Gå til innhold

HTC Desire får Android 2.3 med bismak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne oppgraderingen er ikke til og anbefale.

Merker ganske fort at den er en smule tregere, samtidig som den henger litt her og der!

Er teeters og flashlight ( av enkelte program ) som ikke følger, ikke wallpapers heller men var ikke stort og spare på!

Og XE De runner: Hvordan for du for det at batteriet holdt lenger? Tapes med enn gang, og det er uten noe wifi lr bluetooth slått på!

 

Nei.. spør mobilen min :tease:

Jeg får ta og legge opp et lite sammendrag av min erfaring så langt(merk at jeg har aldri rootet eller modddet min desire, samt den er kjøpt uten abn.).

 

Prosessen å oppdatere mobilen er veldig enkel!

1: last ned Klikk på meg!(HTC Desire Android 2.3 Upgrade)

2: backup alt på mobilen du vil ta vare på!Alt lagret på mobilen vil bli slettet (anbefaler Go sms pro appen til backup&restore til sd kortet som ikke vil bli formatert igjennom instalasjonen) Etter forespørsel kan jeg også fortelle hvordan man tar backup av innholdet på Desire.

3:Skru på USB-debugging og koble mobilen til pc'en

4: åpne .exe filen i zip'en du lastet ned og følg instruksjoner(samme som er beskrevet lenger oppe)

5: den vil bruke ca. 5 min på å installere

5,5: du vil også finne Teeter og Flashlight .apk'er i zip filen, disse kan du legge på minnekortet og installere via en filutforsker, samt alle bakgrunner som fulgte med som ny. Apper som facebook og Google maps som normalt ville vært forhåndsinstallert må installeres via Market.

6: DONE!

 

Mobilen vil nå boote på helt vanlig vis og sende deg til Sense som vanlig...

 

Det er små endringer i de fleste apper som f.eks nettleser, sense ui osv. men er så mye smått jeg ikke orker å gå igjennom.

 

Erfaring: Første jeg merket var at batteri-ikonet hadde fått litt bedre tekstur, noe så fikk meg til å innse at her er det gjort en del visuelle endringer! Er du en av de som bruker strømkontroll widget så har den fått nye ikoner. Merker også veldig kjapt at telefonen føles "kraftigere" og det er nydelig flyt i sense-ui og appdrawer (hadde store irritasjoner med hakking i 2.2!).

 

Den neste og absolutt beste tingen for min del var batteriet! Fra dag 1 (2.1 stock) måtte jeg lade annenhver dag (da lå den bare der ubrukt nesten) og mobilen døde på 12%. :mad:

 

Nå derimot har jeg brukt mobilen moderat siden 14:00 igår), og batteriet ligger på 86%! Men nå skrur mobilen seg av på 14%, så tipper det er noe kluss med battery stats i bios, men trenger root for wipe), men har strevd med å roote igjennom gingerbreak i alt for mange timer nå, så gir midlertidig opp! (Help anyone?)

P.S. Det var bekreftet av den ene og den andre at froyo 2.2 spiste mer strøm enn alle versjoner. MERK deg at alle batterier er forskjellige, og min erfaring kan være annerledes enn din.. bear in mind!

 

Så også et spørsmål ang. kameraet og skal prøve å svare: Jeg har ikke merket så alt for stor forskjell på kamera, men å tweake instillinger litt skal løse de fleste problemer, selv om jeg føler at kameraet har raskere respons enn før også.

 

Spm nr. 2 ang HTC Sync: Har du nyeste versjon? Hadde tidligere problemer med sync (froyo), men de er borte. Jeg anbefaler deg å gå til htc sine nettsider og laste ned nyeste versjon av HTC Sync :new_woot:

 

En liten ting å dra med er at telefonen starter en liten smule raskere ("forfatteren" bruker ikke lengre en halvtime på å skrive "quietly brilliant" under boot, noe som er ironisk med den høye lyden ved oppstart :hmm: )

 

Men det er et par negative ting (noen har jeg sett selv, andre har jeg fått bekreftet igjennom søk på XDA-Dev), og de er som følger:

Når du holder inne power/lock knappen får du ikke en drøss med valg lengre, du får kun "skru av", "flymodus" og "start på nytt" (siste er forsåvidt et pluss...). MEN det er allerede små widgets som gir deg de gamle valgene tilbake på hjemmeskjermen.

 

Man kan også si at Wifi er litt ustabil.. nei.. det var feil ord.. men men... Det har seg slik at den trenger litt sterkere signal for å koble seg til, men er ikke så mye om å gjøre egentlig.

 

Kort oppsummert: nå føles endelig mobilen verdt de 4000,- jeg punget ut! Den er rask, stabil, lever lengre!

