Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Økende trend i Danmark: Kommende foreldre fjerner fostre med downs syndrom. Hva mener du?


Hva mener du om å fjerne fostre når det er klart at fosteret har downs syndrom?  

319 stemmer

  1. 1. Er det riktig å fjerne fostre fordi de har downs syndrom?

    • Ja
      256
    • Nei
      30
    • Ingen formening/vet ikke
      33


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, vesentlig mer ekspertise enn deg! Så var heller ikke poenget mitt at alle skulle bli like, men at folk men downs syndrom går glipp av en god del sjanser som psykisk friske folk har.

Akkurat - det er det jeg har forstått hele tiden! Godt vi fikk bragt det på det rene i alle fall.. Jeg har også vært innom både fotballkamper og faktisk noen ridesenter også.. men at deg gjør meg til ekspert på fotball og hester er vel å dra det noe langt... Alle går glipp av sjanser her i livet! Sånn er det bare! Det største sjansen man går glipp av er å ikke bli født i det hele tatt fordi sånne som deg mener at man ikke har livets rett!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Akkurat, les litt om barn som fødes med downs syndrom:

 

 

Døv og Downs syndrom: – Det første jeg tenkte var at han vil jeg ikke ha

 

Lauritz (3) er døv og har Downs syndrom.

 

Hverken Linn eller Knut Erik legger skjul på at det tidvis er tøft å ha et barn med Downs syndrom. Både praktisk og – ikke minst – følelsesmessig.

 

– Det er mange vanskelige følelser knyttet til det å få et barn med Downs. Selv tre år etter fødselen kan jeg føle sorg, sier Linn.

 

http://www.abcnyheter.no/livet/2012/10/07/doev-og-downs-syndrom-det-foerste-jeg-tenkte-var-han-vil-jeg-ikke-ha

 

Helt forkastelig og sykt! Tenk at noen kan la et uskyldig barn vokse opp med disse lidelsene mens de selv maser om at de kan klare alt sammen og er humane...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...