Gå til innhold

Hvilket Nintendo-spill spilte du sist?


Morfeo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@taterfyrings: Fint å se at du koser deg med Another Code. Kan ikke huske at det var så mange puzzles i det, men så er det veldig lenge siden jeg spilte gjennom det også. Snart på tide å spille det på nytt igjen kanskje.

 

 

Husker jeg kjøpte Klonoa til Wii for en billig penge for en god stund siden. Hadde aldri spilt spillene på PS før, men likte det veldig godt da jeg spilte det på Wii. Litt lett og litt kort, men ellers veldig artig.

 

 

Ja, jeg liker det virkelig godt. Reiser på ferie til sør-Frankrike med samboeren min og sønnen vår i morgen, så da blir det nok ikke så mye spilling de neste tre ukene (dog jeg har sneket med meg DS'en med noen spill), og enda mindre forumoppdateringer, men benytter anledningen til å ønske en god sommer så lenge!

Lenke til kommentar

@taterfyrings: Fint å se at du koser deg med Another Code. Kan ikke huske at det var så mange puzzles i det, men så er det veldig lenge siden jeg spilte gjennom det også. Snart på tide å spille det på nytt igjen kanskje.

 

 

Husker jeg kjøpte Klonoa til Wii for en billig penge for en god stund siden. Hadde aldri spilt spillene på PS før, men likte det veldig godt da jeg spilte det på Wii. Litt lett og litt kort, men ellers veldig artig.

 

 

Ja, jeg liker det virkelig godt. Reiser på ferie til sør-Frankrike med samboeren min og sønnen vår i morgen, så da blir det nok ikke så mye spilling de neste tre ukene (dog jeg har sneket med meg DS'en med noen spill), og enda mindre forumoppdateringer, men benytter anledningen til å ønske en god sommer så lenge!

 

Kommer til å bli stille her i Nintendo-delen uten deg da. Ønsker dere en god tur og håper dere får det flott!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

På ferien min har jeg gjennomført tre spill, Another Code, Phoenix Wright og Aria of Sorrow.

 

Another Code likte jeg meget godt, historien var bra, spillet var mer puzzle-orientert enn Hotel Dusk (som er mer dialog-orientert), og det var for det meste utfordrende, men ikke alt for vanskelige puzzles å løse. Hverken musikken eller grafikken holdt imidlertid samme nivå som Hotel Dusk etter min mening, og dermed ble stemningen i spillet litt kjedeligere, selv om jeg egentlig likte historien bedre. Spillet lider også litt av at noen puzzles krever mye back-tracking for å klare. Dette er greit nok i spill, men når du nesten aldri trenger å backtracke ellers, så "lærer en seg" på en måte at det ikke er nødvendig i akkurat dette spillet, og blir derfor overrasket når en likevel må det (og føler seg litt lurt av spillets regler). Uansett, et meget godt spill for alle som liker eventyrspill, som jeg anbefaler på det varmeste. Tror jeg ville gitt det ca 3 av 5 stjerner.

 

Phoenix Wright har jeg gledet meg lenge til å gå i gang med, da jeg bare viste at jeg kom til å digge å fyre løs med en skikkelig 'objection', og det viste seg å være korrekt. Dette spillet har fantastisk historie, ekstremt vanedannende og tilfredsstillende gameplay, veldig logiske gåter, glimrende karakterer og en masse humor. Eneste minusene jeg har med dette spillet er at noen av sakene nesten var litt for heftige i sine ambisjoner, og jeg er derfor spent på å se hvordan de skal klare å toppe det i oppfølgerne (som jeg heller ikke har spilt). 5 av 5 stjerner.

 

Aria of Sorrow er det siste spillet jeg har gjennomført på i løpet av ferien, og dette er et ganske standard Igavania-spill med perfekt kontroll, masse hemmeligheter, brukbar utfordring og tilfredsstillende gameplay. Grafikken er også betydelig bedre enn i Circle of the Moon, mens musikken er mye bedre enn i Harmony of Dissonance, så det gjør dette etter min mening til det klart beste Igavania-spillet til GBA. Det er dessverre litt kort, noe som trekker litt ned, men samtidig er jeg glad for at de ikke enda en gang snur slottet på hodet/gjør noe lignende som en "twist" mot slutten, da det begynner å bli oppbrukt. Historien var også noe av det bedre jeg har sett i et Castlevaniaspill, med en veldig kul twist mot slutten (som jeg helst hadde sett at de gikk enda lengre med), og soul-systemet er helt genialt, men dessverre litt underbrukt. Alt i alt er dette et fantastisk spill, og etter min mening på nivå med Symphony of the Night (selv om det ikke er perfekt. 5 av 5 stjerner.

