Gå til innhold

NY Sandybridge/i7/SSD osv. komplett pc! UPDATE: Posten fucka kabinettet!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

post-21209-0-02634200-1310049088_thumb.jpg

 

It's working. IT'S WORKING!!! :w00t:

 

CPU ble litt varm, men det er vel mest sannsynlig siden det ikke er noen case-fans i nærheten, cpu tar seg av "grafikken" og ikke minst fordi det er kokvarmt i andre etasjen her i dag.

 

Eneste "problemet" jeg støtte på var att jeg måtte ta ut usb og stikke inn igjen før jeg fikk starte install. Ble no tull med dvd/cd driver osv...

Lenke til kommentar

DVD drevet støyer en del under bruk og litt for mye også under idle når det ligger plate i som ikke leses fra. boxed kjøleren til intel var faktisk mye mindre enn core 2 due kjøleren som fulgte med e6600 en gang i tiden, men samme type vifte dog annen produsent. Mulig det er noen grader å hente på å bruke C2D kjøleren om jeg får den på.

 

Ellers er oppsettet godt som stille som i graven enda jeg sitter i et varmt rom og komponentene ligger åpent 80 cm fra øret mitt.

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Da kom dagen jeg trodde var første juledag, men den gang ei!

 

Pakken ankom riktignok postkontoret i dag og jeg var der og hentet den.

Posten hadde selvfølgelig lagt igjen kjennemerket sitt som vi er blitt så vant med nå og nettopp derfor ytret jeg det ikke en ytterligere tanke når jeg var på postkontoret.

 

Jeg kom hjem og var glad og spent. Jeg åpnet esken og tok ut kabinettet, som forresten var mye større enn jeg hadde forventet av et midi-kabinett. Likevel det var praktfullt, bortsett fra en ting.

 

post-21209-0-04595500-1310125400_thumb.jpg

 

På den siden som esken hadde skade på hadde posten også satt igjen sitt kjennemerke på kabinettet. Hele siden var slått inn i kabinettet, metallet var en eneste stor bulk, sidevinduet var knust og festene bøyd. I den påfølgende skuffelsen glemte jeg å ta bilde av kabinettet før jeg reiste tilbake til postkontoret med pakken og fyllte ut en skademelding. Sorry folkens.

 

Dama på posten kunne opplyse om at behandlingen av skademeldingen fort tok en måned eller mer. Jeg var nesten på gråten, en hel måned uten mitt nydelige Graphite 600T White...

 

Når jeg var ferdig på posten tok jeg en telefon til Dustin. Kundebehandler jeg snakket med hos Dustin var relativt fersk og kunne ikke svare på akkurat hvordan de gikk frem i sånne saker, men han mente de kunne sende meg ett nytt kabinett med en gang og sende regninga til posten. Jeg skulle få endelig svar etter helga da alle sjefene hans nå hadde tatt helg og satt ute og spiste kake, han var hvertfall en ærlig sjel. Vegard på Dustin kundeservice er en grei fyr.

 

I denne tunge tiden finner jeg dog trøst i det helt fantastiske Razer blackwiddow tastaturet jeg skriver på nå. MX blue knapper anbefales sterkt!

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Da kom dagen jeg trodde var første juledag, men den gang ei!

 

Pakken ankom riktignok postkontoret i dag og jeg var der og hentet den.

Posten hadde selvfølgelig lagt igjen kjennemerket sitt som vi er blitt så vant med nå og nettopp derfor ytret jeg det ikke en ytterligere tanke når jeg var på postkontoret.

 

Jeg kom hjem og var glad og spent. Jeg åpnet esken og tok ut kabinettet, som forresten var mye større enn jeg hadde forventet av et midi-kabinett. Likevel det var praktfullt, bortsett fra en ting.

 

post-21209-0-04595500-1310125400_thumb.jpg

 

På den siden som esken hadde skade på hadde posten også satt igjen sitt kjennemerke på kabinettet. Hele siden var slått inn i kabinettet, metallet var en eneste stor bulk, sidevinduet var knust og festene bøyd. I den påfølgende skuffelsen glemte jeg å ta bilde av kabinettet før jeg reiste tilbake til postkontoret med pakken og fyllte ut en skademelding. Sorry folkens.

 

Dama på posten kunne opplyse om at behandlingen av skademeldingen fort tok en måned eller mer. Jeg var nesten på gråten, en hel måned uten mitt nydelige Graphite 600T White...

 

Når jeg var ferdig på posten tok jeg en telefon til Dustin. Kundebehandler jeg snakket med hos Dustin var relativt fersk og kunne ikke svare på akkurat hvordan de gikk frem i sånne saker, men han mente de kunne sende meg ett nytt kabinett med en gang og sende regninga til posten. Jeg skulle få endelig svar etter helga da alle sjefene hans nå hadde tatt helg og satt ute og spiste kake, han var hvertfall en ærlig sjel. Vegard på Dustin kundeservice er en grei fyr.

 

I denne tunge tiden finner jeg dog trøst i det helt fantastiske Razer blackwiddow tastaturet jeg skriver på nå. MX blue knapper anbefales sterkt!

 

Du skulle kontaktet Dustin med en gang og latt dem fikse dette. Posten er som du har funnet ut vanvittig trege på slike saker, og ofte er byråkratiet enda lenger enn en måned.