 

Men nå begynner øynene mine å dale, så jeg får vel omsider ta kveld.. litt vel tidlig for slikt, men det er tross alt ferie!

 

God Natt og lykke til med oppdateringen alle HTC Desire brukere!

 

Testing & Quality confirmation by:

XEDR (XE DarkRunner) :thumbup:

Endret av XE DarkRunner
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som har oversikt over ledig internminne før og etter installasjonen? Synes det er så plagsomt trangt mht apps i froyo.

Det som ev. kan gi bedre plass ift tidligere er at a2sd i gb klarer å flytte mer av applikasjonen over. Er f.eks ganske sikker på at opera mobile brukte mye internmine i 2.2 (mer enn 1MB), mens den nå, hvis jeg ikke husker feil, bruker ~130kB.

Lenke til kommentar

Har brukt oxygen ei god stund no.

Noken som har prøvd begge 2?

Brukte Oxygen en periode før jeg valgte å prøve denne offisielle oppdateringen. Veldig fornøyd med Oxygen som er superrask, nesten doblet batteritiden og gir mange muligheter.

 

Foreløpig er jeg veldig fornøyd med HTCs offisielle GB.. Må si jeg savnet Sense litt, selv om det er litt skuffende at det ikke er en nyere versjon. Den nye oppdateringen er uten tvil raskere, mer smooth og har bedre batteritid enn offisiell HTC med Froyo.. Har ikke møtt på noen problemer så langt og kommer nok til å beholde den en god stund.

 

Synes ikke oppdateringen er noe å være redd for og den er veldig enkel å installere, men er enig i at det ikke er noe for de som ikke vet hva de gjør ved å oppdatere og er vel heller ikke noe for "hardcore" root-fans om vil ha det absolutt siste og med flere muligheter.

Lenke til kommentar

Ja, hvorfor tenkte jeg ikke på det. Ser ut til at leeDroid kanskje dekker mitt behov.

 

Nææ, ville nok heller gått for denne. Hvis du først skal ha GingerSense må du jo ha den deilige lockscreenen :)

 

Denne har da et custom theme, eller tar jeg feil? Vil gjerne ha det "stock".

 

Tror ikke den har noe custom theme. Den har vel bare det grå themet som du finner i tilpasnings instillingene. Ihvertfall var det noen ekstra greier lenger nede med Stock framework :)

Lenke til kommentar

Oppgraderte til 2.3 - ingen problemer. Synket med Exchange, Gmail, Facebook etc - kjører fint.

 

Listen over "mine" programmer i Market har kun apps jeg har betalt for - lastet ned dem uten problemer - men gratis-applikasjoner skal jeg nå finne igjen "forfra". Skriv evt ned liste over gratisapplikasjoner du har installert fra Market, så det er lettere å finne dem igjen. :)

Lenke til kommentar

Finnes ingen fellesnevner i noe jeg har lest.

 

Noen rapporterer dårligere batteri levetid, andre bedre. Noen sier raskere telefon, andre tregere. Noen sier mer plass, andre mindre. Så stol ikke på noen, installer selv og finn ut er nok den eneste løsningen. I og seg selv er oppdateringen verdt alle pengene, da du faktisk kan bli kvitt Facebook herk appen (for oss som var dumme nok til å installere den, som nå altså ikke kan avinstalleres lenger).

Lenke til kommentar

Ang. Facebook kan det jo bare nevnes at det er den offisielle Facebook-appen (samme som man finner på Market) som er fjernet som standard. Innebygd støtte for Facebook (HTC Facebook) med Friendstream er der fortsatt.

 

 

Virker for øvrig merkelig at oppdateringen skal gi forskjellige ytelsesresultater... Nå skal det sies at jeg ogå valgte å formatere SD-kortet før oppdateringen for å starte helt fra Scratch. Jeg hadde også rootet telefon med Oxygen når jeg oppdaterte, men dette skulle vel ikke ha noe å si siden HTC påstår at oppdateringen sletter alle innstillinger.

 

Når alt kommer til alt er det uansett ikke veldig mye nytt her, og hvis man er fornøyd med både stabilitet og batteri fra før er det ikke så mye man oppnår ved å oppgradere. I mitt tilfelle har OTA oppdateringene til HTC løst alle barneykdommer jeg har hatt med telefonen underveis, bortsett noe ustabilitet med Wi-Fi (men dette har jeg funnet ut må skyldes en eller annen app jeg har brukt, uten å vite hvilken).

 

 

Jeg har fortsatt ingenting å klage på med oppdateringen og vil anbefale den, en et godt gammelt ordtak sier vel: Don't fix it if it ain't broken! :tease:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...