 

Har ellers spilt litt Yoshi's Island DS (skuffende), Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure (virker kult) og Contra 4 (for vanskelig), og etter at jeg kom hjem fikk jeg et lite Mega Drive-kick, så spilte en del Herzog Zwei, Altered Beast, Comix Zone, Vectorman og Strider, mens i kveld var planen å spille litt Mafia på PC.

Lenke til kommentar
Aria of Sorrow er det siste spillet jeg har gjennomført på i løpet av ferien, og dette er et ganske standard Igavania-spill med perfekt kontroll, masse hemmeligheter, brukbar utfordring og tilfredsstillende gameplay. Grafikken er også betydelig bedre enn i Circle of the Moon, mens musikken er mye bedre enn i Harmony of Dissonance, så det gjør dette etter min mening til det klart beste Igavania-spillet til GBA. Det er dessverre litt kort, noe som trekker litt ned, men samtidig er jeg glad for at de ikke enda en gang snur slottet på hodet/gjør noe lignende som en "twist" mot slutten, da det begynner å bli oppbrukt. Historien var også noe av det bedre jeg har sett i et Castlevaniaspill, med en veldig kul twist mot slutten (som jeg helst hadde sett at de gikk enda lengre med), og soul-systemet er helt genialt, men dessverre litt underbrukt. Alt i alt er dette et fantastisk spill, og etter min mening på nivå med Symphony of the Night (selv om det ikke er perfekt. 5 av 5 stjerner.

 

Iga-hva-for-no? Jeg har aldri hørt det uttrykket før. De aller fleste kaller det bare Metrovania. Metroid startet hele greia med free-roam og det der, og er faktisk en blanding av Super Mario og Zelda. ;) Castlevania kopierte det med Circle of the Moon. Derav sjangernavnet: Metroid + Castlevania = Metrovania. ;)

 

Anyway, du bør absolutt spille Dawn of Sorrow på DS. Det er en oppfølger til Aria of Sorrow og er mye bedre. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

 

Iga-hva-for-no? Jeg har aldri hørt det uttrykket før. De aller fleste kaller det bare Metrovania. Metroid startet hele greia med free-roam og det der, og er faktisk en blanding av Super Mario og Zelda. ;) Castlevania kopierte det med Circle of the Moon. Derav sjangernavnet: Metroid + Castlevania = Metrovania. ;)

 

Anyway, du bør absolutt spille Dawn of Sorrow på DS. Det er en oppfølger til Aria of Sorrow og er mye bedre. ;)

 

Igavania er en slags morsomhet som er spredd seg på nettet, og den refererer til et Castlevania-spill som er laget av det klassiske Castlevania-teamet ledet av Igarashi (til forskjell fra God of War-klonen Lords of Shadow). At sjangeren gjerne kalles Metroidvania er jeg fult klar over selvsagt, men jeg følte at ved å skrive Igavania så ville det komme tydelig frem at det jeg ønsket meg var et Castlevania-spill i samme stil som Symphony of the Night laget av Igarashi. Så nå vet du det :) Og Castlevania kopierte vel Metroid allerede før Circle of the Moon med Symphony of the Night, og allerede Simon's Quest til Nes har et betydelig innslag av metroidvania-spillmekanikker.

 

Jeg kommer til å spille Dawn of Sorrow btw, men jeg må ta en liten pause før jeg gjør det. Jeg digger Metroidvania-spill, men siden det finnes såpass få av dem, så må jeg dele de litt utover slik at jeg ikke bruker opp alle på en gang. Tror jeg får mer glede av dem om jeg deler de litt utover.

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Ah, sånn sett. :) Det er ikke så nøye for meg hvem som lager hva, så lenge sluttresultet blir bra. Og ja, du har helt rett. Symphony of the Night var helt klart et Metrovania. Simon's Quest har nok innslag av det, men det er vel ikke et "ekte" Metrovania?

