Gå til innhold

Forslag til gode romspill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville vel selv også anbefalt X3: Terran Conflict og muligens Freelancer hvis vil ha multiplayer, men burde moddes litt :p

 

Ellers er det jo nytt X spill senere i år X Rebirth som da skal være arvtakern for X3 og være top notch grafikk og mechanics og mere brukervennelig å sette seg inn i så om blir for frustrert av X3 kan jo prøve den senere i år.

Lenke til kommentar

Er flere kule romspill men spørs hvor kresen du er på utgivelse datoer.

 

Men Freelancer kan moddes ganske mye og det er et par ganske store mods samt stor multiplayer på det gamle spillet tror Crossfire var navnet på den moden som virker best men er og endel større single player mods

 

Spaceforce Rogue universe er og et jeg har runda og var gøy

 

Darkstar One eller hva det heter er og et alternativ å sjekke ut

 

Og Privateer 2 the darkening, spilte i ungdommen og det var vel det jeg enda aldri glemmer sinnsykt bra i min mening =)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Som andre er inne på, spørs litt hva du mener med "romspill" (og "gode" :p) , men et par jeg vil anbefale er:

 

The Precursors

 

Har riktignok ikke spillt den ferdig, og det er en stund siden sist nå (hatt en pause kan man si), men om du kunne tenke deg noe ala Mass Effect bør du sjekke den ut! Det er et spill som prøver å gjøre nær sagt alt mulig (eller det meste), en "FPS/RPG/SPACE SIM" aktig sak. Syns selv at "Space sim" delen ikke var så veldig bra men greit nok, da det meste annet drar det opp. Litt "Mos Eisley" (Star Wars) feeling på den første planeten/byen og omegn, virkelig bra designet kart spør du meg. Og selvsagt kult at man etterhvert kan dra til forskjellige steder, ta av/lande selv om det går på autopilot og ikke akkurat er helt "sandbox fritt" her heller, man kan kun velge å lande på 1 eller 2 steder pr. planet, evt romstasjoner.

 

Gamersgate har den. Opprinnelig laget i russisk. Husker ikke helt hvordan det var lenger, men om noen er interessert er det løsninger for å få teksten i det minste på engelsk i linkene under. Se etter Wesp5's patch (ser han har en ny patch v 1.5 ute som jeg ikke har prøvd) som oversetter tekst og ordner noen bugs.

 

Sjekk spesiellt ut de 2 øverste sticky'ene i RPGwatch foraet (Wesp5 patch 1.5 og gamersgate audio problems).

 

Lenge siden jeg har innstallert den, men såvidt jeg ser nå må (bør) man laste ned audio filene på nytt som beskrevet i "gamersgate audio problems" tråden, og wesp5's patch.

 

Står vel også noe av det samme i det offisielle forumet (foraet?)

 

 

 

Så er det er en til jeg vil trekke frem:

 

 

Anachronox

 

Mer et RPG med et halveis turn-basert kampsystem, men settingen er sci-fi og historien er imho genial. Det er vel også et spill som ikke tar seg selv så høytidelig og har en god porsjon (til tider sprø) humor! Heller ikke denne er ny lenger (2002?) men verd å sjekke ut (og som vanlig er det noen uoffisielle patcher som gjelder for å få tingen til å virke).

 

De laget forresten også en 2 timer (+ et kvarter) lang film av cutscenene til en machinima film også, kan jo være verdt å se på så ser du stilen, evt hele historien istedenfor å spille gjennom:P

 

 

 

Ellers kan jeg liste opp noen "randoms" som jeg stort sett bare har fått med meg i øyekroken eksisterer og ikke har prøvd:

 

Evochron Mercenary (og andre Evochron oppfølgere, Evochron Legends + en til tror jeg)

Parkan II

Dark Horizon

Star Wolves (1 til 3)

Starpoint Gemini

 

 

Online spill:

 

Star Trek Online

EVE

Jumpgate Evolution

Black Prophecy

Stellar Impact

Lenke til kommentar

Og Privateer 2 the darkening, spilte i ungdommen og det var vel det jeg enda aldri glemmer sinnsykt bra i min mening =)

Dette skulle jeg gjerne spilt igjen. Jeg har dessverre ikke fått det til å fungere på moderne PC-er. Men er en stund siden jeg har prøvd det da. Si fra om du har noen tips.

Darkening var forresten en nedtur i forhold til orginalen.

 

Heldigvis finnes det en remake av originalen som er helt fantastisk. Den anbefales hvertfall til trådstarter. Kan velge mellom oppgradert grafikk og retro-utseende.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...