Gå til innhold

[Løst] Volumknapper fungerer ikke på Dell Latitude 2100 med Ubuntu 10.10


Anbefalte innlegg

Tittelen på tråden skulle vel tale for seg, men utdyper litt her:

 

Jeg har etter hvert fått orden på Ubuntu på min Dell Latitude 2100. Det ser ut til at alt funker som det skal.... med unntak av en ting: knappene for opp og ned volum funker ikke mens knappen for å slå av lyd fungerer.

 

Når jeg kobler til et sett med Logitech V-20 USB-høyttalere, får jeg lyd, men knappene som regulerer lydnivået, fungerer ikke.

 

Noen som har noen gode råd for å få orden på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Iallefall på HP krever en del av disse knappene drivere(HP Quicklaunch) for å fungere, godt mulig at det er noe slikt på Dell også.

Har du andre knapper som ikke fungerer, f.eks. for å stille lysstyrke, aktivere prosjektor, slå av og på WIFI osv?

Lenke til kommentar

En annen problemstilling kan jo være at volumknappene kan være bundet opp mot maskinens eget lydkort. USB-høyttalere har jo eget lydkort og går utenom maskinens innebygde lydkort.

 

Tviler på at dette er problemet, men man vet jo aldri...

 

Får du opp volumslideren på skjermen når du trykker på volumknappene eller skjer det ingen verdens ting?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

En annen problemstilling kan jo være at volumknappene kan være bundet opp mot maskinens eget lydkort. USB-høyttalere har jo eget lydkort og går utenom maskinens innebygde lydkort.

 

Tviler på at dette er problemet, men man vet jo aldri...

 

Får du opp volumslideren på skjermen når du trykker på volumknappene eller skjer det ingen verdens ting?

Bra notis, la ikke merke til at det var USB høyttalere!

Lenke til kommentar

Hei og takk for hjelpen. Har siden sist oppgradert til 11.04. Samme problemstilling gjelder ennå.

 

Ikonet for lyd kommer opp og det er mulig å justere lyden med slideren som kommer opp.

 

Knappene for lyd fungerer ikke. Kommer heller ikke fram noen volumslider.

 

Når jeg trykker på volum opp/ned på V-20 USB-høyttalerne, kommer det heller ikke opp noen volumslider.

 

Hører med til historien at V-20 høyttalerne fungerer utmerket på en eee901 med ubuntu og en HP 6715b med Linux mint.

 

Som en midlertidig løsning har jeg laget en tastekombinasjon av windowstasten og pil opp/ned som regulerer volum, men hadde vært greit å få dette på plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...