Gå til innhold

Vedrørende terningkast og "karakterer"


Anbefalte innlegg

Ser nå at det bedrives et ufint spill om terningkast, karakterer eller hva nå en skal kalle dette. Av en eller annen grunn antok jeg at det måtte ende opp sånn eller noe i denne retning. Ser at andre prøver å safe skitne triks inn igjen, men uansett - dette forteller meg at karakterer er noe en ikke bør ha, men likevel er jeg helt innforstått med at mange syns om dette, og som kjent så teller flertalletts meninger mest. Jeg føler såpass ubehag at jeg ikke ønsker å delta i sånt.

 

Ønsker å si mange tusen takk til alle gode og snille i digit, og til alle som har bidratt med nyttige råd jeg opplever å ha dratt stor nytte av. Tusen hjertelig takk, og jeg ønsker dere alle lykke til videre. Beste hilsner May-Brith.

Har fulgt med siden starten her inne, og syntes egentlig det var litt snedig det karaktersystemet som er valgt (iallefall vektingen av verdien på karakterene).... Selv bruker jeg mest den øvre del av skalaen der jeg mener det er berettiget og av og til den nedre, og det gjør jeg også uten medfølgende kommentarer i en del tilfeller. Ikke alltid en har tid til å kommentere og da er f.eks. karakterene grei synes no eg...

 

Nedre del av skalaen er ikke så interessant da den kun bør brukes dersom bildene er helt "håpløse".... Dersom en bruker f.eks. 1 eller 2 som karakter, ja da bør en kanskje også skrive hva som er "feil/dårlig".....! Mange av oss priorierer nok ikke å levne dårlige bilder hverken karakter eller kommentar kanskje....

 

Har også registrert at det kommer en 1'er på et bilde som deretter får både en 5'er og sågar en 6'er! I slike tilfeller kan en jo lure på hva som ligger bak karaktergivningene... Egentlig bryr jeg meg fint lite om at det kanskje er enkelte som "liker" å gi avvikende karakterer, dette begrunnet med at det nok er enkeltstående "avvikere" som da ikke får noe stor innvirkning på gjennomsnittet (gitt at det er flere andre som gir "normale" karakterer)....At noen deltar på slike åpne fora av andre årsaker en de fleste er også noe som dessverre alltid er en "risiko"!

 

Et annet fenomen å se er at dersom et bilde får 1 eller 2 som første karakter, ja da sletter utleggeren ofte bildet.....

Min tolkning av slike tilfeller er at dette de fleste gangene er bilder som faktisk ikke ER bedre enn en 1'er eller 2'er og som derfor kanskje ikke burde vært lagt ut i det hele tatt! Det kan jo også være at utlegger selv ser rimelig fort at dette ikke ble slik det var tenkt...

 

Støtter IKKE andre her inne som foreslår at dersom en skal gi en karakter så skal dette alltid ledsages av en kommentar!

 

Størst mulig frihet her inne er iallefall mitt motto! (og så får en bare tåle enkelte "utskudd/avvikere" - de får uansett aldri noe stor innvirkning på sluttresultatet).... :hmm:

Endret av smort1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser nå at det bedrives et ufint spill om terningkast, karakterer eller hva nå en skal kalle dette. Av en eller annen grunn antok jeg at det måtte ende opp sånn eller noe i denne retning. Ser at andre prøver å safe skitne triks inn igjen, men uansett - dette forteller meg at karakterer er noe en ikke bør ha, men likevel er jeg helt innforstått med at mange syns om dette, og som kjent så teller flertalletts meninger mest. Jeg føler såpass ubehag at jeg ikke ønsker å delta i sånt.

 

Ønsker å si mange tusen takk til alle gode og snille i digit, og til alle som har bidratt med nyttige råd jeg opplever å ha dratt stor nytte av. Tusen hjertelig takk, og jeg ønsker dere alle lykke til videre. Beste hilsner May-Brith.

Synes ikke du bør være så kjapp ute med å konstantere dette, i alle fall ikke før vi har fått undersøkt saken. Selv om det ikke så lett lar seg gjøre foreslår jeg at du sender oss en mail på [email protected] der du linker til de bildene du mener det er noe muffens med i forhold til karaktergivning. Så kan vi sjekke stemmene, vi har oversikt over hvem som stemmer hva.

