Gå til innhold

Yrkessoldat og fritid


Gjest Slettet+132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+132

Hei,

 

jeg vurderer å bli yrkessoldat når jeg er ferdig med studier, og da gjerne noe i retningen av INTOPS. Men hvordan er det med fritiden til soldater i INTOPS? Jeg er klar over at mange soldater jobber uker på og deretter uker av. Kan jeg i disse ukene med fri reise ut av landet, eller er jeg bundet til å være stasjonær her i Norge, i tilfelle tjenesten trenger meg?

 

Ser selvfølgelig bort i fra at et kontigent varer i 6 mnd, da det er frivillig.

 

Takk

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du søker deg til INTOPS i en 6 måneders kontigent så gjelder følgende når du er ute:

 

1 leave per 3 måned. Dvs 2 leave på en 6 måneders kontigent. En leave er på 2 uker. I de to ukene er du fri til å gjøre hva du vil. Mange jeg kjenner som har dratt til utlandet på leave.

 

Du har også fri når du redeployerer. For hver dag/uke du er ute så opparbeider du deg leave og rekreasjonsdager. Om jeg ikke husker helt feil så har du 4-5 uker med leave og rekreasjon etter en 6 måneders kontigent.

 

Angående fritid når du er i AO, så har du jo fritid til en viss grad. Dvs, trening, velferd osv. Men du er på jobb 24/7 om du skjønner. Alt varierer jo selvfølgelig på stillingen din og arbeidsoppgavene dine. Men dette er som sagt normen når du er inne i camp, ihvertfall.

 

Det jeg har beskrevet nå er en standard 6 måneders kontigent.

Endret av Pasient
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...