Gå til innhold

Uslettbare filer i Windows XP


Lynx

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd at en del divx filmer jeg har lasta ned ikke fungerer (f.eks. 700MB filer, som kun "viser" 11 minutter med ingenting).

Problemet er at jeg ikke får slettet disse filene. Jeg får bare beskjed om at filene er i bruk. Jeg får heller ikke formattert disken de ligger på via format i explorer. Jeg må enten slette filene fra dos (funker dårlig da jeg har ntfs på mange partisjoner) eller så må jeg formattere via command prompt (da får jeg spørsmål om å foreta "dismount" (eller noe sånnt, husker ikke eksakt...). Dette er veldig irriterende iogmed at jeg har mye annet på diskene, og å flytte 5-10GB+ data hver gang jeg får en "ødelagt" divx er ikke spesiellt ønskelig....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm har opplevd noe lignende her hjemme .... men etter en boot så går det fint å slette dem. og hvis du ikke er helt ferdig å laste dem ned ( med feks : morpheus ) og programmet du laster det ned med kjører så er jo faktisk filen i bruk! ( morpheus er det jo auto start på ) vet ikke om du ble så klok av det ... men det har vært tillfellet her i gården!

Lenke til kommentar

Dere prøver å slette filene via Explorer ikke sant?

XP har bruker "lengde" og "størrelse" som standard kolonner. Når f.eks. DivX filer er ødelagt, prøver XP å (evig) finne ut av infoen om filmen. Løsningen er å fjerne de kolonnene, eller slette de fra command prompt. Mulig at forhåndsvisnig av filmer kan forårsake det samme.

Lenke til kommentar

Det du i tillegg kan gjøre er å overstyre hvem som får lov til å bruke filene. Hvis du/dere går på properties, så security så ser dere en liste med brukere som har tilgang på filen.

 

Hvis din bruker er listet der, er det bare å gi deg selv full kontroll, samtidig som du nekter "alle andre brukere (system, guest, "masse-tall-som-ikke-gir-noen-betydelig-mening"...). Etter du har trykket OK så er det ingen problem å få slettet filen.

 

BTW: noen som har problemer med at WinXP vil absolutt ha ALLE foldere til read-only? FÅR IKKE GJORT NOE MED DET!!!! ARRRGH!

 

Lykke Til!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-05 18:39, DigitalOverride skrev:

BTW: noen som har problemer med at WinXP vil absolutt ha ALLE foldere til read-only? FÅR IKKE GJORT NOE MED DET!!!! ARRRGH!


 

Er det foldere/filer du har kopiert ifra cd? Isåfall er det ikke noe du kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men i heite da, fikk samme problemet her. Skulle slette noen DivX'er, men neida. XP synes ikke det var noe til ide.

"Cannot find the specified path. Make sure you specify the correct path." DUMME MICROSOFT!

 

I commandprompten funker det heller ikke... pga NTFS?

 

Funker det bedre å installere WinCommander e.l.?

 

-P-

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-15 19:15, Pop skrev:

Men i heite da, fikk samme problemet her. Skulle slette noen DivX'er, men neida. XP synes ikke det var noe til ide.

"Cannot find the specified path. Make sure you specify the correct path." DUMME MICROSOFT!


I commandprompten funker det heller ikke... pga NTFS?


Funker det bedre å installere WinCommander e.l.?


-P-


 

Er filmene ødelagt? Isåfall vil Explorer/utforsker i XP prøve å lese info om lengde og format i "evig tid" pga. at den ikke finner det. Løsningen da, kan være å reboote, ikke start utforsker/"min datamaskin". Start "command prompt" og slett filen der.

Lenke til kommentar

Neida, ingen filer er ødelagt. Alle filmer kan spilles helt, musikkfiler kan spilles... merket nettopp at problemet gjaldt musikkfiler også. I commandprompten får jeg heller ikke slettet.

 

Får prøve litt andre ting her, men jeg går snart tom for alternativer. Utrolig feil egentlig. For all del, la meg ikke slette mine egne filer..!

 

-P-

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...