 

Og btw vi får Metroid: Fusion gratis om en stund. Jeg har det på GBA, men skal selvsagt ha det på 3DS også. Men jeg håper de kan gi oss Zero Mission også. Jeg har det også (selvsagt) men det funker ikke hos meg. Jeg får ikke lagra. :(

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det ikke betyr så mye hvem som lager hva, men siden Igarashi sitt team har laget Symphony of the Night, Circle of the Moon, Harmony of Dissonance, Aria of Sorrow, Dawn of Sorrow, Portrait of Ruin og Order of Ecclesia, så tenker jeg at et nytt metroidvania fra dem til 3DS burde ha potensial til å bli brukbart, er du ikke enig?

 

Ekstremt bra av Nintendo å gi ut de spillene gratis ja, jeg eier de selvsagt fra før, så for meg er det ikke en stor greie, men veldig kult likevel. Får håpe de også finner det for godt å endelig få ut Metroid Dread, det spillet ble vel teaset i Prime 3 i 2007, og fire år senere så har vi enda ikke fått det. Hadde vært perfekt til 3DS!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Så klart, men du glemmer at Yoshio Sakamoto er fyren bak Super Metroid, Metroid: Zero Mission og Metroid: Fusion, med god hjelp fra Takehiro Izushi. Jeg vil egentlig heller ha et nytt Metrovania fra dem. ;)

 

Og angående Dread var jeg aldri så interessert i Metroid Prime-spillene. Et FPS Metroid ble litt feil, på samme måte som et FPS Castlevania ikke ville blitt rett.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Jeg rundet Syberia nå ikveld, og må si meg veldig fornøyd. Dette er et spill som går rett inn på min topp-20 av pek-og-klikk spill, og hadde jeg visst at det var så bra ville jeg spilt det for lenge siden. Har lest noen anmeldeser av spillet nå etter at jeg rundet det, for å se hva de mente om spillet, og legger merke til at mange synes historien var svak og kjedelig. Selv falt jeg pladask for den, og gleder meg nå stort til å spille Syberia 2 (kjøpte Syberia Collection der begge fulgte med, samt et spill som heter Amerzone).

 

Av Nintendo-spill holder jeg for tiden på med Chrono Trigger, og jeg har likt det godt foreløpig. Men har ikke spilt det på noen dager da jeg ble hektet på Syberia.

Lenke til kommentar

Jeg rundet Syberia nå ikveld, og må si meg veldig fornøyd. Dette er et spill som går rett inn på min topp-20 av pek-og-klikk spill, og hadde jeg visst at det var så bra ville jeg spilt det for lenge siden. Har lest noen anmeldeser av spillet nå etter at jeg rundet det, for å se hva de mente om spillet, og legger merke til at mange synes historien var svak og kjedelig. Selv falt jeg pladask for den, og gleder meg nå stort til å spille Syberia 2 (kjøpte Syberia Collection der begge fulgte med, samt et spill som heter Amerzone).

 

Av Nintendo-spill holder jeg for tiden på med Chrono Trigger, og jeg har likt det godt foreløpig. Men har ikke spilt det på noen dager da jeg ble hektet på Syberia.

 

Syberia er meget kos ja :) Husker jeg rundet det første for en del år siden i løpet av veldig få dager fordi det hadde så mange kule miljøer og karakterer, men da jeg skulle starte toeren, så ble jeg sittende fast helt i starten av spillet, og tok det dessverre aldri opp igjen. Kanskje jeg skulle gitt det en ny sjanse? Ellers så er jeg ikke enig i at historien er svak, den er tvert imot ganske sterk til spill å være, og er fult med rike karakterer, interessante områder (den tidligere sovjet-byen var feks noe jeg aldri forventet å se i et spill, og skikkelig gøy å utforske), og en følelse av mystikk som gjør spillet kult. Dog vil jeg si at historien bevegde seg noe sakte fremover til tider, og at spillet kanskje bygger opp til en mer interessant finale enn det vi faktisk får. Likevel, det er bare flisespikkeri på et spill som strengt tatt er meget godt.

