Gå til innhold

Guide: Oppdater Android-telefonen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nye Android-versjoner må som regel behandles av produsentene, for at deres egne menyvalg skal komme til. Dette tar tid, og ofte henger produsentene alt mellom et par måneder og et halvt år etter den siste versjonen fra Google.
Hva med en egen guide for hvordan på egen risiko bytte vekk fra tilgriste Andorid-utgaver (Motoblur etc.) til siste Android-utgave rett fra Google?
Lenke til kommentar

Sigmund_Freud: Du har rett i at det er et svært interessant område. Vi har også skrevet noen artikler for å vise vei gjennom en roote-prosess og påfølgende bytte av ROM.

 

Problemet her er at fremgangsmåten endrer seg svært ofte. Det kommer nye nightly builds hver, eh, natt. Dessuten er gutta på xda-developers svært gode til å gjøre rede for seg. Jeg mistenker at en guide til dette fort kan være utdatert i publiseringsøyeblikket.

 

Denne guiden er i utgangspunktet mest for de av leserne våre som ikke har fått oppdatert til siste programvare fra produsenten en gang. Hovedmisjonen er muligens bare å vise at det er enklere enn mange kanskje tror. Det er sikkert flere som har forsøkt seg på å oppdatere programvare i forskjellig nips for ti-femten år siden, da selv offisielle oppdateringer var risikosport.

 

Har du gode forslag til hvordan vi kan gjøre en guide til installering av uoffisielle ROMs både aktuell og mer håndgripelig enn det XDA-brukerne får til selv er vi selvsagt lutter øre.

 

Muligens er det mer aktuelt med en artikkel som samler alt som fins av dokumentasjon, snarere enn å forsøke å være dokumentasjon selv? Mange av URL-ene er de samme, selv om nye versjoner kommer, f.eks.

 

Silkerampen: Flott med ekstra linker, og til nyere programvare. Det fremgår likevel ikke tydelig om dette er programvare som passer for det norske markedet (norsk språk, norsk tastatur, fungerer den med låst telefon osv.).

 

Lar linken i artikkelen stå, også kan de som føler seg på trygg grunn hente link fra kommentarfeltet. Vi må eventuelt forsøke å oppdatere vår egen testenhet med den du linker til først. Årsaken til at jeg ikke vil bytte ut linken helt med det samme er at artikkelen, som nevnt over, primært er rettet mot nybegynnere. Jeg ønsker ikke å anbefale noe som kan lede til flere spørsmål enn svar for uerfarne brukere.

 

Kan også høre med Huawei på mandag om hvorfor ikke nyeste ROM er linket til fra Facebook-siden deres.

 

Dersom det viser seg at nyeste ROM vil fungere fullgodt i Norge hiver vi inn lenken i artikkelen :)

Endret av fjarle
Lenke til kommentar

fourten om at samsung kies ikke en gang vil finne min telfon må jeg gratulere samsung med det elendige programmet deres... itunes er en dans på roser i forhold... bt-tilkoling mener det også at android telefoner ikke støtter? Jeg har jo oppdatert til siste programvareversjon, men dette er jo helt søkt!...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

fourten om at samsung kies ikke en gang vil finne min telfon må jeg gratulere samsung med det elendige programmet deres... itunes er en dans på roser i forhold... bt-tilkoling mener det også at android telefoner ikke støtter? Jeg har jo oppdatert til siste programvareversjon, men dette er jo helt søkt!...

 

 

Dette var et problem med de gamle kies versjonene i vista.. i win7 fungerer det 100% hos meg, bare husk og installere usb driveren før Kies og alle komponenter som microsoft krever. Jeg hadde som sagt prob, men nå går det som smurt etter avinnstalering og innstalering . Men Kies er ikke et bra program det har du helt rett i, men det fungerer til oppdatering :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Årsaken til at jeg ikke har oppgradert min Spica fra 2.1 til 2.2 (eller nyere for den saks skyld) er grunnet ytelsestapet. Sist gang jeg oppdaterte så låste mobilen seg hele tiden og gikk treigere enn ei snegle på valium.

Det ble til en reinstallering av 2.1 og vips var telefonen sitt "raske" gode seg igjen.

 

Jeg ser ingen grunn til å måtte kjøpe meg ny mobil kun for å kunne kjøre nyeste versjon av android.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

fourten om at samsung kies ikke en gang vil finne min telfon må jeg gratulere samsung med det elendige programmet deres... itunes er en dans på roser i forhold... bt-tilkoling mener det også at android telefoner ikke støtter? Jeg har jo oppdatert til siste programvareversjon, men dette er jo helt søkt!...

 

Kies finner ikke min telefon heller, det er for dumt...

 

Lenke til kommentar

Hei hei..Har en kollega med en Galaxy2 som ikke vil oppgraderes, kjøpt via telenormobil butikken med binding :-(Telefonen finner ikke ny firmware via OTA eller Kies, kjører 2.3.5..Noen tips?

 

Hei heeei,

 

Fant svaret ved å ringe til Samsung Norge:

- Samsung er kjent til problemet med oppgradering av galaxy 2 kjøpt gjennom telenormobil, skreddersyd OS mot telenor er ferdig, men utsending av denne oppdateringen er ennå ikke tidfester fra telenormobil.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...