Gå til innhold

Lei av hele Oslo og Utøya saken...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg støtter deg til det fulleste Jannikale, Kunne ikke vært mer enig. Har selv tenkt til å dra fra dette kommunistlandet så fort jeg ser muligheten. Det tenkende individ har ingenting å gjøre i et land der folk pumper i seg prozac og slikker medieprat, statens største propagandamaskin.

Hva slags land vil du flytte til?

 

Geir :)

 

Det er jeg også spent på og få høre.

 

 

Det er mye jeg elsker/hater med dette landet. Men til syvende og sist er det et fantastisk land og få muligheten til og bo i.

Lenke til kommentar

Fantastisk. Hva ønsker man at media skriver om? Jeg sa så ironisk til min kone i går: "Jeg blir sprø! Jeg aner jo ikke hvor det er sol, eller hvor denne f**ns flåtten er i år!". Jeg husker agurknytt fra tidligere år, og kan ta en kort oppsummering av "nyheter" du har gått glipp av:

1. Flått er farlig. Finnes diverse steder rundt om i landet. Verre i år enn noen gang tidligere.

2. Solen brenner folk! Bruk solkrem!

3. Syden er utsolgt! ALLE vil til syden, sommeren kommer ikke til Norge!

4. NÅ KOMMER SOMMEREN!

5. Flåtten er her igjen!

6. Mordersneglen kommer snart til et bed nær deg!

7. Slik blir du kvitt mordensneglen!

8. Slik unngår du flåttbitt

9. VEPS! VEPS! VEPS!

10. Jordbær er her!

11. Nordmenn rølper i syden!

12.....

....og slik går no dagan.

 

 

At AP får en oppsving som følge av sympatien er vel en direkte konsekvens av ABBs gjerninger. Han ønsket AP bort fra politikken, da er det svært logisk at folket viser motstand mot dette. Vi lar oss ikke kue. Vi lar oss ikke presse til taushet. Vi lar ikke en person eller en gruppe terrorisere oss fra det livet vi kjenner.

 

Jensemann har sannsynligvis hatt sin beste uke på jobb, sett med mine øyne. Jeg ser dessverre at partier som SV også går frem.

 

Synes også det kunne vært en "blomstermarsj" ikke bare en rosemarsj, men nå var det da slik at AUF ble hardest rammet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvorfor i helvette blir ikke slike tråder stengt?

Ytringsfrihet??????????

 

 

Jeg begynner å bli litt enig med TS, ville ikke ordlagt meg på samme måte men here goes...

 

Hele helgen ble man bombardert med nyheter om det som har skjedd.

 

DET er nødvendig og påkrevd i en slik situasjon, la det være sagt og gjerne opplest høyt.

MEN, media kan da la vær å komme med samme nyhet utallige ganger bare presentert med en anelse annen vinkling for hvert femte minutt i mangel av andre nyheter om saken.

 

NRKs redaktører kunne latt NRK3 SUPER være slik at barn ikke ble spammet med død og fordervelse, sønnen min spurte mye rundt det han hadde sett. Jeg forklarte som best jeg kunne, men hvem vet om det var nok...

 

Nå kan man lese nyheter som: Breivik hadde en gang på 90-tallet lest en tegneserie som kan ha medvirket til hans personforandring. Media har blitt så fri for info at de allerede NÅ kommer med agurker rundt saken...

 

SÅ, nå er det en uke siden og allerede er det planlagt minnesmerker, bygg til ære for de døde, innsamlingsaksjoner for AUF (hvor patetisk er ikke det?) og mange andre oppbyggende forslag.

Lenge før de pårørende i det hele tatt er kommet ut av sjokket og begynt med sin sorgbehandling. De vil mest sannsynlig ikke forstå hva som har skjedd rundt dem siden alt skal skje "igår" og før de er kommet noen vei i sorgprosessen så har resten av Norge blitt ferdig med saken...

 

 

JA, det er andre enn bare trådstarter som blir kvalm av media...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Vi kan ikke ignorere det ideologiske gjørmebadet massemorderen har vokst fram i.

Jeg likte dette sitatet fra Dagbladet...

 

Dessuten er instinktet vårt, i et fritt samfunn, å få fram alle synspunkter. Stille dem til skue. Få trollene ut i dagslys, slik at de sprekker, som det heter. Det er en god tanke, men den kan lett bli for uforpliktende i den europeiske virkeligheten vi lever i nå. For trollene sprekker ikke av seg selv. De siste åra har motforestillingene stadig oftere endt i skuffen for «politisk korrekt feighet».

 

Det er ikke slik at vårt samfunn blir bedre av å dyrke fram stadig mer «ærlig» og «modig» krigersk korsfarer-retorikk rettet mot islam. Det er en utbredt oppfatning at internettsider og blogger som dem massemorderen har frekventert er steder for dem som ikke slipper til i vanlige medier. Dette er en beskrivelse mange av de mest aggressive islamkritikerne selv terper på. I mange tilfeller er det nok heller et villet eksil. Outsiderposisjonen bunner ikke i at det demokratiske samfunnet har stengt dem ute. Den bunner i en forakt for demokratisk dialog. En demokratisk samtale innebærer ikke bare retten til å snakke, den innebærer en forventning om å lytte. Mye «islamkritikk» er i stedet skriking forkledd som debatt. Det gjelder også en del av retorikken som har preget offentlige samtaler. Etablerte politikere i flere land har vært viktige premissleverandører, som har hatt gode dager med å flytte grensene for alminnelig anstendighet i omtalen av andre mennesker. Det er farlig å spre frykt.

