Gå til innhold

HTC Desire får Android 2.3 med bismak


Anbefalte innlegg

*tidligere lagt ut på selve Desire-tråden også, men legger den hit og*

 

Hei, har nettopp rootet min Desire og lagt inn ny ROM (cm7). Min Desire har hatt 3-4runder på verksted, der hovedkort og div har blitt bytta flere ganger. Etter første rep, la jeg tidlig merke til at kameraet ikke var som før- dårligere/fargeforstyrrelser. Uklare bilder, streker som ligner på flimmer leker seg på skjermen da jeg skal ta bilde og da bildet er tatt..

 

Ingenting å gjøre med dette altså, så det er greit fått igjen på garantien osv.. MEN.

 

Med 2.3 og CM7 virka det mye bedre? Ingen striper og uklarheter... Har jo prøvd andre kamera-apps uten at det har hjulpet noe med 2.2. Bruker 2.2 igjen nå, så merker jo tydelig forskjell.. Hvordan er det mulig?

 

:hmm:

 

 

..og hvorfor er jeg på 2.2 normal back-up igjen? Jo, fordi jeg reiser bort i helga, og synes hele 2.3 var et stort kaos på Desire'n min, så må få ordnet opp i rotet før jeg kan bli nøyd med det. ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har man mulighet til å gå tilbake til vanlig 2.2 igjen (HTC offisiell 2.2)hvis man finner ut at man ønsker det?

 

Vil Telenorlåst telefon hindre mulighet til oppgradering?

 

Artig å lese erfaringer, noen ganger kan vel også forventinger m.m. spille inn også. Dvs. at man får andre forventinger til telefonen etter en oppgradering og kan risikere å føle at den er enten bedre eller dårligere på noen felt, fordi man ser alt med et nytt blikk...

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Har brukt oxygen ei god stund no.

Noken som har prøvd begge 2?

Brukte Oxygen en periode før jeg valgte å prøve denne offisielle oppdateringen. Veldig fornøyd med Oxygen som er superrask, nesten doblet batteritiden og gir mange muligheter.

 

Foreløpig er jeg veldig fornøyd med HTCs offisielle GB.. Må si jeg savnet Sense litt, selv om det er litt skuffende at det ikke er en nyere versjon. Den nye oppdateringen er uten tvil raskere, mer smooth og har bedre batteritid enn offisiell HTC med Froyo.. Har ikke møtt på noen problemer så langt og kommer nok til å beholde den en god stund.

 

Synes ikke oppdateringen er noe å være redd for og den er veldig enkel å installere, men er enig i at det ikke er noe for de som ikke vet hva de gjør ved å oppdatere og er vel heller ikke noe for "hardcore" root-fans om vil ha det absolutt siste og med flere muligheter.

 

 

Redd for å oppdatere er eg ikkje, er bare att det tar tid + mister ordbok... (sjølv om eg har funnet ein delvis løysing på det no da) (bruke slideit og bulk adde ord igjen, kan skrive orda på pc'n og sende ein epost til deg sjølv, og legge til orda)

 

Har vore hatt fleire ganger at telefonen har våre "dau" pga eksperiment med diverse roms, men alttid funka med Recovery greia på den.

Trur eg skal lade litt og prøve offisielle... men mister vel root? og får man root tilbake?

 

 

Lenke til kommentar

Nei, pr nå får man ikke root, og man kan heller ikke flashe stock 2.2 etterpå hvis man angrer. Det finnes imidlertid ferdig rootet ROM på xda.

No way back fra RUU, mao...

 

Oh shit? Flasher nuh... Ser ei grønn stripe under ein HTC logo på telefonen.

 

Men Satyra skriver da att han er tilbake på 2.2?

Lenke til kommentar

Nei, pr nå får man ikke root, og man kan heller ikke flashe stock 2.2 etterpå hvis man angrer. Det finnes imidlertid ferdig rootet ROM på xda.

No way back fra RUU, mao...

 

Nå ligger det jo flere offisielle RUUs ute på nettet, jeg har tidligere prøvd de for "un-roote" telefonen og de funker på nøyaktig samme måte som den nyeste oppdateringen fra HTC. Noen som har prøvd en av disse for å eventuellt nedgradere?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har siste utgave av htc sync, installer den. Koble til telefonen i "kun lading"-modus, og (tror jeg) med usb-debugging aktivert. Ellers: les dokumentasjonen, der står det blant annet om feilkoder og løsning.