 

Jeg tror også at økt trafikk vil viske bort effekten med at noen eventuelt stemmer dårlig av andre årsaker enn at de synes bildet er dårlig.

 

Angående konkurranser:

Flere har etterspurt (premierte) konkurranser på digit.no. Hvordan skal vi kåre vinnere her uten karakterer?

 

 

Det er flere ting vi kan gjøre for å gjøre karaktersystemet "mindre synlig" dersom det ønskes, som å vise gjennomsnittskarakter og score kun for opplasteren av bildet? (At alle andre ser kun antall stemmer, sorterer man på "poeng" i bildekritikken vises ikke antall poeng under bildene).

 

Det går også an å gjøre det slik at det kun er de ti best vurderte bildene som vises når man sorterer på "poeng" for en aktivitet, slik at man ikke kan finne ut hvem som har fått lavest score.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser nå at det bedrives et ufint spill om terningkast, karakterer eller hva nå en skal kalle dette. Av en eller annen grunn antok jeg at det måtte ende opp sånn eller noe i denne retning. Ser at andre prøver å safe skitne triks inn igjen, men uansett - dette forteller meg at karakterer er noe en ikke bør ha, men likevel er jeg helt innforstått med at mange syns om dette, og som kjent så teller flertalletts meninger mest. Jeg føler såpass ubehag at jeg ikke ønsker å delta i sånt.

 

Ønsker å si mange tusen takk til alle gode og snille i digit, og til alle som har bidratt med nyttige råd jeg opplever å ha dratt stor nytte av. Tusen hjertelig takk, og jeg ønsker dere alle lykke til videre. Beste hilsner May-Brith.

Synes ikke du bør være så kjapp ute med å konstantere dette, i alle fall ikke før vi har fått undersøkt saken. Selv om det ikke så lett lar seg gjøre foreslår jeg at du sender oss en mail på [email protected] der du linker til de bildene du mener det er noe muffens med i forhold til karaktergivning. Så kan vi sjekke stemmene, vi har oversikt over hvem som stemmer hva.

 

Jeg tror også at økt trafikk vil viske bort effekten med at noen eventuelt stemmer dårlig av andre årsaker enn at de synes bildet er dårlig.

 

Angående konkurranser:

Flere har etterspurt (premierte) konkurranser på digit.no. Hvordan skal vi kåre vinnere her uten karakterer?

 

 

Det er flere ting vi kan gjøre for å gjøre karaktersystemet "mindre synlig" dersom det ønskes, som å vise gjennomsnittskarakter og score kun for opplasteren av bildet? (At alle andre ser kun antall stemmer, sorterer man på "poeng" i bildekritikken vises ikke antall poeng under bildene).

 

Det går også an å gjøre det slik at det kun er de ti best vurderte bildene som vises når man sorterer på "poeng" for en aktivitet, slik at man ikke kan finne ut hvem som har fått lavest score.

:thumbup: Det var kjempefint at dere endelig kom på banen angående dette temaet.

 

Når det gjelder konkurranser her på Digit - der synes jeg dere skal sjekke hvordan man gjør det på foto.no - der virker det som om det fungerer. (der stemmer man 1- en gang pr. bilde og ferdig med det - ingen terningkast - man gir bildet en stemme - ikke fra 1-6)

 

RAK-foto :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd den nye kritikken med noen bilder, og jeg syns det har vært en positiv opplevelse. Ofte når jeg ser en kommentar så har jeg lyst å se bildene til den som kommenterer. Da trykker jeg på navnet og havner i profilen på forumet. Det burde vært sånn at man havnet på profilen på digit istedenfor.

