Gå til innhold

Erfaringer med Coolshop Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte selv Ps4 her om dagen hos coolshop, men avbestilte for noen dager siden.

På bankkontoen min så viser det at pengene for den er trukket, men når jeg kontakter coolshop så sier dem det ''sikkert'' bare er en reservasjon av pengene. Hva er rett? Vill ikke miste dem akkurat....

Ring til banken din hør om hva som er skjedd?
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Huff. Tar opp denne jeg.

Tenkte jeg skulle kjøpe meg et spill. Et ganske gammelt et så vill ikke betale så mye for det.

Coolshoop er det soleklart billigste alternativet, der spillet koster 119.

Har ikke lest alt nøye. Men er det slik at spillet blir sendt fra Danmark, og jeg vil slippe å betale toll?

Er usikker av samme grunn som de fleste her, den lave prisen...

 

Håper dere gidder å svare, istedet for å blir irriterte fordi noen spørsmål ala dette har kommet før :)

 

Mvh Myra-

Lenke til kommentar

Det står under hvert eneste produkt "Toll og MVA er inkludert", så ja, toll og MVA er inkludert. Det er også en norskregistret butikk, men har lager i Danmark på samme måte som cdon har lager i Sverige osv. Det er ganske vanlig at "norske" butikker ikke har lager i Norge egentlig.

Endret av formkake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sånn er det med alle varer som overgår 200kr.

 

Merverdiavgift:

Sendinger fra utlandet med verdi (eksklusiv frakt- og forsikringskostnader) inntil 200 kroner (med unntak av alkoholholdige drikkevarer og tobakkvarer) er fritatt for merverdiavgift.

 

Sendinger fra utlandet med verdi (eksklusiv frakt- og forsikringskostnader) inntil 200 kroner er også fritatt for toll. Også her er unntaket alkoholholdige drikkevarer og tobakksvarer.

 

Eksempler på tollfrie varer:

elektroniske produkter (TV, PC, DVD-spiller med mer)

DVD

CD

skriver

skanner

kikkert

kamera

sko og støvletter

bildeler

møbler

alt sportsutstyr, unntatt sportsklær

briller og solbriller

vesker, bagger, ryggsekker

sanitærartikler (badekar, vasker, dusjkabinett)

kosmetikk (sminke, kremer, såper, sjampo)

barnevogner

sykler

verktøy (elektronisk og mekanisk)

pyntegjenstander

drikkeglass, varer av glass

servise og porselen

plakater

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Vurderer å avbestille min Xbox One forhåndsbestillng fra Coolshop som jeg bestilte ifjor juni for 3999. Dette er fordi jeg visste at, siden jeg hadde lagt inn bestillingen før august ifjor, så ville jeg få med minst ett gratis spill. Så ble spillene vist frem, og fra Xbox Norge, så jeg sendte de en Mail og spurte om det ville følge med noen spill, men da fikk jeg følgende svar:

 

"Hej

Takk for din mail

Der er ikke inkluderet noget spil eller tilbehør.

Vi forventer at pakken indeholder konsol, controller, headsæt og kinect.

 

Vennlig hilsen,

Janne

Coolshop Kundeservice"

 

Selvsagt ikke svaret jeg var ute etter. Derfor svarte jeg samme mailen på nytt med litt tekst og denne linken:

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=800258526673566&substory_index=0&id=128131973886228

 

Fikk da ingen svar. Ser nå at de har endret på produktet til å inneholde dette, men ikke noe ny bekreftelse på Mail, som jeg sendte for over en måned siden.

 

Må si jeg blir litt skeptisk, og de fremstår nesten som uprofesjonelle. Eneste som holder meg igjen, er at jeg har bestilt derifra fire ganger før, og alltid vært svært fornøyd. Bestilte faktisk PS4 og Wii U derifra.

 

Hva tenker dere? Har dere noen erfaringer fra Coolshop Norge?

Endret av Jurge92
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...