Gå til innhold

Anmeldelse: The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3DS (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stor fan av Zelda 1 og 3 men jeg ble aldri hektet av Ocarina of Time. Jeg har merket meg at mange mener det er kandidat til det beste spillet som er noensinne er laget, og jeg har aldri helt skjønt den iom OoT "bare" er oppskriften fra de tidligere Zelda-spillene i 3D. Ga det en ny sjans når jeg kunne laste det ned på Wiien og spilte halvveis, men nei det blir for forutsigbart for meg. Zelda-spillene er såpass formulaiske at har man spilt ett har man spilt dem alle; det er fastsatt mønster der man 1. leter etter gjenstander, 2. utforsker grotter for å finne utstyr som man kan nå flere gjenster med, og så 3. leter etter gjenstander igjen. Rinse and repeat. Det fungerer og kan være avhengighetsdannende, men noen genistrek er det ikke (lenger).

 

Nei, jeg tar heller enn runde til med Legend of Zelda til NES.

 

Ocarina of Time er et bra spill, og 3D-versjonen virker som den er enda bedre, men å diskutere hva 'alle er enige om' er best er totalt fåfengt.

 

Det er dødfødt å diskutere det, men det skjønner man først etter å ha prøvd noen ganger og derfor er det alltid noen som skal forsøke. Problemet er at mange biter på kroken og så overtar diskusjonen fort hele tråden. Det beste er å bare scrolle videre og konsentrere seg om de postene som faktisk fortjener oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WbUbXyU

Fikk med spillet når jeg kjøpte min 3DS. Har aldri vært fan av Zelda, men dette var veldig bra, bortsett fra at jeg ikke aner hvordan jeg skal komme meg videre opp Death Mountain.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Må kommentere en ting i forhold til anmeldelsen.

 

I Master Quest er forskjellen at verden er speilvendt i forhold til hvordan verden er i normal modus. Faktisk så er buen og sprettert'en også speilvendt. :ohmy: Det eneste som er forandret utenom det, er templene. Templene ser helt like ut(og speilvendt), men har nye gåter og flere monster. Så i forhold til at normal modus er lett(ere), så blir dette erstattet med en vanskligere Master quest.

 

Og om spillet i sin helhet vil jeg si at spillet er genialt og er absolutt til å anbefale! :thumbs: I forhold til 3DS vil jeg si at det er verdt investeringen ettersom jeg oppdager at flere gode spill(som jeg liker :p) kommer til 3DS'en. Bra anmeldelse forresten. :thumbup:

Endret av reyh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...