Gå til innhold

Er Ati kort dårlige i cs?


.V.

Anbefalte innlegg

Har hørt fra en kamerat at ATI kort er dårlige i CS med flimring og lag. Er det virkelig sant? Har lyst på et Ati kort, men har ikke hørt mye pent nvidias fx-serie. Har prøvd og lett på diverse forum etter lignende problemer, uten å finne noe. Må nesten bytte ut mitt Creative geforce3 snart.........

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Ati Radeon 8500LE som takler CS minst like godt som nVidia-kort. Det blir fine runde kanter på våpenmodellene. Ligger også på 100fps konstant @ 1024x768. For meg så spilte det ingen rolle hvilken produsent jeg valgte, så jeg mener at du ikke trenger å tenke så mye på det. Velg det kortet du mener er best for deg.

Lenke til kommentar
fx9000 skal vist ikke vere så dårlig, nei. Men må nesten sette maxpris til 3000...
:shrug: Si du kødda?

 

Prisen eller skrivefeilen? Har ikke tenkt å kjøpe et til 3000, men det er det meste jeg har råd til. har nettopp kjøpt hovedkort og burde kjøpe cpu snart.

Lenke til kommentar

Fatter ikke hva alle skal med superskjermkort til Counter-Strike. Spillet (altså Half-Life) er snart fem år gammelt, og det gikk da helt strøkent på mitt gamle GF3 Ti200. Går akkurat likt på mitt nåværende kort, et Radeon 9500Pro. Null flimring, ingen merkbar ytelsesøkning fra gamle GF3'n.

Jeg har ikke vært borti CS på gud vet hvor lenge, men jeg holdt på med modding og level editing til Half-Life en stund, så ytelse og optimalisering i denne motoren har jeg vært mye borti.

Lenke til kommentar

Med Cat 3.4 så blei CS mye bedre, og med 3.6 så er det HELT problemfritt. Som nevnt over kan man nå også gå ut og inn av CS med alt+tab uten at man får problemer. Flimmringen noen opplever er dem sin egen feil. Det er bare snakk om å sette opp skjermen sin. Skjermkortet kjører ikke høyere oppdateringsfrekvens enn det skjermen klarer.

Siden du satt en øvre pris på 3000.- så er det liten tvil om hva som er det beste skjermkortet for deg. Ati Radeon 9800 non-pro til ca 2700.- kroner på PS Data. Det kan ganske sikkert klokkes til 9800Pro og lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...