Gå til innhold

Problemer med avspilling av DivX

Mio

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder avspilling av DivX.

Enkelte DivX filer får jeg ikke spilt av (har fungert fint før) det som skjer er at vinduet bare lukker seg,så kommer windows opp med en standard feilmelding.fungerer ikke å spille av filen i win dvd eller noen andre playere heller.

Dette fungerte fint før jeg tok en format C: og byttet fra Ti4400 til ATI 9800.XviD og nesten alle DivX format fungerer,men dette gjelder noen få DivX filmer.

Jeg har prøvd alle mulige codecs, men det hjelper ikke for det.

Noen forslag?

Sjekka fila med et lite program og fant ut at det var divx 3 low motion.

skjønner ikke hvorfor denne fila ikke vil spilles av.fungerer fint på andre pc'r.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Prøv: NIMO Codec Pack

NEEEEEEEEEEI!!! IKKE ØDELEGG MASKINA DI!!!

:roll: Nimo/Nemo sux! Jeg fikk beskjed fra en venn som ser mye på divx (anime) ikke instaler nemo, men jeg jor d. å vips datan ble ikke så gla i divx.

Dette gjelder pakke 5. :evil:

Skrevet

det kan være at filen har korrupte frames

bruk dette appe:

http://divfix.maxeline.com/

'Check Errors' så vil du finne ut om det er korrupte frames

I de fleste tilfeller vil DivX Antifreeze fikse det, dog ikke xvid

Fiksapplikasjonene fra www.fixvideo.com er en permanent løsning på korrupte frames, men kan resultere i at bilde og lyd kommer ut av sync. de koster også noe gryn for bruk utover trail perioden

Skrevet
Prøv: NIMO Codec Pack

NEEEEEEEEEEI!!! IKKE ØDELEGG MASKINA DI!!!

:roll: Nimo/Nemo sux! Jeg fikk beskjed fra en venn som ser mye på divx (anime) ikke instaler nemo, men jeg jor d. å vips datan ble ikke så gla i divx.

Dette gjelder pakke 5. :evil:

NIMO codec pakken skal virke heilt fint den, men berre dersom ein gjer det riktig. Mangen som installerer heile pakken, då kræsjer fleire deler av softwaren og du får error...kan og vere lurt å sjekke kva for codecar ein har inne allereie.

Ta deg ein tur på www.moviecodec.com , der står det masse nyttig, bl.a kva deler av NIMO pakken ein treng...

edit : her er eit alternativ til NIMO http://www.vidomi.com/viewtopic.php?topic=4623&forum=2

Skrevet

Nimo fungerer fint til meg :grumpy:

Men det blir som Droideka sa: Den fungerer fint, så lenge man installerer riktig.. 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...