 

Når det gjelder karakterer så har jeg enda ikke trykket på noen terning for andres bilder. Jeg ser jo at stort sett alle får disse karakterene, også jeg. Jeg bruker å kaste en tanke rundt dette, lurer litt på hvor lang tid folk bruker på bildet før de karaktersetter det. Om dt er gjort på 2 sek. er det for meg meningsløst, men jeg forstår jo at det er noe jeg aldri vil få vite så jeg bruker ikke lang tid på den tanken. Det kunne jo vært litt fint om man kunne sett de enkelte karakterene fremfor gjennomsnittet, er ikke så nøye for meg å å se hvem som gir dem, men jeg syns man får en bedre tilbakemelding om man ser at det f.eks. er gitt "to 1'ere og tre 3'ere og en 4'er" fremfor "6 stemmer med gjennomsnitt 2,5". Da vil en selv også kunne se om det er gitt enkelte karakterer som skiller seg fra mengden, og trekke de konklusjoner man vil mtp det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd den nye kritikken med noen bilder, og jeg syns det har vært en positiv opplevelse. Ofte når jeg ser en kommentar så har jeg lyst å se bildene til den som kommenterer. Da trykker jeg på navnet og havner i profilen på forumet. Det burde vært sånn at man havnet på profilen på digit istedenfor.

 

Når det gjelder karakterer så har jeg enda ikke trykket på noen terning for andres bilder. Jeg ser jo at stort sett alle får disse karakterene, også jeg. Jeg bruker å kaste en tanke rundt dette, lurer litt på hvor lang tid folk bruker på bildet før de karaktersetter det. Om dt er gjort på 2 sek. er det for meg meningsløst, men jeg forstår jo at det er noe jeg aldri vil få vite så jeg bruker ikke lang tid på den tanken. Det kunne jo vært litt fint om man kunne sett de enkelte karakterene fremfor gjennomsnittet, er ikke så nøye for meg å å se hvem som gir dem, men jeg syns man får en bedre tilbakemelding om man ser at det f.eks. er gitt "to 1'ere og tre 3'ere og en 4'er" fremfor "6 stemmer med gjennomsnitt 2,5". Da vil en selv også kunne se om det er gitt enkelte karakterer som skiller seg fra mengden, og trekke de konklusjoner man vil mtp det.

Helt enig, bra avslutning! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med å gjøre karaktergiveren med karakter synlig KUN for bildeutleggeren? Tipper man ville blitt kvitt 1-erne, ulempen vil vel være for høye karakterer igjen...

 

Ikke lett dette, når det er noen som ikke er voksne her inne.

 

Kanskje dere i utvikling kunne kjørt ut en statistikk for avgitte poeng og tatt de nødvendige skritt for å rydde opp i uvesenet?

Lenke til kommentar

Hva med å gjøre karaktergiveren med karakter synlig KUN for bildeutleggeren? Tipper man ville blitt kvitt 1-erne, ulempen vil vel være for høye karakterer igjen...

 

Ikke lett dette, når det er noen som ikke er voksne her inne.

 

Kanskje dere i utvikling kunne kjørt ut en statistikk for avgitte poeng og tatt de nødvendige skritt for å rydde opp i uvesenet?

Jeg trur begge dine forslag er et steg i rett retning, jeg skjønner ikke noe når jeg får en flott tilbakemeld, hvor person skryter av bildet mitt og har ikke noe negativt å si men gir en 2.er

Lenke til kommentar

Hva med å gjøre karaktergiveren med karakter synlig KUN for bildeutleggeren? Tipper man ville blitt kvitt 1-erne, ulempen vil vel være for høye karakterer igjen...

 

 

 

Da er vi tilbake til gode, gamle digit. Du bestemte selv hvilke karakter du ville ha. Du ga en 8'er og fikk en 8'er tilbake. Du ga en 2'er og fikk en 2'er tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å gjøre karaktergiveren med karakter synlig KUN for bildeutleggeren? Tipper man ville blitt kvitt 1-erne, ulempen vil vel være for høye karakterer igjen...

 

 

 

Da er vi tilbake til gode, gamle digit. Du bestemte selv hvilke karakter du ville ha. Du ga en 8'er og fikk en 8'er tilbake. Du ga en 2'er og fikk en 2'er tilbake.

Eg meget enig her.

Tror etterhver som ting gror seg litt til og redaksjon får litt tid på seg.!

Skulle tro at teknikk og statestikk har komt så lang at dei som driver med :ph34r: ting som ikke er etter reglene/osv blir utestengt.surt må det være for den som blir utestengt

Endret av Tor Foto
Lenke til kommentar

Hva med å gjøre karaktergiveren med karakter synlig KUN for bildeutleggeren? Tipper man ville blitt kvitt 1-erne, ulempen vil vel være for høye karakterer igjen...

