Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] PS3 restarter ruter


Anbefalte innlegg

Når jeg prøver å spille spill online på PS3'en, så restarter ruteren min med engang. Ruteren er ZyXel P-2602HWT-F3. Jeg har prøvd med både wifi og kabel, men det fungerer ikke.

PlayStation Store fungerer, men det er når jeg skal spille et spill online problemet kommer.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette, eventuelt hvilke porter jeg må åpne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg prøver å spille spill online på PS3'en, så restarter ruteren min med engang. Ruteren er ZyXel P-2602HWT-F3. Jeg har prøvd med både wifi og kabel, men det fungerer ikke.

PlayStation Store fungerer, men det er når jeg skal spille et spill online problemet kommer.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette, eventuelt hvilke porter jeg må åpne?

 

Hvis ruteren restarter pga et spill så er det nok overbelastning antar jeg, sjekk hvilken tilkoblingstype du har via PS3 kontrollpanelet (Nat type 2 - 3 etc) og si ifra her.

Lenke til kommentar

Når jeg prøver å spille spill online på PS3'en, så restarter ruteren min med engang. Ruteren er ZyXel P-2602HWT-F3. Jeg har prøvd med både wifi og kabel, men det fungerer ikke.

PlayStation Store fungerer, men det er når jeg skal spille et spill online problemet kommer.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette, eventuelt hvilke porter jeg må åpne?

 

Hvis ruteren restarter pga et spill så er det nok overbelastning antar jeg, sjekk hvilken tilkoblingstype du har via PS3 kontrollpanelet (Nat type 2 - 3 etc) og si ifra her.

Nat type 2 står det

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er relatert til varme, så ville jeg prøvd en reset av routermodemet.

Det skal ikke oppføre seg slik....

 

Noen løsninger:

- forwarde porter til PS3 manuelt,

- bytte routermodem hos ISP

- bridge modem (og sette en god router med UPNP bak).

 

 

 

Ser ut til at de fleste spill bruker port 5223, 3478, 3479, 3658 med PS3.

 

http://portforward.com/cports.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...