Gå til innhold

Anmeldelse: The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3DS (3DS)


Anbefalte innlegg

Er det flere save files her som det er på gamcube remaken (3 save files)?

 

Ja, 3 save files som på originalen fra Nintendo 64 og på GameCube :new_woot: Dessuten betydelig bedre grafikk, se for eksempel på dette bildet der Link er i en grocery shop (fra artikkelen) http://static.gamer.no/images/8/803/80398/75d7c580cd35f33425f4a7d1b48ee4fd_oot3_1149x687.f.jpg

 

Tusen takk, hadde det bare vært en så hadde det blitt litt vanskelig siden lillebroren min og jeg spleiser (jeg snylter også på 3DS'en hans :p )

Gleder meg til jeg kjøper det :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ocarina of Time er og blir det beste spillet som er laget etter min mening, men 10/10 for 3DS versjonen? Synes spillet burde vært mye mer "oppusset" for å fortjene noe slikt! Dessuten, anmelderen skriver jo at 3D effektene ikke fungerer noe særlig bra:

 

"Når det kommer til 3D-visningen av spillet er det litt blanda drops. Mens filmsekvensene tidvis er helt fantastiske i 3D, er ren spilling ofte plunder i tre dimensjoner. Til det er konsollen alt for avhengig av en fast innsynsvinkel for å få 3D til å fungere, noe som spesielt gjør sikting med selve konsollen til en umulig oppgave i 3D."

 

Hvorfor gir man det da 10/10? Er ikke 3d opplevelsen en viktig del av å spille på 3DS? For all del, Ocarina of Time er legendarisk, men jeg synes en slik nyutgivelse burde blitt vurdert litt mer kritisk... :hmm:

 

3D er en funksjon og ikke noe man trenger for å spille spillet. 3D er oppskryt uansett (synes jeg) og jeg er kjempeglad for at man kan skru det helt av på Nintendo 3DS... da mange (som meg) opplever ubehag i øynene etter noen minutter. Dette spillet er perfekt som det er, hvorfor mener du man skal "oppusse" en legende... spillet ble en legende fordi det er som det er... uten noen dramatiske forandringer... litt i grafikken har de jo justert opp og klarere farger... og når man spiller på Ocarinaen har man jo andre knapper som Nintendo 3DSen har... ikke de fire gule og grønn B knapp og blå A knapp på Nintendo 64. Dessuten har de lagt til små ting til i spillet som ikke ødelegger originalinntrykket, som at det finnes et "bossmodus" som man kan ta de bossene man har tatt på nytt... med tid... så man kan prøve å slå rekordtiden sin ved å prøve å ta bossen raskere enn forrige gang. Og for de men behov for hjelp finnes en Sheikah Stein i Temple of Time som kan gi deg noen tips hvis man står fast i spillet, se for eksempel her

 

 

Nå har ikke jeg fulgt så mye med nyhetene i forkant av denne utgivelsen, men jeg har fått inntrykk av at det å kunne spille Zelda i 3D var en viktig del av markedsføringen for spillet. Når det viser seg at det ikke fungerer skikkelig (ifølge denne anmeldelsen), så er jo dette uten tvil et stort minus.

 

Grunnen til at jeg mener at det burde vært oppusset mer er jo nettopp det at spillet er 13 år gammelt. Selv om jeg forstår at dette kunne ført til en dårlig remake, som kunne ødelegge originalinntrykket dersom man hadde overdrevet. Dessuten er det forståelig at man ikke kan gjøre allverdens ut av grafikken i og med at det er en håndholdt maskin vi prater om.

Endret av kristian04
Lenke til kommentar

On that note, vi har allerede to tråder for favorittspill, til både PC og Konsoll. De fortjener innhold, denne tråden klarer seg sikkert uten kjærlighetserklæringer til spill som ikke er OoT. :)

 

Jeg trodde forresten at alle spillinteresserte hadde en slags stille enighet om at OoT er universelt akseptert som ca. verdens beste spill, selv om du ikke liker Zelda eller Nintendo.