Lenke til kommentar

Det glemte jeg helt å nevne. Rett etter att jeg hadde åpnet esken og sett skadene så ringte jeg Dustin. Eneste beskjeden var "Vi kan ikke gjøre noe før du har levert skademelding". Jeg fikk svar i ettermiddag fra Vegard hos Dustin, han hadde sjekka lagerstatus og sett att det kun var ett kabinett igjen av den typen jeg skulle ha. Så han reserverte det til meg og ba meg scanne og sende skademeldingen posten hadde fyllt ut til ham. 10 min. etter jeg hadde sendt dette inn var nytt kabinett på vei. Men posten er jo posten så det er vel ikke fremme før ett godt stykke ut i neste uke.

 

Creds til Vegard hos Dustin hvertfall! :w00t: Hadde jeg vært dame skulle han fått min msn :love:

Endret av cptCory
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Right da var dagen her da nytt kabinett endelig har kommet frem :D Selv om Posten helt sikkert har prøvd sitt beste for å herpe innholdet klarte de det ikke denne gangen. Esken ble inspisert før jeg godtok å kvittere for den på posten (notat til selv: gjør dette hver gang fremover).

 

Førsteinntrykk av kabinett:

  • Mye plast
  • Slett monteringsjobb (flere av panelene satt ikke skikkelig sammen i skjøtene)
  • Romslig (skulle bare mangle med tanke på størrelsen)
  • Pent! Utrolig glad for att jeg ikke fulgte strømmen og gikk for den sorte utgaven.

 

Kabinettet var også veldig enkelt og greit å bygge i, også de eksteriørplatene man vanligvis ikke skal ta av var lette å de-montere og sette riktig sammen igjen (se punkt 2 over). Dog trekker litt for store tilpassnings-marginer ned. Bla. støvfilter i bunn og HDD trays føles for meg veldig slarkete. Men nå har jeg vært bortskjemt med Lian Li siden E6600 var "inn".

 

Sidedekselet som skal skjule kablene gikk overraskende lett på plass selv med en gedigen kabelsalat etter montering var ferdig.

 

Hvitt lys i de store viftene er kult, men jeg kommer helt sikkert til å kople ut lyset når novelty faktoren har skurt av.

 

Viftene bråker(suser) også mye mer enn jeg hadde forestilt meg, men igjen jeg har blitt bortskjemt med Lian Li. Det er en vifteregulator integrert, men viftene bråker en del selv på minimum styrke. Det går ikke ann å slå viftene helt av. På den annen side kan man guffe på til 60-70% styrke før støyen endrer seg og blir høyere enn minimum. På full guffe suser det veldig i viftene, men slikt har man jo headsett til.

 

Nå er jeg muligens vel pirkete av meg, men fortsatt er jeg fornøyd med kjøpet. Likevel blir det Lian Li neste gang ja!

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Du kunne ikke tatt et bilde å to av pcen din ? innvendig og utvendig å legge det inn her ? ;)

 

Det kan jeg selvfølgelig gjøre, vil ta litt tid siden jeg må lade kamerabatteriet først. :)

 

Jeg vil legge til att skjermen var knall både til film og spill*! Til den prisen er den rett og slett ett røverkjøp!

 

*Jeg spiller ikke lynraske FPS særlig ofte og har ikke fått prøvd dette på skjermen enda.

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Hmmm.... Har noen her erfaring med de store viftene til Corsair?

 

Jeg har to i kabinettet som lager forskjellige men veeeeeldig irriterende lyder.

 

Den ene (toppvifta) har en raslelyd fra motoren som er umulig å bli kvitt.

Den andre (frontvifta) har en skikkelig irriterende "summe"-lyd fra motoren.

 

Dette er på minimum styrke, på maks så rasler det enda mer og summelyden støyer virkelig. Derimot er det overhodet ingen summe-lyd i toppvifta, bare rasling og vindsus uansett styrke. Mens frontvifta har overhodet ingen raslelyd, kun summelyd og vindsus uansett styrke.

 

Har seff sendt melding til rma gjengen hos Corsair.

 

Det såg kanonbra ut :D

 

Takk så mye :) Nå spørs det hvor lenge jeg beholder dette kabinettet, avhenger av svaret fra Corsair.

 

Har lest litt på Corsair forumet nå, mange med samme problem og noe svar fra Corsair skulle jeg ha flaks om jeg fikk.

Viftene skal visstnok ikke være tilpasset kabinettet og derfor oppstår støyen. Brukere anbefalte Megaflow fra CoolerMaster, de var helt stille og flyttet mer luft.

 

Raslelyden fra topp-vifta ser jeg foreløpig ut til å være alene om.

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

cptCory, corsair sin support er SUPER så fort du får tak i de. Har du Case-number som du fikk når du la inn RMA (klikket du uten å skrive den ned så får du den ikke:P)så anbefaler jeg deg å lage en tråd i corsair sitt forum (krever egen registrering) på warranty questions (om jeg husker rett) og få RAM-guy til å hjelpe deg. Han vil høyst sannsynlig sende melding til support og haste saken din.

 

De er litt etter skjema generelt, og virker ikke som de tar alle saker helt i rekkefølge, men er du først i kontakt med dem, da gjør de alt for å få deg fornøyd:P

 

Det bilde av RAM med vifte bak var dritfett!

Lenke til kommentar

Fant en stor rød lapp inni tårnet der det stod STOP! Do not return this product to the store. blablabla... også email for rma. Sendte bare en mail til den adressa.

 

Tviler på att de kjøper inn CoolerMaster vifter til meg men ^^ Vi får se hvordan det utarter seg de kommende dagene.

 

Den ene vifta fjusker helt klart. Men jeg har lest mange støyklager på viftene, de fleste er av den oppfatning at viftene er rebrand av no jallavare fra en annen produsent, husker ikke navn. Og att de ikke hører hjemme i ett kabinett til over 200$.

Endret av cptCory
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...