Gå til innhold

Frister med «Amiga»-kabinetter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Melkeku indeed, ser også at de nederste kabinettet bruker samme layout som Chieftec og OrigenAE sine HTPC kabinetter, dvs de er produsert på samme fabrikk og så fått custom fronter og litt ny branding.

 

Klart det gjør det billigere for oss som kjøpere, men lukter latskap.

Lenke til kommentar

Snakk om å ha kjøpt en melkeku. Disse produktene har jo absolutt ingenting med Amiga å gjøre, hverken i utseende eller funksjon. De voldtar Amiga navnet.

 

Ikke bare amiga, men også de andre commodore modeller.

 

Jeg fatter ikke at en gammel commodore-fan som eieren av nye commodoreusa angivelig skulle være, kan finne på å gi gjenbruke ikke bare brand'et men også model-nummerne for noe som ikke har noen verdens ting til felles med original-produktet utover navnet. Deres nye "vic-slim" er unektelig pen, men designet på resten er bare tragisk.

 

Jeg kan heller ikke fatte at de kan tro at de får suksess med å bare putte standardkomponenter i et ytre med retrodesign (og et stygt sådan) og selge det dyrere enn alle de andre med tilsvarende produkter. Mulig de håper å kunne bli et nytt Apple, men der må de nok tro om igjen for med bruken av commodore-brandet prøver de at appellere til nerdene i 30-40 års alderen og jeg har stort set bare hørt negative reaksjoner på de produkterne fra den målgruppen; en målgruppe jeg også selv tilhører.

 

Det var ikke brødkasse-designet som gjorde commodore 64 til en så bra maskin (tvertimot), men at den var spekket veldig bra koblet sammen med en pris "alle kunne betale." De leverte dobbelt så mye til halvt så mye ifht de andre på markedet på den tiden.

 

Skulle ønske en satsning mer i retning av C-One. La oss få mer av den slags hvor vi selv kan programmere chips'ne og med rike muligheter for utvitelser - en elektronikk-/software-ingeniør-aspirants drøm av en maskin.

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

Dette her har INGENTING med Amiga å gjøre.

 

Dette er bare anvendelse av et kjent merkenavn til å selge et generisk rebrandet kinaprodukt.

Enkelt og greit.

 

Artikkelforfatteren burde skjemmes over å ha latt dette her tøvet slippe frem som ren markedsføring i denne artikkelen, uten å ha foretatt noen kritiske vurderinger og evalueringer overhodet.

 

CommodoreUSA er rett og slett ikke annet enn en gjeng med tragisk pengegriske folk, som ukritisk slenger merkenavn på kinamikk som ikke har noe med Amiga å gjøre.

 

Det frekkeste er at de slenger navnene Amiga 1000, Amiga 4000 osv på kabinettene.

Amiga 4000 var jo Amigas toppmodell.

Å kalle et kabinett for Amiga 4000, uten at det i realiteten kan kjøre noe Amiga software, er jo helt latterlig.

 

For noen møkkamenn!!

Lenke til kommentar

Hyggelig å se desktop-kabinett med solid kapasitet.

 

Men for meg vil 500en være det jeg forbinder med navnet Amiga.

Jaha, hvorfor ikke 1200en som hadde samme type kabinett?

 

Det commodore burde gjort var å lage nye maskiner basert på noe annet enn x86 CPUer eks. fra IBM eller en kraftig ARM (Nvidia, Qualcomm, Texas Instruments). Kanskje også en kraftig Itanium videreutvikling. De kunne også laget en egen Linux Distro de kalte noe avart av sine gamle kickstart og workbenches. Det kunne vært livet videre for Commodore.

 

Med en egen Linux i bunn ville det vært liv laga ift. applikasjoner og community fra start av.

 

 

En nyutviklet "Amiga 8000" i et hypermoderne kabinett basert på på en 8-kjerne Power7 CPU fra IBM og en egenutviklet Linuxdistro med navnene KickstartX/WorkBenchX (GUI) hadde vært drømmen :). Dog helst en videreutviklet CPU med en integrert kraftig GPU. Eks. løsningen som vil komme til PS4 el.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...