Gå til innhold

Modern Warfare 2 ødela FPS-sjangeren! (First Person Shooter)


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg satt her og spillte Modern Warfare med noen venner, da jeg plutselig oppdaga, att ingenting var lov, ingen granatkastere, "last stand" er for tapere etc etc.. og med senere ettertanke, legger jeg merke til disse "mesne ungene" i alle andre FPS spill også, men ikke før MW2, som til dømes Battlefield 2, der hadde jeg mange kjekke timer med spilling, der jeg og andre venner hadde br alag spill, og det var (nesten) ingen sure miner.

Jeg hadde en gledelig spilletid, inntil den dagen da Modern Warfare 2 entret FPS banen, da var det så mye klaging, mesing, suttring og banneord som jeg aldri hadde hørt før, OVER HELE DR*TEN!

Jeg var så lei etter en halvtime med spilling at jeg måtte spy av all mesingen som oppsto mellom disse "mesne ungene" det var uutholdelig, og ikke nokk med det, så kom Black Ops, da var det rett på mine knær for å be til Gud, Allah og Buddha om at de aldri kom med et slikt spill igjen, men mine bønner ble aldri hørt, de var så greie å smalt en splitter ny reklame av Modern Warfare 3 rett i fleisen på meg.

Men jeg er ikke ferdig enda, for ikke nokk med dette, dette "viruset" har også begynt å spre seg til battlefield, mitt kjære gode battlefield, siste gjemmested før den ultimate nedbrytelse av sinn og kropp mens jeg ber alle dere der ute som sitter å meser over ingenting på Modern Warfare og Battlefield: vær så snill, aldri kjøp Battlefield 3!

 

Beklager mangel på skrivestil og ord korektur.. klokka er tross alt 02:00 i skrivende tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne er vel litt feilplassert, men jeg klandrer deg ikke. Grunnen til at Modern Warfare 2 fikk så mye kritikk, er jo fordi det var et helt katastrofalt spill på mange områder. Det var morro de første 3 månedene, men så kom care-package glitchen. En feil i spillet, som Infinity Ward brukte 3-4 måneder på å fikse. Og spillet var rett og slett ubrukelig da. Ikke nok med det, så er det noob tubes, commando, ump osv. som gjør at spillet er det mest ubalanserte fps spillet jeg har spillt. Black Ops er herlig, det mest balanserte, og best støttede skytespillet til dags dato.

Lenke til kommentar

Black Ops er herlig, det mest balanserte, og best støttede skytespillet til dags dato.

Uten å ville ødelegge tråden fullstendig med å skape skittkasting, vil jeg si at det nok er mange der ute som er dypt uenig med deg i akkurat dette. Gir deg dog poeng i at Black Ops er langt over MW2 på disse områdene, selv om det ikke skal så mye.

 

Jeg mener, det er vel fortsatt slik at blant annet sniperene er ubrukelige, samt at man må betale for hver nevneverdige gameplay-oppdatering?

Lenke til kommentar

Betale for gameplay oppdatering? Nå vet jeg ikke om du refererer til map packs'a eller, men alle patchene (og det har vært mange) er gratis. Og hvis dere tar en titt på patch historien til Black Ops, vil dere se hvor sinnsykt mye de har gjort. De fikser feil før jeg legger merke til dem. Sniperne er mye bedre nå enn de var i starten, og alt som kunne vært ødeleggende for spillet har de fikset. Nå skal jeg ikke påstå for sikkert at det er det best supported skytespillet til dags dato, men blant de store (battelfield, cod, halo osv) er det i mine øyne definitivt best.

Lenke til kommentar

Hvis det er andres klaging som er så ille, så kan du vel bare la være å spille med dem når det gjelder CoD-serien? CoD er CoD, og det er mange irritasjonsmomenter der, men det er ikke verre enn å godta det for det det er, eller bare å la være å spille det. Noobtubes, commando, last stand er de mest normale tingene å irritere seg over, men i Black-Ops så har de redusert kraften meget merkbart på grenade launcherne, og commando er borte vekk. Last stand er riktignok enda der, og det må være den verste perken i manns minne, men det er noe vi nesten bare må leve med.

Lenke til kommentar

MW2 har noen fryktelig irriterende ting som heartbeat sensor og commando pro, men ingenting er værre en hele Black Ops. Makan for et dårlig onlinespill skal man lete lenge etter.

Sitter på 360 versjonen og det småtikker med lagg hele tiden, kaster granat selv med 4 grønne streker i connection tar det ca 1 sekund før granaten er i lufta.