 

 

 

Da er vi tilbake til gode, gamle digit. Du bestemte selv hvilke karakter du ville ha. Du ga en 8'er og fikk en 8'er tilbake. Du ga en 2'er og fikk en 2'er tilbake.

Ja du har et poeng her, men en eller annen form for kontroll her er kanskje tingen?? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å gjøre karaktergiveren med karakter synlig KUN for bildeutleggeren? Tipper man ville blitt kvitt 1-erne, ulempen vil vel være for høye karakterer igjen...

 

 

 

Da er vi tilbake til gode, gamle digit. Du bestemte selv hvilke karakter du ville ha. Du ga en 8'er og fikk en 8'er tilbake. Du ga en 2'er og fikk en 2'er tilbake.

 

Det har du selvsagt rett i, derfor jeg skrev videre som jeg gjorde - at ulempen blir for høye karakterer, jeg kan tilføye kompis/hevnkarakterer. Utrolig deprimerende å tenke på at det fremdeles er noen som holder på med disse "sabotasjekarakterene" - det er så potensielt ødeleggende. Ser for meg de nye/usikre som får en 1-er som første karakter, da tror jeg det er veldig lett å bare kutte ut digit.

 

Jeg forkaster herved min egen drodling om hvordan bli kvitt uvesenet :)

 

Tror vel egentlig det bare er 1 ting som kan få bukt med det, kontroll med statistikken for avgitte karakterer. Bør være mulig å lage noe forholdsvis enkelt på det, når man ser alt det andre som er gjort her inne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å gjøre karaktergiveren med karakter synlig KUN for bildeutleggeren? Tipper man ville blitt kvitt 1-erne, ulempen vil vel være for høye karakterer igjen...

 

 

 

Da er vi tilbake til gode, gamle digit. Du bestemte selv hvilke karakter du ville ha. Du ga en 8'er og fikk en 8'er tilbake. Du ga en 2'er og fikk en 2'er tilbake.

 

Det har du selvsagt rett i, derfor jeg skrev videre som jeg gjorde - at ulempen blir for høye karakterer, jeg kan tilføye kompis/hevnkarakterer. Utrolig deprimerende å tenke på at det fremdeles er noen som holder på med disse "sabotasjekarakterene" - det er så potensielt ødeleggende. Ser for meg de nye/usikre som får en 1-er som første karakter, da tror jeg det er veldig lett å bare kutte ut digit.

 

Jeg forkaster herved min egen drodling om hvordan bli kvitt uvesenet :)

 

Tror vel egentlig det bare er 1 ting som kan få bukt med det, kontroll med statistikken for avgitte karakterer. Bør være mulig å lage noe forholdsvis enkelt på det, når man ser alt det andre som er gjort her inne.

 

- men det kunne vel godt være på sin plads med en knap til dem som ønsker at fravælge karaktergivningen?

Lenke til kommentar

 

Jeg forstår meget godt hva du sikter til ang. karakterer. Når 3 nye bilder av god kvalitet får karakter 1 - en - uten kommentarer, da er det noen som har det "moro" med terningene. Har ingen ting imot å kutte ut hele poengsystemet.

 

Dersom dette er årsaken til frustrasjonene, bør det absolutt tas tak i. Det paradoksale er om andre slutter å gi terningkast av denne grunn, vil jo effekten fra disse "elementene" bli større. Jo flere som gir ærlige terningkast, jo mindre virkning vil denne saboteringen ha. At det store flertall er interessert i å være redelige, forventer jeg faktisk. Vi er da voksen mennesker???

At noen barsnlige individer går inn og saboterer er vel kun et av problemene med terningene/karakterene. Jeg ser to andre problemer som gjør det ubrukelig for min del. Det første er at ikke nok personer er inne og gir karakterer*, det andre er at det tydeligvis er vanskelig å enes om hvordan karakterene tolkes**.

 

*) Jeg tror ikke at folk slutter å gi karakterer fordi noen saboterer. Jeg tror heller at mange ikke gidder.