Lenke til kommentar

Ocarina of Time er og blir det beste spillet som er laget etter min mening, men 10/10 for 3DS versjonen? Synes spillet burde vært mye mer "oppusset" for å fortjene noe slikt! Dessuten, anmelderen skriver jo at 3D effektene ikke fungerer noe særlig bra:

 

"Når det kommer til 3D-visningen av spillet er det litt blanda drops. Mens filmsekvensene tidvis er helt fantastiske i 3D, er ren spilling ofte plunder i tre dimensjoner. Til det er konsollen alt for avhengig av en fast innsynsvinkel for å få 3D til å fungere, noe som spesielt gjør sikting med selve konsollen til en umulig oppgave i 3D."

 

Hvorfor gir man det da 10/10? Er ikke 3d opplevelsen en viktig del av å spille på 3DS? For all del, Ocarina of Time er legendarisk, men jeg synes en slik nyutgivelse burde blitt vurdert litt mer kritisk... :hmm:

 

3D er en funksjon og ikke noe man trenger for å spille spillet. 3D er oppskryt uansett (synes jeg) og jeg er kjempeglad for at man kan skru det helt av på Nintendo 3DS... da mange (som meg) opplever ubehag i øynene etter noen minutter. Dette spillet er perfekt som det er, hvorfor mener du man skal "oppusse" en legende... spillet ble en legende fordi det er som det er... uten noen dramatiske forandringer... litt i grafikken har de jo justert opp og klarere farger...

 

 

Nå har ikke jeg fulgt så mye med nyhetene i forkant av denne utgivelsen, men jeg har fått inntrykk av at det å kunne spille Zelda i 3D var en viktig del av markedsføringen for spillet. Når det viser seg at det ikke fungerer skikkelig (ifølge denne anmeldelsen), så er jo dette uten tvil et stort minus.

 

Grunnen til at jeg mener at det burde vært oppusset mer er jo nettopp det at spillet er 13 år gammelt. Selv om jeg forstår at dette kunne ført til en dårlig remake, som kunne ødelegge originalinntrykket dersom man hadde overdrevet. Dessuten er det forståelig at man ikke kan gjøre allverdens ut av grafikken i og med at det er en håndholdt maskin vi prater om.

 

At det blir mye "crosstalk" ("dobbeltsyn") med en gang man avviker fra én gitt synsvinkel er et 3DS-problem generelt, og ikke et spesifikt OOT-problem. Selv spilte jeg antagelig 25-30% av spillet med 3D på og resten uten, vel så mye for å ikke bli så alt for sliten i øynene når jeg satt pal store deler av helgen (fikk spillet på fredag). Jeg vil på ingen måte klassifisere 3DS-ens innsynsvinkelproblemer som "et stort minus" for OOT, ikke så lenge du kan skru av effekten når den er mer til bry enn til nytte. Igjen, det er et 3DS-problem, ikke OOT-problem.

 

Jeg tilhører vel den gruppa som mener at 3D-dillen kommer til å gå over om en stund, det er mer en gimmick enn noe som tilfører en ekstraverdi til underholdningen vår. Hvis de bare kunne kjappet seg å utvikle hologramteknologien derimot... DA snakker vi :dribble:

 

OOT ER betydelig pusset opp, både det visuelle og kontrollmessig. Spillet har jo blitt portet til Gamecube før i tilnærmet original form, men dette er noe helt annet. Det funker så det griner, faktisk bedre enn før. Jeg syns det er utrolig moro å se og fryder meg over at en gammel favoritt fremdeles har det i seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

On that note, vi har allerede to tråder for favorittspill, til både PC og Konsoll. De fortjener innhold, denne tråden klarer seg sikkert uten kjærlighetserklæringer til spill som ikke er OoT. :)

 

Jeg trodde forresten at alle spillinteresserte hadde en slags stille enighet om at OoT er universelt akseptert som ca. verdens beste spill, selv om du ikke liker Zelda eller Nintendo.

 

Ja, det var selvsagt ironisk ment fra min side å applaudere et slikt latterlig påfunn. Om vi liker andre spill kan vi diskutere det andre steder :)

Lenke til kommentar

Huff. Har aldri spilt Ocarina of Time, eneste Zelda-spillet jeg har fullført er Link to the Past, og det regner jeg som et av de beste spillene jeg noen gang har spilt.

 

Etter å ha lest utallige anmeldelser så begynner kjøpelysten vedr. en 3DS og nærme seg med stormskritt.

 

Hvis Square Enix slipper en dato for Kingdom Hearts 3D nå, så er det gjort :)

Endret av Olorinmaia
Lenke til kommentar

Protip angående 3D-effekten er at hjernen trenger litt tid til å venne seg til det nye. Hadde litt problemer i starten, men har slett ingen problemer nå lenger. Man må selvsagt holde maskinen noenlunde rett foran øynene, men det får så være.

