Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen!


Anbefalte innlegg

Har oppstått et problem med pc'en min.

 

Noen ganger får jeg bluescreen under oppstarten av programmene på pcen min. (altså kommer jeg inn på pcen, rett etter jeg logger på.)

 

Når jeg får bluescreen starter programmene mine veldig tregt noe som er unormalt. Når jeg går inn på Google Chrome får jeg bluescreen!

 

Dette skjer som oftest visst jeg ikke har vært på pcen på noen minutter eller timer. Neste gang jeg starter pcen rett etter bluescreen fungerer pcen helt normalt!

 

Dette skjedde først i dag og har ikke vært et problem før! Har hatt pcen ihvertfall 1-2 mnd.

 

HVordan fikser jeg dette?

- Systemgjonnoprette til igår??

- Kan jeg sende dere noe mer info som dere kan lese for å finne problemet??

- Noen andre tips? Veit ikke om dette er det beste forumet å spørre på heller.

 

Takker på forhånd for ALLE svar. God Sommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, STOP-koden er fin å vite - men minidump filene er mye mer detaljert - så lenge du har noen som vet hvordan de skal tolkes. STOP-koden er litt enklere å bare google og håpe på at du treffer riktig løsning, men ingenting slår en skikkelig analyse av minidump filene.

 

Forøvrig, er det noen som har en god annbefaling til en online minidump parser? Jeg har brukt så mange forskjellige programmer hver gang jeg har måtte gjort dette - det hadde vært greit å finne seg en lett å bruke og lett tilgjengelig (derfor online) parser som gir gode resultater og forslag i klartekst til hva som sansynligivs er problemet slik at man ikke må grave seg gjennom sidevis av tekniske data for å prøve å finne synderen.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Bluescreen koden står i dump filene, og dump filene bruker å si vilken driver som krasjet :)

 

Det gjør bluescreen'en også sist jeg skjekket.

 

Hadde jeg fått vite koden kunne problemet vært løst, men når dere skal ha han til å poste kodene som han har brukt timer på så..

Lenke til kommentar

Kjør winrar som administrator

 

Ja, eller å lage en kopi av filene ut til desktop før man pakker filene i et arkiv burde også fungere. Det windows klager på er nok at et program prøver å skrive filer inn i windows systemet (naturligvis en potensiell sikkerhetsrisiko selv om det ikke er det i dette spesifikke tilfellet).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Bluescreen koden står i dump filene, og dump filene bruker å si vilken driver som krasjet :)

 

Det gjør bluescreen'en også sist jeg skjekket.

 

Hadde jeg fått vite koden kunne problemet vært løst, men når dere skal ha han til å poste kodene som han har brukt timer på så..

ikke alltid... dessuten som stigma sa, dump filene er mere detalierte

Lenke til kommentar

Ja, det vet jeg, men når du sammenligner tidene på hvor lang tid trådstarter bruker for å arkiverer filene og laste opp her, mot om han hadde postet STOP-koden så ser vi at vi kunne komme langt, om ikke løst problemet nå.

 

Selvom det må mye prøving og testing til oftest når man kun har STOP koden. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen.

 

Beklager sent svar, opptat med jobb og mye annet i ferien.. :p

 

Jeg får desverre ikke tatt en titt på filene før tidligst 30. Juli, men skal prøve mitt beste nå som jeg har muligheten til å låne en maskin med windows. STOP kodene forteller meg veldig lite egentlig, da jeg har vendt meg til debuggingen... :p Men skal låne en maskin her nå, så skal jeg se hva jeg får til :)

Lenke til kommentar

fltmgr.sys var problemfilen i alle bluescreenene som du la til i det winrar arkivet.

 

Informasjon om filen finner du her: http://www.file.net/process/fltmgr.sys.html

 

Jeg kom også over en anen tråd her på diskusjon med en bluescreen med samme fil som problem. Den kan du finne her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1240207

 

Jeg har ingen forslag til hva du kan gjøre videre, skal lese litt mere om filen, før jeg kan gi deg noen gode svar. :) Eneste jeg har funnet ut av så langt er at det er en eller anen "manager".

Lenke til kommentar

fltmgr.sys var problemfilen i alle bluescreenene som du la til i det winrar arkivet.

 

Informasjon om filen finner du her: http://www.file.net/process/fltmgr.sys.html

 

Jeg kom også over en anen tråd her på diskusjon med en bluescreen med samme fil som problem. Den kan du finne her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1240207

 

Jeg har ingen forslag til hva du kan gjøre videre, skal lese litt mere om filen, før jeg kan gi deg noen gode svar. :) Eneste jeg har funnet ut av så langt er at det er en eller anen "manager".

 

Tusen hjertelig takk for et hjelpende svar! :D

Lenke til kommentar

Jeg skal bygge min egen pc snart osv, og jeg leser litt om disse bluescreen'ene.

 

Når jeg prøver å åpne minidumpen til Noj95, så kommer det bare opp blanke ark. men hvis jeg åpner de med et annet program så kommer det opp masse bokstaver og tegn.

 

Er det meningen eller ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...