 

**) Og så lenge det er stort sprik i tolkningene, så gir ikke karakteren noe mening. Mener nå jeg.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Angående konkurranser:

Flere har etterspurt (premierte) konkurranser på digit.no. Hvordan skal vi kåre vinnere her uten karakterer?

Det kan gjøres ved å lage en egen tråd med en tilhørende poll (bør være lett ut ifra at dere allerede lager en fin førstepost til hver kommentar-tråd).

 

Eneste ulempe er at man kun kan stemme på hvilket av bildene som man liker best - en person = en stemme på et bilde. Men det har fungert godt på de konkurransene og utfordringene vi har. Med en forutsetning - at det er nok folk stemmer. Og slik digit er lagt opp, så tror jeg det vil gå veldig greit.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd den nye kritikken med noen bilder, og jeg syns det har vært en positiv opplevelse. Ofte når jeg ser en kommentar så har jeg lyst å se bildene til den som kommenterer.

Det er et godt poeng.

 

Når det gjelder karakterer så har jeg enda ikke trykket på noen terning for andres bilder. Jeg ser jo at stort sett alle får disse karakterene, også jeg. Jeg bruker å kaste en tanke rundt dette, lurer litt på hvor lang tid folk bruker på bildet før de karaktersetter det. Om dt er gjort på 2 sek. er det for meg meningsløst, men jeg forstår jo at det er noe jeg aldri vil få vite så jeg bruker ikke lang tid på den tanken. Det kunne jo vært litt fint om man kunne sett de enkelte karakterene fremfor gjennomsnittet, er ikke så nøye for meg å å se hvem som gir dem, men jeg syns man får en bedre tilbakemelding om man ser at det f.eks. er gitt "to 1'ere og tre 3'ere og en 4'er" fremfor "6 stemmer med gjennomsnitt 2,5". Da vil en selv også kunne se om det er gitt enkelte karakterer som skiller seg fra mengden, og trekke de konklusjoner man vil mtp det.

En liten kurve som viser stemme-fordelingen hadde ikke vært dumt.

Lenke til kommentar

Etter å ha vært her inne en del de siste ukene, og ser diskusjonene som har vært rundt karakterer, så blir jeg stadig mer overbevist om at karakterene ikke virker etter hensikten. Og jeg mistenker at det vil bli vanskelig å få det til å virke.

 

Noen konkrete forslag.

 

Bruke poll til konkurranser.

 

Dette har fungert godt på Akam tidligere - det eneste ankepunktet er at det må være nok folk som stemmer. Fordelen er at hver bruker kan kun stemme på et bilde.

 

Erstatte karakterer med "+" knapp.

 

En "+" knapp er fin for rask tilbakemelding på bilder som man liker med en gang man ser det. Noen vil si at da trenger man også en "-" knapp for å angi bilder man overhode ikke liker. Jeg synes ikke det. Liker du ikke et bilde, så synes jeg at du skal skrive en kommentar med en høflig begrunnelse på hva du ikke liker.

 

Jeg tror også at dette vil fungere bedre som populæritetsmåler da det i praksis forteller oss om hvor manger brukere som faktisk liker bildet.

 

Få folk til å bli bedre på å kommentere

 

Jeg synes det er blir litt mye av "flott bilde" og lignende. Nå er det sikkert mange som synes det er helt OK med det nivået slik det er; men jeg ønsker som sagt noe mer prat rundt bildene. Et steg i riktig retning vil være å få på plass evalueringskodene som vi har snakket om i tidligere diskusjoner. Et annet grep vil være å lage noen artikler rundt dette med å gi og ta mot kritikk, samt hvordan lese bilder (info om komposisjonsteknikker osv).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha vært her inne en del de siste ukene, og ser diskusjonene som har vært rundt karakterer, så blir jeg stadig mer overbevist om at karakterene ikke virker etter hensikten. Og jeg mistenker at det vil bli vanskelig å få det til å virke.

Jeg er også skeptisk til at dette noensinne vil fungere tifredstillende. Det ser ut som det er en irriterende funksjon for mange.

 

 

 

Erstatte karakterer med "+" knapp.