 

 

Ja, man må ha htc sync installert, og så koble telefonen opp mot denne. Man må velge "htc sync" på telefonen også, i nedtrekksmenyen. Tror ikke det går med valget "bare lading".

 

Jeg brukte siste versjon av htc sync. Og usb-debugging skal være aktivert, ja.

 

Deretter dobbeltklikker man på exe-filen "RUU_HTC Desire Android 2.3 Upgrade (Gingerbread)". Denne filen er et eller annet sted i den zip-filen man laster ned. Det finnes også en hjelpefil i pdf-format, man med fordel kan lese.

 

Så begynner RUU HTC-programmet å kjøre, og med telefonen allerede tilkoblet mot htc sync, er det bare å følge anvisningene på skjermen.

 

Ikke akkurat særlig intuitivt, men med diverse hjelp på forumet og den nevnte hjelpefil, gikk det hele flott!

 

Med appen My Backup Pro er det lett å ta backup og gjenopprette apper, bilder, mail, sms, mms og en masse innstillinger. Med dette trygt lagret på minnekortet, sparer men seg for en del styr når telefonen skal brukes igjen etter oppdateringen.

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterte fra 2.2 til 2.3 og har merket at batteriet holder mye lengere, mye mere smooth i menyene og ikke noe lag der det var litt lag før.

 

Jeg har ennå ikke sett om det er noen forskjell med hensyn til batteri, men det høres positivt ut. Det er en av de viktigste grunnene til at jeg valgte å oppdatere.

 

Telefonen er i alle fall ikke blitt tregere enn før. Husker da jeg oppdaterte Hero, og telefonen ble merkbart tregere. Det var nedtur! Hadde ventet lenge på oppdatering også, slik mange har ventet lenge på oppdateringen til Desire.

 

Merket dog litt lagging på videokameraet. Prøvde å gå ned til VGA, men det lagget for det.

Lenke til kommentar

Opplever bedre respons og bedre batteritid jeg også.

 

Men jeg har oppdaget et problem: Jeg har bare lyd på samtaler, dersom jeg bruker headset eller høytaler modus.

 

Jeg vet dette fungerte før jeg oppgraderte. Første samtale etter oppgradering ble gjort med headset da det var et lengre telefonmøte, og neste samtale, som var uten headset, hadde jeg ikke lyd på. Har selvfølgelig googlet litt, og det er muligens et problem som er helt urelatert til denne oppgraderingen.

 

Har lest i diverse forum at det skal hjelpe å dra ut og inn headsettet et par ganger, har testet dette uten hell. Ikonet som indikerer headset forsvinner også når jeg drar det ut.

 

Det høres ikke ut som høytaleren som brukes er død, når jeg stiller opp volumet til max når jeg er i samtale, hører jeg at det er "liv" i den.. Samme lyd du har når du har høyt volum på et stereoanlegg, men ikke spiller noe musikk.. Vanskelig å forklare...

 

Noen som opplever det samme etter oppgraderingen? Eller har forslag til hvordan jeg kan løse det?

Lenke til kommentar

Har nå kjørt oppgraderingen igjen, gjorde dette da "factory reset" ikke fungerte, fikk ingen respons ved å starte telefonen og holde inne "volume down".

 

Har forsatt problemet. Konkluderer derfor med at det er et hardware problem, ikke software.

 

Edit: Tar gjerne mot tips angående dette problemet. Har googlet endel uten hell sålangt.

Endret av stigrm
Lenke til kommentar

For å komne inn i bootmenyen må du først deaktivere hurtigoppstart under meny -> innstillinger -> applikasjoner

 

 

Forøvrig ang batteritid virker den for meg bedre, selv on jeg ikke akkurat har testet det ut. Siden min desire egentlig ikke er i bruk lenger, har den ligget ubrukt siden jeg oppdaterte den. Etter 3d 17t og 20m har den gått ned fra 72 % til 26% batteri. Kan ikke huske at den var så gjerrig på batteriet i standby tidligere. Den ligger også på et sted med elendig 3g-dekning.

Lenke til kommentar

Hei, hvis jeg gjør dette på min Desire, "mister" jeg bare Teeter og lommelykta da? Og den oppdateringa til Market som kom for ikke så lenge siden, må jeg legge inn den på nytt da, tror ikke den har kommet som "FOTA" ennå. Minne er altid et problem, men hvor mye mindre minne kommer det til å være igjen for apps? Og den nye musikkspilleren som er på HD, Z og S, er den tilgjengelig for orginalen?

 

- En nysgjerrig-per som ikke helt vet om han skal oppdatere

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...