Gå til innhold

Kontantkort til iPhone 4 i England?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Skal reise til Engaldn å være der i tre uker. Trenger derfor et britisk kontantkort som jeg kan bruke i min iPhone 4. Da jeg skal bruke den i iPhone 4 så bør det være et micro SIM. Bør også være lett å få tak i. Om det er mulig å få noe datatraikk inkludert på kontantkortet, så er det bare et pluss. Men det viktigeste er jo at det er et micro SIM og at jeg kan få tak i det uten noen større problemer.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får kontantkort på stedet i alle telefonselskapenes butikker, pluss mobilbutikker som Carphone Warehouse og Phones4u - og hvis butikken ikke kan tilby mikro-SIM er det bare å gå videre til neste. Butikkene finner du i så godt som alle handlegater.

 

Alle operatørene har tilbud om datapakker på kontantkort (Pay as you go er hva de kaller kontantkort der nede) til en lav pris. Har du planer om å ringe mye hjem, kan det imidlertid lønne seg å sjekke utenlandsprisene til operatøren før du kjøper.

O2 har et par pakker som inkluderer lavere priser eller inkludert forbruk til utlandet.

 

Operatørene med egne nett er 3 (three.co.uk), T-mobile, Orange, O2 og Vodafone.

Sjekk gjerne ut nettsidene deres på forhånd for å finne det beste tilbudet.

3 f.eks., gir 120 MB per dag for 0,50 pund, som du enkelt bestiller på tlf 444 eller ved å gå til My3-siden via nettleseren på mobilen.

 

Så vidt jeg vet må man ved skifte av SIM-kort i iPhone, aktivere mobilen på nytt via iTunes. Hvis det er tilfelle bør du kanskje forberede deg på å låne en PC med iTunes eller høre med butikken før du kjøper kontantkortet om de kan gjøre denne aktiveringen for deg.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet må man ved skifte av SIM-kort i iPhone, aktivere mobilen på nytt via iTunes. Hvis det er tilfelle bør du kanskje forberede deg på å låne en PC med iTunes eller høre med butikken før du kjøper kontantkortet om de kan gjøre denne aktiveringen for deg.

Dette er feil. Hvis telefonen er aktivert så er den aktivert.

 

Redigert: Hvis du har et merkelig abonnement (det nye simkortet) kan du bli nødt til å koble telefonen til iTunes, så det kan være lurt å ha med en laptop som thevoice sier.

Endret av Runar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

ADVARSEL: hvis brukeren av pc'en allerede har et apple-produkt og du kopler til et nytt apple-produkt på samme bruker, risikerer du at biblioteker etc går rett til helvete. Opprett en ny bruker på pc'en og bruk denne hvis du skal kople til en fremmed iphone.

 

Jeg brukte 3 da jeg var i London i oktober. De har prisgunstige datapakker. Det var ikke bare-bare å komme på nett, men når det først var gjort gikk det veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...