Gå til innhold

Skjermort for inntil 3000kr


Dejan

Anbefalte innlegg

Har dette oppsettet:

 

P8Z68-V PRO

I5 2500K

CORSAIR 8GB 1600MHZ CL9

HX 750W

NOCTUA NH-D14

Fratial Design R3

 

Hjelp meg å velge et kort til spill som tar hensyn til pris/ytelse, neste generasjons kort/hardware (kommer neste år?)og et kort som helst ikke bråker mye. Har ikke tenkt å kjøre SLI, men kan overklokke hvis det ikke er vanskelig.

 

Har tenkt mye på gtx 570 Phantom som koster ca 2700kr, men jeg kan godt også gå for et kort som koster 1500kr. Hvis neste generasjonskort kommer til våren er det kanskje ikke vits å bruke mye penger på et kort nå?

Når det er sagt så føler jeg ikke at jeg må oppgradere skjermkort med en gang neste generasjonskort er ute.

 

Tenker å spille Witcher 2, Skyrim og kanskje BF3

 

Har lest mange innlegg til arni90 så jeg håper at han kan også komme med noen innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Vist du vett med deg selv at du kommer til å oppgradere neste år(neste generasjon), da slipper du billig unna med 6870 som skjermkort, det drar egentlig "alt" av spill på 1920x1080.

DirectCU kjøleren til Asus er også et bedre alternativ enn referanse kjøler.

Lenke til kommentar

Poster dette fra en annen tråd:

 

Dejan skrev 26. juli 2011 - 07:23:

 

arni90

 

Jeg setter stor pris på dine innlegg da du viser mye kunnskap og virker fornuftig.

 

Hvis du kunne bruke inntil 3000kr (du må ikke bruke alt, det er opp til deg) på et kort med tanke på spill hvilket kort ville du valgt?

 

arni 90 skrev

 

HD 6950 2GB med en fabrikkoverklokk, HIS IceQ Turbo f. eks.

Lenke til kommentar

HD 6870 er det kortet som har desidert best pris/ytelse, det koster 1300-1400kr og gir deg god nok ytelse i 1920x1080 til å kjøre de fleste spill på maks. The Witcher 2 krever nok en del mer om Ubersampling er ønskelig.

Neste generasjons grafikkort er ryktet å komme i høst/vinter fra AMD, Nvidia sliter visstnok mer.

Hvordan neste generasjon med skjermkort vil yte er usikkert, men du kan nok regne med minst 50% raskere enn dagens GTX 580.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at neste generasjonskort er rett rundt hjørne og er derfor usikker hvor mye penger jeg skal bruke. Jeg tenker at de første kortene som kommer i 2011 vil være kanskje litt dyrere og ikke helt optimalisert så det er lite trolig at jeg vil kjøpe nytt kort om 1år, men vil vente til 2013.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...