Gå til innhold

Two-factor authentication (OTP) via SMS


Anbefalte innlegg

Trenger Two-factor authentication og engangs passord via SMS som verifisering ved registrering av nye medlemmer på et forum.

Eksisterer det noen slike løsninger idag? Ønsker info om både kommersielle løsninger og open source eller et script eller hva som helst.

 

Forumet er smf forum. Såvidt jeg vet eksisterer det ikke noen ferdigutviklet slike løsninger til forumet. Men om det finnes en løsning med OTP så kan en vel bare sende OTP via SMTP gjennom en som tilbyr sms løsninger. Ønsker primært ikke å være nødt til å ha en typisk sms gateway da det vil fordyre løsningen. Det er jo selskaper som tilbyr forskjellige løsninger via deres gateway - kan noe slikt brukes kanskje?

 

Tips, linker hva som helst mottas med takk.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kan å kode php så kan du vel implementere en løsning som bruker Twillio? Ganske rimelig...

 

 

Tja prisingen på twillio var jo ikke fantastisk bra. Mellom 3.000-4.500 $ i kvartalet + pris per sendt sms......nei prisingen her var ikke spesielt gunstig. Passer nok best for kommersielle aktører. Tror denne får ligge inntil videre.

 

Er det noen andre som har tips?

Lenke til kommentar

Fikk inntrykk av at man betalte _kun_ pr sendte sms med twillio, men mulig jeg har lest feil da.

 

Men hvorfor vil du ha tofaktor på innloggingen til forumet? Vil det ikke holde på registreringen? Eller er det mer enn spam du er ute etter å blokkere?

 

Alternativer til tofaktor med sms kan evt være tofaktor over msn/aim/fbchat/gchat etc?

Evt lage din egen sms-gateway med en telefon/modem med Talkmore Fastpris SMS (5000sms for 199 i mnd) :)

 

Edit:

Ser at internasjonale sms'er er foreløpig i betastadiet hos Twillio, så de vil nok ikke være kandidat ennå uansett.

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

Fikk inntrykk av at man betalte _kun_ pr sendte sms med twillio, men mulig jeg har lest feil da.

 

Men hvorfor vil du ha tofaktor på innloggingen til forumet? Vil det ikke holde på registreringen? Eller er det mer enn spam du er ute etter å blokkere?

 

Alternativer til tofaktor med sms kan evt være tofaktor over msn/aim/fbchat/gchat etc?

Evt lage din egen sms-gateway med en telefon/modem med Talkmore Fastpris SMS (5000sms for 199 i mnd) :)

 

Edit:

Ser at internasjonale sms'er er foreløpig i betastadiet hos Twillio, så de vil nok ikke være kandidat ennå uansett.

 

Var nok uklar i 1ste posten. Det er to-faktor på registreringen jeg er ute etter. Etter verifisering vil jo innlogging foregå på ordinært vis.

 

Lage en egen sms-gateway? Noen ideer til hvordan dette kan gjøres?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...