Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Omregistrerings Avgift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omregistreringsavgiften må betales samtidig med omregistreringen. For å få bilen omregistrert må du også ha tegnet ansvarsforsikring (giro i posten) og årsavgift.

 

Husk at selger kan ha sagt opp forsikringen straks bilen er solgt så du kan ikke kjøre den utover transport hjem (unntak: prøveskilt[NB! begrenset bruk]).

Lenke til kommentar

Omregistreringsavgiften må betales samtidig med omregistreringen. For å få bilen omregistrert må du også ha tegnet ansvarsforsikring (giro i posten) og årsavgift.

 

Husk at selger kan ha sagt opp forsikringen straks bilen er solgt så du kan ikke kjøre den utover transport hjem (unntak: prøveskilt[NB! begrenset bruk]).

 

 

Ok, Hadde håpet å fått det som regning hehe. takker for tilbakemelding :)

Lenke til kommentar

Husk at selger kan ha sagt opp forsikringen straks bilen er solgt så du kan ikke kjøre den utover transport hjem (unntak: prøveskilt[NB! begrenset bruk]).

 

En sannhet med modifikasjoner, forsikringsselskapene har ikke lov til å si opp den lovpålagte ansvarsforsikringen på bilen før de har mottatt omregistreringspapirer / salgsmelding.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte bil for et par måneder siden, skrev under på vognkort del 2, som selger sendte inn til Biltilsynet. Jeg ordnet forsikring samme dag. Etter kort tid fikk jeg regning i posten på omregistreringsavgift, som jeg betalte - ikke lenge etter fikk jeg nytt vognkort i posten. Veldig enkelt og greit. Fint å slippe å stå i kø på Biltilsynet.

Lenke til kommentar

Er vel minst etpar scenarioer på dette, og spørs hva trådstarter mener med "registrere"

 

For å si det sånn, du må ikke betale med en gang hvis du er innom biltilsynet å leverer salgsmeldinga. Når den er levert, er bilen registrert på deg, og det koster ikke noe. MEN for å få vognkort med ditt navn, må du først betale omreg. avgiften

Lenke til kommentar

For å si det sånn, du må ikke betale med en gang hvis du er innom biltilsynet å leverer salgsmeldinga. Når den er levert, er bilen registrert på deg, og det koster ikke noe. MEN for å få vognkort med ditt navn, må du først betale omreg. avgiften

 

Du må også betale den for å slippe å få bilen begjært avregistrert.

Jeg har alltid fått omregistreringsavgiften som regning i posten, det koster deg ikke noe ekstra heller. Jeg har aldri blitt bedt om å betale omregistreringsavgiften samtidig som jeg har kjøpt en bil. Samtidig så er det jo selger som skal levere salgsmeldingen så det hadde jo blitt vanskelig å betale på annen måte enn med giro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...