Gå til innhold

The Simpsons. Hvorfor synes folk det suger nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er var på sin egen popularitet, har gått tomme for ideer, bruker alt for mange guest stars og showet blir ikke styrt av de som gjorde det populært i starten.

 

Sesong 1-8 er classic, så du startet så og si når du burde sluttet.

jeg har ikke sett mange episoder fra 1-8, så jeg vet ikke om de har resirkulert noen av ideene, men jeg synes det jeg har sett hittil fra 9-21 var veldig bra og orginalt.

Lenke til kommentar

Er enkelte som foretrekker det nyere Simpsons(litt mer "zany" ala Family Guy), men tror du har mye å se fram til/tilbake på, med de tidligere sesongene. Da spesielt sesong 3-7.

 

Alle show vil slite mer og mer utover, og det samme gjelder The Simpsons. Karakterene må hele tiden toppe seg selv, som gjør at Homer blir dummere, Bart mer rebelsk og Marge mer klagete.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Har ikke fulgt så veldig med på Simpsons de siste årene, men fulgte mye med tidligere. Og er enig med at sesongene frem til 7-8 eller der omkring er de beste. Det kan være fordi det var de sesongene jeg vokste opp med. Når jeg ser nyere episoder så er det noe som ikke helt fungerer lenger, er ikke like morsomt lenger. Men når jeg kommer over en eldre episode så er det like morro som før. The Simpsons er en god serie, men 22 år i gamet gjør vel noe med hvor nyskapende og morsomt det kan være vis du har sett mye.

 

Må også innrømme at South Park tok over Simpsons tidligere posisjon hos meg får noen år siden, som sikkert henger sammen med at Viasat 4 forsvant fra kanalpakken min, men at TV2 Zebra fortsatt er der, og SP går der.

Lenke til kommentar

For meg var det vel Family Guy som gjorde at Simpsons ikke ble det samme igjen.

Enig i det. Eg har aldri vore noko Simpsons-fan, men etter at eg oppdaga Family Guy har Simpsons blitt ein tragedie i forhold.

 

Futurama havnar vel mellom Simpsons og Family Guy, men ikkje spesielt artig etter min meining.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det virker for meg som om de bevisst gjør serien akkurat god nok til at folk gidder å se på. Det kan være 3-4 helt elendige episoder før det plutselig kommer en som er veldig bra. Får en følelse av at mange av episodene går mer eller mindre på automatikk. Karakterene er så veldefinerte blitt, at det fins ikke behov for hverken handling eller noe nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg synes at Simpsons er blitt hakket mer "satire", vitsene er litt mer politisk oritentert til en viss grad. Spesielt om du sammenligner med sesong 1-4, vil jeg si. Jeg synes de har klart dette på en veldig god måte samtidig som de har beholdt grunnstammen som gjorde serien populær til å begynne med. Det er ikke like mye slapstick og spøk med rollefigurer, men litt mer orientert mot politisk satire og narr av offentlige figurer, det være seg politikere eller kjendiser.

 

Det kan vel kanskje ha noe med at enkelte ikke liker serien lenger, den er gått litt bort fra å fokusere kun mot barn, men lene seg ørlitegranne på de eldre seerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...