Gå til innhold

Firefox skal jobbe raskere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne fiksen vil trolig ikke dukke opp i neste Firefox-versjon, sannsynligvis ikke før versjon 7.0

Hvem trenger et meningsfullt versjon system, aja Chrome versjon 42 og en halv tres er nok ute ved den tid.

 

Nå skal det sies at Mozilla har sagt at de skal gå over til en model der versjonene blir sluppet oftere. Om dette stemmer gjenstår å se men, 5 kom jo ganske fort etter 4.

Lenke til kommentar

Oracle bør vel kunne lage en mer effektiv Java!?

 

JavaScript != Java

 

Francis

 

Du har vel rett i det ja.

 

JavaScript uses syntax influenced by that of C. JavaScript copies many names and naming conventions from Java, but the two languages are otherwise unrelated and have very different semantics. The key design principles within JavaScript are taken from the Self and Scheme programming languages.

 

Trademark

 

"JavaScript" is a trademark of Oracle Corporation. It is used under license for technology invented and implemented by Netscape Communications and current entities such as the Mozilla Foundation.

 

Anyway I know only one programming language worse than C and that is Javascript. [...] I was convinced that we needed to build-in a programming language, but the developers, Tim first, were very much opposed. It had to remain completely declarative. Maybe, but the net result is that the programming-vacuum filled itself with the most horrible kluge in the history of computing: Javascript.

Robert Cailliau

Robert Cailliau (French: [kaˈjo]), born 26 January 1947, is a Belgian informatics engineer and computer scientist who, together with Sir Tim Berners-Lee, developed the World Wide Web.
Lenke til kommentar

Hva med Silverlight? Alle Linux-brukere er avskåret fra Silverlight versjon 4. Flash er ikke inærheten av samme trusselen for det frie internett i forhold til det Silverlight utgjør.

Tenkte mest på at flash spiser minne og er den største grunnen til at FF låser seg i ett par minutter av gangen. Silverlight har jeg liten formening om.

Lenke til kommentar

Hva med Silverlight? Alle Linux-brukere er avskåret fra Silverlight versjon 4. Flash er ikke inærheten av samme trusselen for det frie internett i forhold til det Silverlight utgjør.

Hva med Moonlight? Det har kommet vesentlig lenger enn noen Open Source alternativer til Adobe Flash har.

Så kanskje Adobe Flash er litt verre, ettersom det er mer proprietært enn Silverlight, ettersom Silverlight er delvis basert på åpne standarder:

 

ECMA C# and Common Language Infrastructure Standards

Xaml Object Mapping Specification 2009

Lenke til kommentar
Hvem trenger et meningsfullt versjon system, aja Chrome versjon 42 og en halv tres er nok ute ved den tid.

Har dette virkelig såpass stor innflytelse på deg? Joda, jeg er helt for et meningsfylt versjonssystem der a.b.c-modellen brukes «Som Den Skal™», men det er (tipper jeg, Merk: Jeg har ikke lest det Mozilla har skrevet om dette) en markedsføringsgreie. For uvitende virker det som om verktøy med høye versjonnummer er mer avanserte enn de med lavere. Og for oss vitende spiller det liten (ikke ingen) rolle.

 

Nå skal det sies at Mozilla har sagt at de skal gå over til en model der versjonene blir sluppet oftere. Om dette stemmer gjenstår å se men, 5 kom jo ganske fort etter 4.

3 måneders syklus på hovedversjonnummer iirc.

 

Minnebruken på 2% ekstra merker jeg veldig lite til.

Hurra for deg. Andre har sannsynligvis hw som ikke er like bra, flere faner og flere programmer oppe samtidig.

 

Så nå skal FF bruke mer CPU ifm GC slik at den frigjør minne raskere? Høres ut som en tweak for å gjøre det bedre på minnetester, mens i realiteten burde ikke minneforbruk opp mot 1GB være noen big deal.

Akkurat nå sitter jeg på en maskin med 512 MB RAM. Den klarer det aller meste jeg trenger den til. Joda; «må henge med tida» osv., men det er synd at Wirths lov er såpass innarbeidet hos folk. (Og så er det mer miljøvennlig om man ikke hiver ut maskina annenhvert år, selv om man sikkert kunne brukt et argument à la bil og bensinforbruk.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...