Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - August 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil mine folk på at det er MAKS 5 BILDER per POST!

 

Føler tråd har virkelig skleid ut denne mnd...

Jeg fikk mer på den ene, men postet som 2 innlegg. Automatikken samlet dem. Om det var meg du refererte til? :)

 

Det var generelt refleksjon, ikke ment til noe spesielt :) nok av syndere her...

 

I tidligere mnd gikk jeg fra post til post i rolig tempo, analyserte bildet, ble litt inspirert og la ut sitt verk.

 

Personlig veit jeg at jeg kan bli veldig gira på å poste mye, men prøver så godt jeg kan å velge bilder jeg er enten veldig fornøyd med, som har noe spesielt ved seg eller som jeg ble inspirert av å ta av andre forum-brukere.

 

Når det blir qouting med 3-4 bilder 3-4 gang, så poster med 5-10 bilder, og det tar nærmest ett minutt å laste inn siden selv på 25mbit linja - får jeg så god fart på scrollinga at jeg går forby de gyldne poster med spennende bilder da de drukner i alt annet.

 

men thats just my 2 cents.

Lenke til kommentar

Vil mine folk på at det er MAKS 5 BILDER per POST!

 

Føler tråd har virkelig skleid ut denne mnd...

Jeg fikk mer på den ene, men postet som 2 innlegg. Automatikken samlet dem. Om det var meg du refererte til? :)

 

Det var generelt refleksjon

 

Personlig skulle jeg ønske at folk heller lastet opp sine bidrag enn å linke de via f.eks flickr. Slik det er nå skapes en rotete tråd med hummer & kanari - noe som for min del er et minus angående å vurdere inntrykk. Mulig man og burde sette ned antallet bilder pr post til f.eks 3. Kanskje særlig når man tillater linking av bilder og såpass mange linker bildene fremfor å laste de inn. Det er rimelig kjapt gjort å nedskallere og laste inn bilder, så hvorfor stadig færre gjør dette er for meg en gåte.

 

Generelt mener jeg og at hele layouten til bildetråden er uoversiktelig og unødig rotete, man burde hatt et opplegg hvor kun bildene viste og man måtte klikke seg inn på bildene for å finne eventuelle kommentarer. Dermed får man mye bedre oversikt over alle bildene - det er jo bildene som er fokus i en tråd som denne.

 

Men, dette er en diskusjon som en vel bør ta utenfor selve tråden.

 

Tor

Lenke til kommentar

Det er rimelig kjapt gjort å nedskallere og laste inn bilder, så hvorfor stadig færre gjør dette er for meg en gåte.

Jeg tror det at folk linker til bildene har med måten de jobber på, muligens kombinert med litt latskap ;)

 

Jo... kanskje, men de må jo laste de opp på flickr og? Selv forstår jeg ikke problemet, det tar kun kort tid å nedskalere en bildekopi og last opp her.

 

Jeg bare registrerer at utviklingen har (dessverre - etter min mening) gått mot at stadig flere linker fremfor å laste opp.

 

Tor

Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke syns det er så slitsomt at folk linker til f.eks. flickr. Høyreklikk på bildet, velg "åpne i ny fane" og vips - bildet i stort format (om jeg ønsker det)! For meg er det enkel og grei måte å gjøre det på. Samtidig så har jeg en mulighet til å se flere bilder fotografen har tatt. Win-win!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Linke til flickr og poste bildet i passelig format her er helt kurrant for min del.

Å laste opp bildet i tillegg er faktisk en del mer styr, særlig hvis det blir en del bilder og ikke alle sitter på Mb linjer ut. Derfor kan det spare noen å bare linke til bildet.

 

For min del sender jeg samme bildet til flere fotorelatertet nettsteder og med et trykk fra lightroom som eksporterer, skalerer, tager, merker og putter de i riktig gruppe og sender til flere nettsteder samtidig.

Så til Akam, lag en plugin til lightroom :)

 

Edit: ops, dette var vist bildetråden :/

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke syns det er så slitsomt at folk linker til f.eks. flickr. Høyreklikk på bildet, velg "åpne i ny fane" og vips - bildet i stort format (om jeg ønsker det)! For meg er det enkel og grei måte å gjøre det på. Samtidig så har jeg en mulighet til å se flere bilder fotografen har tatt. Win-win!

 

Altfor slitsomt å gjøre det på den måten, man blir helt gåen i fingrene, tar heller og trykker/klikker ned scrollehjulet over bildet :)

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Har vært særledes lite aktiv på fotofronten i det siste, 14 bilder i de siste 3 ukene bare..

 

Tre uker siden:

 

post-44035-0-02509300-1313930837_thumb.jpg

 

 

I dag:

 

post-44035-0-77839500-1313930868_thumb.jpg

 

post-44035-0-18933500-1313930888_thumb.jpg

 

 

Alle er tatt med Nikkor 60mm Micro. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...