 

Slike ting skjer ikke i Halo Reach, BFBC2, UC2 og KZ3 for den saks skyld. Black Ops har like feige ting det også som MW2. Kamera, herregud. Minibil som sprenger osv osv..

 

Jeg driter i om folk quickscope i MW2, gjør det like mye selv når jeg er gira på det. Black Ops sine snipere er ubrukelige...

MW2 ødela ikke FPS sjangeren, bare gjorde litt mer feigt med perks og slikt. Black Ops ødela mer i mine øyner, totalt uspillbart online.

Endret av iToMaN
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnen til at det er slik er jo ganske enkelt, Call of Duty serien er det nye CS. Alt for mange kids å folk som klager over at ting som er i spillet ikke skal brukes.

Ikke helt sant det der, CS er gjennomført, CoD er langt ifra gjennomført. Selv har jeg aldri vært spesielt fan av CS, men å sammenligne CS med CoD er drøyt!. CoD er en skam for FPS sjangeren og for menneskeheten.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Grunnen til at det er slik er jo ganske enkelt, Call of Duty serien er det nye CS. Alt for mange kids å folk som klager over at ting som er i spillet ikke skal brukes.

Ikke helt sant det der, CS er gjennomført, CoD er langt ifra gjennomført. Selv har jeg aldri vært spesielt fan av CS, men å sammenligne CS med CoD er drøyt!. CoD er en skam for FPS sjangeren og for menneskeheten.

 

COD 1 er faktisk det beste FPS noensinne.

Lenke til kommentar

MW2 har noen fryktelig irriterende ting som heartbeat sensor og commando pro, men ingenting er værre en hele Black Ops. Makan for et dårlig onlinespill skal man lete lenge etter.

Sitter på 360 versjonen og det småtikker med lagg hele tiden, kaster granat selv med 4 grønne streker i connection tar det ca 1 sekund før granaten er i lufta.

 

Slike ting skjer ikke i Halo Reach, BFBC2, UC2 og KZ3 for den saks skyld. Black Ops har like feige ting det også som MW2. Kamera, herregud. Minibil som sprenger osv osv..

 

Jeg driter i om folk quickscope i MW2, gjør det like mye selv når jeg er gira på det. Black Ops sine snipere er ubrukelige...

MW2 ødela ikke FPS sjangeren, bare gjorde litt mer feigt med perks og slikt. Black Ops ødela mer i mine øyner, totalt uspillbart online.

Tør jeg spørre hvor mange du vet om som faktisk bruker kamera aktvivt? Jeg har bare møtt på et par random folk som har brukt kamera i en match, og dett var dett.

Lenke til kommentar

COD 1 er faktisk det beste FPS noensinne.

CoD i dagligtale refferer til Modern Warfare og alt etter.

På samme måte som cola refferer til Coca Cola.

 

Men ja, CoD har dessverre alt for mye makt, og det (mis)brukes såklart av Activision for å melke idiotene mest mulig. Og alle vil jo ha sin del av kaka og lager dårlig(ere) kopier.

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

jeg synes faktisk at cod spillene er morsome, liker godt historie delen, digget virkelig spec ops delen av mw2, har aldri vært noe spes flink i mp så skal ikke si hverken noe pos eller negativt der. zombie mode i cod waw og bo er underholdene med gode venner, spiller aldri random på nett. og ja, jeg ser fram til historie delen av mw3 og gleder meg virkelig til survival mode :new_woot: men igjen, dette er bare meg da :blush:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

TS:

 

Du skal faktisk være glad for at det finnes spill som MW2, BLOPS og Saints Row 2 som sørger for å holde whitetrash, drittunger og grievere borte fra resten av online-universet og de andre bra spillene.

 

*edit: leste i PSM3 at det var bra BlOps kom ut, for da forsvant de fleste barna fra MW2 som gjorde at MW2 ble sånn nogenlunde spillbart igjen..

Endret av Mister Gnu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at det er slik er jo ganske enkelt, Call of Duty serien er det nye CS. Alt for mange kids å folk som klager over at ting som er i spillet ikke skal brukes.

 

Her er en av hovedgrunnene hvorfor jeg savner gode, gamle Unreal Tournament og Quake 3: Arena. På den tiden var alt så enkelt, men svært bra gjennomført. Folk klager over "noob-tube"? I UT hadde vi en fjernstyrt atomrakett. :p Jeg foretrekker slike spill med enkelt gameplay og store våpen. At folk klager over granatkastere i CoD og Battlefield er bare tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...