 

Jeg på min side ga opp å få Mafia til å virke skikkelig, så jeg har kjørt i gang en runde med Morrowind i stedet. Jeg kan egentlig ikke spille slike spill som dette, for jeg elsker å gjøre ting grundig, så det har altså resultert i at etter tre og en halv times spilling, så har jeg foreløpig ikke levlet en eneste gang, ikke gjennomført et eneste quest, ikke forlatt den byen man starter i, og drept et eneste vesen - en krabbe! Jaja, nå har jeg snart utforsket byen ferdig, så da kan jeg kanskje, kanskje ta et quest eller to :) Digger spillet så langt dog, selv om jeg allerede får en følelse av at det er alt for stort for at jeg noensinne vil klare å fullføre det.

 

På sengen spiller jeg ellers Henry Hatsworth som er et genialt spill og som jeg anbefaler alle!

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Jeg rundet Syberia nå ikveld, og må si meg veldig fornøyd. Dette er et spill som går rett inn på min topp-20 av pek-og-klikk spill, og hadde jeg visst at det var så bra ville jeg spilt det for lenge siden. Har lest noen anmeldeser av spillet nå etter at jeg rundet det, for å se hva de mente om spillet, og legger merke til at mange synes historien var svak og kjedelig. Selv falt jeg pladask for den, og gleder meg nå stort til å spille Syberia 2 (kjøpte Syberia Collection der begge fulgte med, samt et spill som heter Amerzone).

 

Av Nintendo-spill holder jeg for tiden på med Chrono Trigger, og jeg har likt det godt foreløpig. Men har ikke spilt det på noen dager da jeg ble hektet på Syberia.

 

Syberia er meget kos ja :) Husker jeg rundet det første for en del år siden i løpet av veldig få dager fordi det hadde så mange kule miljøer og karakterer, men da jeg skulle starte toeren, så ble jeg sittende fast helt i starten av spillet, og tok det dessverre aldri opp igjen. Kanskje jeg skulle gitt det en ny sjanse? Ellers så er jeg ikke enig i at historien er svak, den er tvert imot ganske sterk til spill å være, og er fult med rike karakterer, interessante områder (den tidligere sovjet-byen var feks noe jeg aldri forventet å se i et spill, og skikkelig gøy å utforske), og en følelse av mystikk som gjør spillet kult. Dog vil jeg si at historien bevegde seg noe sakte fremover til tider, og at spillet kanskje bygger opp til en mer interessant finale enn det vi faktisk får. Likevel, det er bare flisespikkeri på et spill som strengt tatt er meget godt.

 

Jeg er veldig enig med deg. Spillet har en sterk historie, interessante og flotte områder, samt minnerike karakterer du møter på gjennom reisen. En del av anmeldesene mente faktisk at de fleste karakterene var kjedelige og uinteressante.

 

Det er dog to ting jeg gjerne skulle sett litt annerledes i Syberia. 1. Når Kate løper og skal opp en trapp, så stopper hun gjerne helt opp, for så å "skli" inn i midten. Dette tar tid og ser teit ut. 2. Skulle gjerne sett at det var litt flere ting å trykke på. Det er som regel kun mulig å trykke på de tingene du MÅ trykke på.

Lenke til kommentar

Mine siste kjøp er Castlevania1, 2 og 3 på VC. Har fullført 2'n, holder på med 3'n. Fy fasan så vanskelige disse gamle NES-spillene er for en gamling over 30.'

 

Er blodfan av Symphony of the Night (ikke Nintendo), så jeg måtte sjekke ut de første legendariske spillene og.

Castlevania 1 virker visst ikke med component-cable. Får bare beskjed om feil oppløsning på TV'n. Trist. Og jepp, jeg har aktivert "trikset" på operations guide. Det bare funker ikke med castlevania i det hele tatt :(

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Mine siste kjøp er Castlevania1, 2 og 3 på VC. Har fullført 2'n, holder på med 3'n. Fy fasan så vanskelige disse gamle NES-spillene er for en gamling over 30.'

 

Er blodfan av Symphony of the Night (ikke Nintendo), så jeg måtte sjekke ut de første legendariske spillene og.

Castlevania 1 virker visst ikke med component-cable. Får bare beskjed om feil oppløsning på TV'n. Trist. Og jepp, jeg har aktivert "trikset" på operations guide. Det bare funker ikke med castlevania i det hele tatt :(

 

Vet ikke hva det trikset er, og mulig det er dette. Det er visst en del spill som ikke funker med komponent, men bare med komposittkabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...