 

Hvis jeg skal ha Ocarina of Time 3D så skal jeg selvsagt spille det i 3D. Det er halve poenget med 3DS-en for meg.

 

Alle har vi vel et spill vi alltid vil huske tilbake på med nostalgi i blikket og en varm' date=' lodden følelse i brystet. Spillet med stor s, som du frydet deg over fra begynnelse til slutt, og som du aldri glemmer. Spillet som gjorde at du for alvor kalte deg en spiller.Ocarina of Time er dette spillet for meg – det jeg har målt alle spill i etterkant opp mot.[/quote']

Er du da habil som anmelder?

 

For nye spillere er tittelen en ypperlig demonstrasjon i hvor engasjerende et eventyrspill faktisk kan være.

Ocarina of Time er ikke et eventyrspill.

Endret av oerhört
Lenke til kommentar

 

At det blir mye "crosstalk" ("dobbeltsyn") med en gang man avviker fra én gitt synsvinkel er et 3DS-problem generelt, og ikke et spesifikt OOT-problem. Selv spilte jeg antagelig 25-30% av spillet med 3D på og resten uten, vel så mye for å ikke bli så alt for sliten i øynene når jeg satt pal store deler av helgen (fikk spillet på fredag). Jeg vil på ingen måte klassifisere 3DS-ens innsynsvinkelproblemer som "et stort minus" for OOT, ikke så lenge du kan skru av effekten når den er mer til bry enn til nytte. Igjen, det er et 3DS-problem, ikke OOT-problem.

 

 

Jeg for min del har vent meg til å holde 3DS'en i sweet-spotten hele tida nå, går helt automatisk, og da klarer jeg faktisk også å snu den og hodet slik at jeg kan bruke gyroen med 3d på, men skjønner godt at folk sliter med det.

 

Men jeg oppfordrer folk som ellers liker 3d'en til å prøve å venne seg på det. Jeg tenker ikke lenger over sweet-spotten, og crosstalk'en er minimal for min del, Holder jeg den litt feil et sekund så sitter det i armene hvordan jeg skal justere tilbake. :)

 

Det som hender at skjer derimot, er at det er ett snev av dobbeltbilder i sekvenser/områder med mye kontrast, men ikke så mye at det forstyrrer.

 

Uansett er det ikke 3D'en som for meg er hovedargumentet for kjøpet av 3DS'en, men det faktum at DS'en min har bragt meg mye morro igjennom tiden og har et enormt bibliotek av genuint brilliante spill, og jeg har klokketro på at det kommer til å komme en rekke perler til 3DS'en også.

 

Legg til at 3DS'en har mye mer kraft å gå på og eShop'en som allerede har gitt meg perler som Shantae, Links Awakening DX og Donkey Kong... vel... jeg storkoser meg.

 

Er enig i at 3DS'en var litt mindre å trakte før E3. Men den siste måneden har det virkelig skjedd saker. :D

Lenke til kommentar
Jeg trodde forresten at alle spillinteresserte hadde en slags stille enighet om at OoT er universelt akseptert som ca. verdens beste spill, selv om du ikke liker Zelda eller Nintendo.

 

Dette er vel... antakeligvis en av de teiteste påstandene jeg har lest i dag.

Lenke til kommentar
Jeg trodde forresten at alle spillinteresserte hadde en slags stille enighet om at OoT er universelt akseptert som ca. verdens beste spill, selv om du ikke liker Zelda eller Nintendo.

 

Dette er vel... antakeligvis en av de teiteste påstandene jeg har lest i dag.

 

Til tross for at det er sant?

 

Får lyst på 3DS no, sjølv om eg ikkje ser 3D-effekten. Must... resist!

Lenke til kommentar

Det er jo ikke sant, det er bare tull, basert på ideen om at de beste spillene er de hvor du utforsker en verden og bruker 50 timer på å spille gjennom. Og spesielt urokkelig bra blir det med de spillene vi spilte i vår spede ungdom, før vi utviklet kritiske reflekser.

 

Ocarina of Time er et bra spill, og 3D-versjonen virker som den er enda bedre, men å diskutere hva 'alle er enige om' er best er totalt fåfengt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...