Gå til innhold

Borderlands 2 er offisielt (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Problemet er at jeg har spilt det meste av interessante småspill. Jeg mener vi må kunne stille krav til de store mainstream produksjonene også. De fleste storspillene blir servert som hjernedøde Van Damme filmer. Er vi ikke mer sultne på kultur enn som så?

 

Er delvis enig, men mener det er rom for mye i spillverdenen. Det er ikke akkurat overflod av coopspill for PC. For min del har spilling blitt mer eller mindre en ren sosial affære. Derfor tar jeg imot en oppfølger til Borderlands med åpne armer og store forventninger.

 

Å kreve "kultur" på alle fronter i spillbransjen blir litt som å be Lady Gaga ta på seg buksa og gå over til fri-jazz. Noen går for popularitet og penger, mens andre igjen går for å blotte den lidende sjela si. Noe egner seg til "lystig lag", annet egner seg til stille kontemplering. Livet (mitt) bør romme begge deler.

 

Det bør være rom for både høykulturelle innslag og lettbeint underholdning. Til uhøytidelige, sosiale spillkvelder, tror jeg sistnevnte absolutt har livets rett... og kanskje til-og-med er bedre egnet.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det kanskje ikke oppfølgere du bør se på dersom du er på jakt etter "litt variasjon". Variasjonen i spillmarkedet er definitivt der. Dog, denne variasjonen er ikke særlig representert i bestselgerhylla.

 

"Den som leter skal finne", sånn ca.

 

Problemet er at jeg har spilt det meste av interessante småspill. Jeg mener vi må kunne stille krav til de store mainstream produksjonene også. De fleste storspillene blir servert som hjernedøde Van Damme filmer. Er vi ikke mer sultne på kultur enn som så?

 

For meg er det massevis av variasjon i storspillene også. Du har sikkert vært gjennom dem, men jeg vil anbefale for eksempel Red Dead Redemption, Fallout: New Vegas, Bioshock, Mass Effect 2, Risen, LA Noire, LittleBigPlanet, Uncharted 2, inFamous 2, NFS: Hot Pursuit og Dragon Age: Origins.

 

Eneste skikkelige parallellen jeg trekker mellom de spillene er at de er fantastiske.

Lenke til kommentar

Borderlands er uten tvil et av de beste spillene jeg har spilt, og jeg er utrolig fornøyd med arbeidet utviklerne hadde lagt ned i utvidelsene.

 

Selv om jeg har rundet det kan jeg fortsatt fyre det opp for å gå online med noen tilfeldige folk for å loote våpen. Dette er gjerne det jeg likte best, altså endgame når man kan gå rundt og være jævlig kickass :D

 

 

Har stor tro på toeren!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...