 

En "+" knapp er fin for rask tilbakemelding på bilder som man liker med en gang man ser det. Noen vil si at da trenger man også en "-" knapp for å angi bilder man overhode ikke liker. Jeg synes ikke det. Liker du ikke et bilde, så synes jeg at du skal skrive en kommentar med en høflig begrunnelse på hva du ikke liker.

 

Jeg tror også at dette vil fungere bedre som populæritetsmåler da det i praksis forteller oss om hvor manger brukere som faktisk liker bildet.

Og her skisserer du løsningen om man absolutt vil ha med en lettvindt stemmeløsning for bilder man liker men ikke klarer si noe om.

 

 

 

Bruke poll til konkurranser.

 

Dette har fungert godt på Akam tidligere - det eneste ankepunktet er at det må være nok folk som stemmer. Fordelen er at hver bruker kan kun stemme på et bilde.

Dette fungerer. Er heller ikke noe vanskelig å få det anonymt med litt hjelp fra de som drifter siden. Tenker da på hvem som legger ut bildene til avstemming.

 

 

 

Få folk til å bli bedre på å kommentere

 

Jeg synes det er blir litt mye av "flott bilde" og lignende. Nå er det sikkert mange som synes det er helt OK med det nivået slik det er; men jeg ønsker som sagt noe mer prat rundt bildene. Et steg i riktig retning vil være å få på plass evalueringskodene som vi har snakket om i tidligere diskusjoner. Et annet grep vil være å lage noen artikler rundt dette med å gi og ta mot kritikk, samt hvordan lese bilder (info om komposisjonsteknikker osv).

Her føler jeg meg litt truffet. Mange ganger ser jeg et bilde som jeg syns er pent, men aner ikke hva jeg skal skrive for å beskrive hvorfor jeg syns det. Da skriver jeg gjerne en kort kommentar, kanskje bare "flott bilde" istedenfor å ikke skrive noe. Her kunne jeg godt brukt en "+" istedenfor den korte kommentaren. Men så lenge alternativet er at jeg må karaktersette bildet på en skala så fortsetter jeg med "flott bilde".

 

De evalueringskodene? Er det da meningen at man ved å gi en spesiell kode sier at man ikke ønsker slike korte kommentarer? Har sett det skrevet tidligere, men da forsto jeg at det mentes ærlige tilbakemeldinger. Om jeg syns et bilde er flott, så er jo det en ærlig tilbakemelding. Eller er det kanskje sånn at jeg må finne noe negativt ved bildet som har en slik kode? Forstår ikke greia med "evalueringskoder". Kanskje bortsett fra at det er ord som er minst like flotte som "konstruktive tilbakemeldinger".

Endret av pybalto
Lenke til kommentar

 

Få folk til å bli bedre på å kommentere

 

Jeg synes det er blir litt mye av "flott bilde" og lignende. Nå er det sikkert mange som synes det er helt OK med det nivået slik det er; men jeg ønsker som sagt noe mer prat rundt bildene. Et steg i riktig retning vil være å få på plass evalueringskodene som vi har snakket om i tidligere diskusjoner. Et annet grep vil være å lage noen artikler rundt dette med å gi og ta mot kritikk, samt hvordan lese bilder (info om komposisjonsteknikker osv).

 

Etter å ha vært med i mange år på digit, hvor dette ble diskutert opp og i mente, sett en mengde andre tilsvarende sider, hvor samme problematikken tas opp gang på gang, er min enkle mening at dette er en illusjon.

 

....men for all del, jeg har tatt feil før.

 

jeg gidder ikke å gi konstruktive tilbakemeldinger, fordi:

 

1) i mange tilfeller har jeg ingenting å tilføre. Da kan jeg jo skrive "Flott", "Fint" eller "Kjempebra". Det er også en evaluering, men mindre presis en terningkast.

 

2) mange bryr seg ikke om gode råd. Som f. eks. man påpeker en midtstilt horisont. En elementær komposisjonsregel. Fotografen gjør aldri noe med det, bare fortsetter med midtstilt horisont på bilde etter bilde

 

3) noen blir sure når du påpeker mulighet til forbedringer. Her vil selvfølgelig evalueringskodene være til hjelp ( antar jeg).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...