Kilde
Lenke til kommentar
«Vi får ikke vite navnet på de drepte — det er nesten som om de ikke er viktige nok — men mediefråtsingen gjør morderen til en Jack the Ripper-stjerne. Han burde forbli navnløs, ikke fotografert, bare ført stille bort»

 

Morrissey uttaler seg igjen, bare denne gangen litt mer mediakritisk... Han treffer ganske bra i mine øyne...

 

http://www.dagbladet.no/2011/07/29/kultur/morrissey/musikk/22-07-11/terror/17493659/

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

jeg er enig med ts, media drar dette for langt, spesielt tv sendingene, men også nyhetene. så en god del på fredagen og natt til lørdag og til slutt ble det bare det samme som gikk omigjen og omigjen hele tiden. det er veldig tragisk det som har skjedd, men vi kan kanskje begynne så smått og legge saken bak oss, se fremover og hedre de døde og skadde, samt glemme denne idioten av en mann som meget sikkert snart kommer til å ha et "uhell" i dusjen på ila!

Lenke til kommentar
JA, det er andre enn bare trådstarter som blir kvalm av media...

 

Når det skjer noe slikt, hva faen skal man forvente? det kan sikkert bli i det meste laget for noen, og unger bør jo ikke bli eksponert for dette hele tiden. men jeg føler tråden blir helt tåpelig med kommentarer som

 

Det stygge blomsterhavet, og folk griner på TV!

 

Jeg kjenner ingen som ble skadet/drept, jeg stemmer absolutt ikke AP, eller partier på venstre siden, men likevel så blir jeg direkte provosert over en slik tråd.

 

69 personer, mest ungdom ble brutalt slaktet ned, uten mulighet for å forsvare seg, det går ann å vise litt respekt, selv om det kan bli mye mediadekning av det.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg støtter deg til det fulleste Jannikale, Kunne ikke vært mer enig. Har selv tenkt til å dra fra dette kommunistlandet så fort jeg ser muligheten. Det tenkende individ har ingenting å gjøre i et land der folk pumper i seg prozac og slikker medieprat, statens største propagandamaskin.

Hva slags land vil du flytte til?

 

Geir :)

 

Det er jeg også spent på og få høre.

 

 

Det er mye jeg elsker/hater med dette landet. Men til syvende og sist er det et fantastisk land og få muligheten til og bo i.

 

Utvalget er stort, sett at Norge er langt nede på listen. Desverre spiller globaliseringen også inn, og den generelle "fremgangen" i verden er tilbakegående. Hvis du synes Norge er et flott land, regner jeg med at du er sosialist og trygghetssøkende. Jeg ønsker frihet, det er det vanskelig å få om dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner media sin dekning av hendelsen , det skulle bare mangle.. men alle nikkedukkene som ikke har egene meninger og bare slenger seg med på det som er ¨hot¨ irriterer meg litt..

Type alle de som kommer til å stemme Ap pågrunn av denne hendelsen. Og alle som plutslig skulle ha et Norgeflagg på profilbildet sitt på facebook og delta i alle eventer som er knyttet opp mot sorgen.. Jeg føler det er mange som ¨kjøper¨ seg god samvittighet billig.

 

Og jeg mener at ingenting er så alvorlig at man ikke kan spøke med det, selv om jeg har opplevd at ikke nødvendigvis alle er enige i humoren min overfor massemord :whistle:

 

Ellers deler jeg ingen av verdiene til ABB , men finner dog Manifestet som ganske interessant lesing

 

*Edit: Billig markedsføring !! :roll:

Endret av mandodiao
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var Aftenposten dekket med BARE 9/11 etter at USA fikk kjenne terroren i sitt eget land?

 

Jeg synes det er litt overkill når (nærmest) det eneste jeg så i avisen i går på nett, var om Anders og det han hadde gjort. Personlig så ble jeg vel mer rørt av det som skjedde borti statene i 2001, enn dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var Aftenposten dekket med BARE 9/11 etter at USA fikk kjenne terroren i sitt eget land?

Nei, men de amerikanske avisene var.

 

Personlig så ble jeg vel mer rørt av det som skjedde borti statene i 2001, enn dette.

Hvorfor det?

 

Geir :)

 

Regner med at det er fordi nesten 3000 mennesker døde?

Lenke til kommentar

Saken er så tragisk som det kan få blitt, og alle som var involvert i dette helvetet Breivik stilte i stand bør så absolutt minnes med verdighet og respekt, men likevel begynner jeg også å bli litt lei av dette. Jeg synes det er kjempeflott at så mange mennesker i Norge har deltatt på diverse tog osv, og at så mange har lagt ned blomster utenfor Domkirken i Oslo, men hvordan feks TV2 dekker dette, med å ha en reporter stående ved blomsterhavet hele tiden, som en gang i timen skryter av blomsterhavet, og som intervjuer noen som legger ned blomster, det synes jeg blir overkill.

 

Jeg fulgte nyhetene omtrent kontinuerlig fredag, lørdag og søndag, rett og slett fordi det da var interessant, fordi jeg ville vite om det gikk bra med de jeg kjente, og fordi jeg følte med alle de som hadde det vondt, men utover uka har saken bare blitt mer og mer uinteressant for meg. Livet må gå videre, og saken må legges bak seg. Når fokuset stort sett også handler om Breivik klarer jeg ikke bry meg. Han er et stort rasshøl, rett og slett, og fortjener ingen oppmerksomhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...