Gå til innhold

360 fortsetter å dominere i amerika.


Sveinz

Anbefalte innlegg

Tall for Juni.

 

Hardware

Xbox 360 - 507,000

Wii - 273,000

PS3 - ~276,000 (extrapolated)

3DS - 143,000

DS - 386,000

 

Solgte nesten dobbelt så mye som PS3 og Wii. Ganske merkelig. Her i Norge så fremstilles jo 360 som omtrent død av mediene og folk flest. Alt for mange uvitende playstation nerder i dette landet.

 

Faktum er vel at 360 selger bedre enn noensinne nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selve Xbox brand er gigastort i USA. De kan kjøpe ting fra MS selvom alle features ikke er satt iverk. Gjelder spesielt her. De lovte vi som brukere kunne bruke Kinect til å si play disc osv mens man er online på Live, dette fungerer kun når man er offline fra Live. Den tabben om lovord fra Microsoft jeg trodde på skal jeg aldri bli lurt av igjen.

 

Men viss folk bruker kun US salgstall, da kan jo andre gjøre det samme til hjemlandet til Sony og Nintendo der PS3 og Wii selger mye bedre en 360 pr måned. Det er slik med land de kommer fra, blir som hjemmekamper i fotball, noe lignende fordel

Kansje ikke så bra sammenligning, men dere tar vel poenget mitt :)

 

Europa derimot selges det konsoller fra alle kanter i bøtter og spann. Vi er en sånn mellomting av alt som er av gaming kjøper vi :p. Det gjelder ihvertfall med meg! :)

Endret av iToMaN
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Her ser vi nok et eksempel på hvordan norske medier, Dagbladet (pressfire) maser om at PS3 liksom gjør det bedre enn 360.

 

http://www.pressfire.no/nyheter/PS3/3742/playstation-3-holder-p-ta-igjen-xbox-360

 

Mesteparten basert på rykter og tull og ingenting basert på faktiske tall.

 

Når 360 selger 230K mer enn PS3 i USA i Juni måned og samtidig vet vi at 360 gjør det også mye bedre i Canada og UK så tviler jeg meget sterkt på at Japan og resterende europa gjør at PS3 selger bedre.

 

Til sammen så har 360 sannsynligvis solgt rundt 280K mer enn PS3 i Juni måned i USA/UK og Canada.

 

I Japan solgte PS3 rundt 60K mer enn 360 i Juni måned. For at PS3 da skal slå 360 så må PS3 ha solgt 220K mer enn 360 i de europeiske landene, UK ikke inkludert i Juni.

 

Det er totalt urealistisk.

 

Ja jeg vet artikkelen dreier seg om 2011 så langt, men måned på måned har vi sett slike forskjeller. Med kinect så tok salget seg kraftig opp og har holdt seg veldig høyt hele tiden.

Lenke til kommentar

amir90 traff spikeren på hodet. På dette punktet i generasjonen har det svært lite å si hvilken konsoll som selger best. EA, Ubisoft og Activision lager spillene sine til både 360 og PS3. Dette kommer neppe til å endre seg fordi 360 selger bedre enn PS3 eller omvendt.

 

Når det gjelder artikkelen så får jeg sterke deja vu følelser av den. Det virker som om vi har hørt den samme leksa i tre år nå. Jeg synes dog ikke at pressfire fortjener kritikk for å ha postet den. Pressfire har så lenge jeg kan huske hatt en bred dekning av spillbransjen. Gamer og Pressfire er stort sett de eneste norske spillsidene som jeg klarer å ta halveis på alvor.

 

Til slutt vil jeg si at det ikke hadde vært så dumt om analytikerne backet opp påstandene sine med faktiske tall. Vi venter nemlig fortsatt på Sonys tall for perioden fra april til juni, men så langt i år har MS faktisk solgt 600k flere konsoller enn Sony. 10% sier meg svært lite når de ikke nevner de faktiske salgstallene eller hvor salgstallene kommer fra.

 

Edit: Og der var Sonys tall på plass.

 

Microsoft: 2,7 + 1,7 = 4,4 mill

Sony: 2,1 + 1,8 mill = 3,9 mill

 

MS har altså solgt mer enn 10% flere konsoller enn Sony i år. Dvs om vi går ut i fra tallene som kommer direkte fra selskapene.

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kan se en mulig årsak til at det skipes mer 360 enn PS3.

Utdrag fra pressfire-artikkelen som er linket til i tråden:

Selv om det per nå altså er fem millioner konsoller i favør Microsoft, mener Jesse Divinich at det et litt misledende. Grunnen? At PS3 har hatt færre tekniske problemer, hevder han.

Lenke til kommentar

Tall for Juli NPD.

 

Xbox 360: 277K

Wii: 190K

PS3: 148k

 

360 fortsetter å dominere. Nesten dobbelt så mye som PS3 denne måneden også.

Kan ha med at denne måneden fikk alle som kjøpte xbox 360 en laptop med på kjøpet. Sinnsjukt tilbud.

 

Det eg trur folk meiner med at ps3 gjer det bra er at ps3 har klart å hente seg inn på xbox sine salg. At Sony har gjort det bra med salg når man tenker at det var eit års mellomrom mellom konsollane. I alle fall det eg trur.

Lenke til kommentar

Tall for Juli NPD.

 

Xbox 360: 277K

Wii: 190K

PS3: 148k

 

360 fortsetter å dominere. Nesten dobbelt så mye som PS3 denne måneden også.

Kan ha med at denne måneden fikk alle som kjøpte xbox 360 en laptop med på kjøpet. Sinnsjukt tilbud.

 

Det eg trur folk meiner med at ps3 gjer det bra er at ps3 har klart å hente seg inn på xbox sine salg. At Sony har gjort det bra med salg når man tenker at det var eit års mellomrom mellom konsollane. I alle fall det eg trur.

Motsatt, folk som kjøpte en spesifikk laptop (ikke av den billige typen, 5000 kr++)

 

Fikk da en xbox med på kjøpet.

 

Så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...