Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Måker: Dræpe, myrde, slå i hjæl og ta av dage


Hippocleides

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en liten takterasse. Der er det da noen måker som har funnet det for godt å lage seg sitt lune og fredelige lille rede på taket ovenfor.

 

Nei vent litt.

 

"Fredelig" blir vel å trekke de malende beskrivelsene ut på urimelighetens syre-påvirkede sumpmarker.

 

Dem lager noe jævla bråk. Dag ut og inn.

 

Og om jeg beveger meg ut på min egen terasse?

 

Da... da samler dette radarparet av noen måker sammen jordens konger på megiddos slette og er klar som elgen til å teppebombe meg med alksens lekre saker langt ned i grunnfjellet.

 

Er det noe jeg kan gjøre, sånn bortsett fra å svare med samme mynt og gå bananas med luftpistol og balltre, godt ikledd tjukk oljehyre med sykkelhjelm på?

 

Trur detta blir krig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Ikke glem de hersens skjærene. Før julaften for to år siden hadde jeg stående en pose med utvannet og kokeklart pinnekjøtt på verandaen. I løpet av natten hadde et skjærepar spist opp hele stasen. Makan til forferdelig jul sklal man lete lenge etter

Lenke til kommentar

Ikke glem de hersens skjærene. Før julaften for to år siden hadde jeg stående en pose med utvannet og kokeklart pinnekjøtt på verandaen. I løpet av natten hadde et skjærepar spist opp hele stasen. Makan til forferdelig jul sklal man lete lenge etter

Vel, ikke for å være slem, men å plassere en gryte pinnekjøtt på verandaen med skjærer i nærheten og forvente at det skal gå bra, er som å be en gjeng med narkomane passe på et ulåst medisinskap ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ikke glem de hersens skjærene. Før julaften for to år siden hadde jeg stående en pose med utvannet og kokeklart pinnekjøtt på verandaen. I løpet av natten hadde et skjærepar spist opp hele stasen. Makan til forferdelig jul sklal man lete lenge etter

Vel, ikke for å være slem, men å plassere en gryte pinnekjøtt på verandaen med skjærer i nærheten og forvente at det skal gå bra, er som å be en gjeng med narkomane passe på et ulåst medisinskap ;)

 

Hmm, delikatessene var pakket inn i det som av og til fortoner seg som skuddsikker plast. Du vet den typen emballasje som bla. benyttes til mindre elektriske komponenter. Disse forbaskede små dingstene som man banner og svetter som en gris i Somalia for å åpne (hvis man ikke har ljå, sverd eller øks for hånden). I tillegg var pinnekjøtt-pakningen lagt i en Rimipose. Hvordan de små fjærkledde bikkjene fra hælvete klarte å få øye på - eller ferten av godsakene er for meg en gåte. Pakningene bar preg av at noe spisst var blitt brukt til denne frykelige forbrytelsen, så jeg er bra sikker på at noe nebblignenede har blitt brukt, ja.

 

I ettertid har jeg fundert på om nærmeste nabo vet mer enn han/hun vil ut med - de er nemlig særs ufordragelige og meget spisse i trynet alle sammen. Jeg har dem under oppsikt ... ph34r.gif

Lenke til kommentar

Er det virkelig noen som ville brydd seg om du gjorde det på en nogelunde human måte?

 

Er vel ihvertfall en sklie i bygget som av en eller annen snodig grunn ikke digger trynet mitt, hun kunne vel tenket seg å gått til anmeldelse bare jeg feis i nærheten av henne.

 

Men er det mye i bot da, for å knuse noen egg?

Lenke til kommentar

Egga kan du gjøre hva du vil med såvidt jeg vet. Så lenge du ikke gjør noe med levende måker.

 

Men om du knuser egga gjør dette stort sett ganske lite, for måkene legger bare nye.

 

Om du vil være ordentlig kynisk stikker du hull på eggene. På denne måten blir det ingen måsunger men måsene fortsetter å ruge på dem ganske lenge før det går opp for dem at det ikke blir noen småmåser.

 

Greit nok at måsene sliter med endel depresjoner i ettertid grunnet forplantningsproblemer men det får bare være.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hum, vurderer foreløpig en todelt løsning som begge parter i konflikten kan godta.

 

Del 1: KOMMANDO

Setter opp en vekker-klokke til å fise i vei klokka 04:00 i morra i et mothjørne av taket, slik at jeg tar dem på senga (redet) med en avledningsmanøver og så styrter jeg inn med blitzkrieg i full stridsmondur (oljehyre+sykkerhjælm) og kompaktifiserer hele redet med en skuffel-spade så eggehviten spruter.

 

Og springer til hælvetet vekk noe lynkjapt som den feige jentungen jeg er.

 

Del 2: ENDLÖSUNG

Kjøper loff som jeg pent maltrakterer i biter og danderer med et greit utvalg av rødsprit i ene haugen og natron i andre.

 

Serveres kjølig, som all god Hevn & Hat bør.

 

EDIT: Treffningsrapport.

Fienden er totalt uforberedt på strid. Sløv og dvask tidli på morran. Elendig disiplin i leiren. 40 sekunder fra iaktagelse av motstander til mobilisering av styrkene. Anslår det tar 15-20 sekunder fra er-oppe-på-taket til knuste-egg, dernest 10 sekunder til røymt-taket.

Detta blir drap.

Endret av Hippocleides
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Å nei men så nusselig, da jeg var oppe for å ta stridsmarken i befaring i morges var det et lite nøste som kikket så forundret på meg der jeg hevet vannhodet mitt over kanten på et hjørne av taket.

 

Og sprang vekk i dødsangst.

 

Tror dem skal få makrell i tomat til frokost imorgen.

 

Kose-nøstene. :yes:

Lenke til kommentar

Men jeg begynner å lure på om jeg har alternativer til masse drap.

 

For eksempel sette opp en eller annen leketøysfigur rett ved siden av reiret deres?

 

Ja, jeg har hørt flere si at ormer kjøpt i lekebutikker er ganske effektiv skremsel. Nå forlater de snart redet, og da har du neppe mer problemer med dem i år, men kjøp noen naturtro ormer/slanger og plasser nær reiret neste vår hvis du ikke vil ha dem der til neste år.

 

ObJuss: Å plassere ut leketøy på taket som ikke er synlig fra bakken strider neppe mot noen regler. Verken når det gjelder dyrevern eller byggesak og fasedeendringer. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å nei men så nusselig, da jeg var oppe for å ta stridsmarken i befaring i morges var det et lite nøste som kikket så forundret på meg der jeg hevet vannhodet mitt over kanten på et hjørne av taket.

 

Og sprang vekk i dødsangst.

 

Tror dem skal få makrell i tomat til frokost imorgen.

 

Kose-nøstene. :yes:

Jess, og neste år vender både foreldre og avkom tilbake for å legge egg hos den trivelige makrellmannen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...