Gå til innhold

Tips om riktig flyselskap til Vegas


Anbefalte innlegg

Meg og dama planlegger tur til Vegas i slutten av oktober (i forbindelse med UFC), så jeg lurte på om noen hadde noen gode tips til hvilket flyselskap som er å anbefale ? Fløy med United Airlines dit i fjor, men synes ikke noe særlig om de. Trangt og slitt fly + veldig kort stop over i Philadelphia...(ca 1,5 time bare)

 

Ser også at Trump International kjører på med ca 5500,- for 8 netter for en suite, det må vel være en veldig bra deal ? Noen som har bodd der tidligere og har erfaring med beligenhet og standard ?

 

Ellers ligger The Signature at MGM Grand på rett over 6000 kjappe, men har lest litt om at det er et lite stykke unna selve MGM (som jeg bodde når jeg var der i fjor)...noen som vet noe mer ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har også flydd med UA fra Oslo og anbefaler det ikke! Det ble tydelig at Oslo er en liten provins i utkanten og at man bruker gamle og utrangerte fly på direkterutene derfra til USA. har tidligere også flydd med KLM fra Amsterdam og SAS partnere fra København og Heatrow, og vært mye mer fornøyd.

Lenke til kommentar

http://www.britishairways.com/travel/fx/public/en_no?eId=111011&timestamp=0808115719

 

 

BA, Oslo - Heatrow - Las Vegas, går på 16 timer f.eks.

 

 

11:55 24 Oct

13:15 24 Oct

Oslo

Heathrow (London)

BA0763

British Airways

Euro Traveller

16:25 24 Oct

18:55 24 Oct

Heathrow (London)

Las Vegas

BA0275

British Airways

World Traveller

1 flight connection, total journey time: 16 hours 00 minutes.

Lenke til kommentar

Flyr Oslo - New York - Las Vegas på fredag og det tar ca. 18 timer. (mellom 3 og 4 timer i New York)

Ikke optimal reisevei, da et stopp i Europa og så en lang tur hadde nok vært bedre, men bedre enn 2 stopp som jeg hadde i fjor til Los Angeles.

 

Jeg ville heller greid meg med et fint dobbeltrom/1-roms leilighet sentralt på The Strip. Er jo ikke akkurat på hotellrommet man befinner seg på i Vegas?

Hvis du var der i fjor vet du sikkert alt om hva slags avstander det er snakk om selvom det ikke ser rare biten ut på kartet. I oktober er det hvertfall deilig norsk sommertemperatur der, så det skal nok gå fint å bevege seg utendørs uten å bli gjennomvåt.

 

Vi valgte å bo på Planet Hollywood denne gangen, mens i fjor bodde vi på Bellagio. Begge to ligger veldig fint plassert synes jeg i forhold til butikker, andre hoteller/severdigheter. Man har litt på hver siden istedenfor å måtte belage seg på en lang tur i en retning.

Lenke til kommentar

Flyr Oslo - New York - Las Vegas på fredag og det tar ca. 18 timer. (mellom 3 og 4 timer i New York)

Ikke optimal reisevei, da et stopp i Europa og så en lang tur hadde nok vært bedre, men bedre enn 2 stopp som jeg hadde i fjor til Los Angeles.

 

Jeg ville heller greid meg med et fint dobbeltrom/1-roms leilighet sentralt på The Strip. Er jo ikke akkurat på hotellrommet man befinner seg på i Vegas?

Hvis du var der i fjor vet du sikkert alt om hva slags avstander det er snakk om selvom det ikke ser rare biten ut på kartet. I oktober er det hvertfall deilig norsk sommertemperatur der, så det skal nok gå fint å bevege seg utendørs uten å bli gjennomvåt.

 

Vi valgte å bo på Planet Hollywood denne gangen, mens i fjor bodde vi på Bellagio. Begge to ligger veldig fint plassert synes jeg i forhold til butikker, andre hoteller/severdigheter. Man har litt på hver siden istedenfor å måtte belage seg på en lang tur i en retning.

 

 

Hvilket selskap skal du fly med ?

Sitter og lurer på å ta et par dager i New York på samme turen nemlig.

 

Koster litt over 8000,- for suitene på MGM Signatur for 8 netter, så er en ganske god pris vil jeg si. Fyller 30 den uka også, så tenkte å koste på meg litt ekstra :-)

 

Ellers er KLM og Lufthansa gode selskaper jeg har flydd med tidligere som absolut er aktuelle.

 

PS! Noen som vet hvordan man kan plotte inn et par dagers ekstra stopp i f.eks New York når man bestiller med f.eks Finn.no reiser eller Kilroy på nett ?

 

EDIT: Noen som har flydd med Continental Airlines tidligere ? Ser de har en grei pris med Oslo - Newark - Vegas. ca 3 timer i New York også, som egentlig er greit med tanke på hvor lang tid det pleier å ta gjennom immigrasjonen...

Endret av grammasta
Lenke til kommentar

Jeg flyr med SAS og har vært godt fornøyd med flyvningene deres til USA.

Du kan jo prøve å søke på OSL-LAS og så EWR-OSL hjemover. Nå har vel SAS fått denne muligheten på siden sin og mener også noen søkemotorer har mulighet for "multidestinasjon".

Da kan du evt. fly innenlands med United Airlines/Continental fra Las Vegas til New York.

Lenke til kommentar

 

PS! Noen som vet hvordan man kan plotte inn et par dagers ekstra stopp i f.eks New York når man bestiller med f.eks Finn.no reiser eller Kilroy på nett ?

 

EDIT: Noen som har flydd med Continental Airlines tidligere ? Ser de har en grei pris med Oslo - Newark - Vegas. ca 3 timer i New York også, som egentlig er greit med tanke på hvor lang tid det pleier å ta gjennom immigrasjonen...

 

 

Tror ikke Finn har den muligheten, hvertfall. På Continental.com kan du velge multi-destination.

 

Har flydd de på diverse strekninger. Det mest interessante er kanskje OSL-EWR/retur. De flyr forholdsvis små fly med 3+3 konfigurasjon. Vet ikke hvordan det har blitt etter at SAS åpnet sin rute, men Continental-flyene fra Oslo har vært relativt fulle de gangene jeg har flydd (bortsett fra da jeg dro på 17. mai et år). Fordelen med de kontra en del andre er tilgangen til strøm mellom setene.

Lenke til kommentar

Overnatting i New York er generelt dyrt, ja. Skal bo på Milford Plaza om en ukes tid, så hvis det ikke haster mer enn det, så kan jeg komme med tilbakemelding om hvordan det var hvertfall. Det var ganske greit priset i forhold til de andre hotellene og lå sentralt. Evt. kan du velge Brooklyn eller Queens som er knyttet til Manhattan med t-bane. Det går også transportmiddel mellom Manhattan og New Jersey.

Lenke til kommentar

Lurer på om vi skal satse på 3 netter i New York og 5 i Vegas. Blir da i underkant av 5000,- for Milford i følge prisen på hotels.com. Grei pris på Manhattan :-) Kanskje jeg burde sjekke ut New Jersey og Brooklyn ja.

 

Har egentlig lyst på 4 netter i New York, så kan være en bedre løsning å ikke bo midt på Manhattan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...