Gå til innhold

Brad's fiskelogg!


Brad

Anbefalte innlegg

Mye fine fangstbilder her ja! Hadde så mange planer for sommeren i år, men isteden så gikk omtrent hele sommeren til jobbing, utrolig kjedelig!

 

Et par turer har det blitt, men har bare prestert å få en eneste ørret hittil i år, på rundt 500 gram. Akkurat nok til å bli mett :p

 

Var på en overnattingstur sist helg, og da dro en kompis av meg opp en skikkelig rugg av en ørret på rundt 3kg. Smått misunnelig, men forhåpentligvis blir det mer fangst før sesongen er over.

 

Fin tråd forresten :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legger ut bilder fra min maratontur i går!

Vi kjørte bil en halvtime langt inn i fjellet, og begynte å gå.

Vi hadde planlagt en rute, hvor vi skulle innom 5 vann. Det ene vannet har vi vært i før, og her viste vi det var fisk. Der var det utrolig fin fisk for noen år siden. Faren min tok en slamp på 2,8 kg der, og jeg har fått flere på kiloen. Men det har blitt satt for mye fisk, + at den har utrolig gode gytemuligheter der, og da har det blitt alt for mye småfisk der. Vi fikk vell 5 fisk på rundt 2-300 gram. 3 av de andre vanna vi var i, er jeg usikker på om det er fisk i det hele tatt. Hvertfall ingen tegn til napp eller vak. Og det er vann som er langt inne på fjellet, hvor veldig få folk er, så det er stor sansynlighet for at det er dødt der.

Men det siste vannet vi kom til viste vi det var fisk, og det var veldig fin fisk. Fikk 3 fisk der. Den største var på 1,5 kg. Den andre var ca. 1,1 kg og den siste var på halvkiloen. Vi hadde fint vær og det var en herlig tur. Gikk 4,6 mil.

 

2vi3tk9.jpg

 

u21lc.jpg

Dette er vannet vi har vært i før, hvor det har blitt for mye fisk.

 

23jhbm0.jpg

 

sfxgu1.jpg

 

vfaut2.jpg

På vei til det siste vannet. Var på 1400 høyde meter på toppen.

 

iz29o7.jpg

 

2nuk2lw.jpg

Nye gullvannet våres!

 

avg1t0.jpg

Fisken på 1,5 kg

 

 

Vi fikk bare fisket i 1 time ca. i det siste vannet ettersom det begynte å bli seint. Men vi skal snart inn dit igjen for å ta mer storfisk! Lå også 2 vann rett ovenfor det vi fikk fisk i, som vist nok skal være like bra.

 

:)

Lenke til kommentar

Hei...

 

Var ved et vann ved over 1000 moh. Fikk 2 ørreter på nesten 1k hver.

De var veldig slappe på kroken og ga nesten ingen motstand. Har du opplevd noe liggnende?

Trodde først det var småfisk jeg hadde på så jeg snurret de bare inn, men da jeg først så de var de jo mye større en jeg trodde.

 

bare lurte på om noen viste va det kunne være. Det var ikke makk i fisken.

Lenke til kommentar

Hvor aktiv fisken er når man får den på kroken kan avgjøres av flere faktorer.

 

Mye strøm er det i vannet de står, tid på sesongen i forhold til gyting osv osv..

Noen vann er videnkjent for å ha fisk som virkelig er livlige mens andre vann igjen kan ha treg fisk.

 

Trenger absolutt ikke ha noe som helst med fisken heller, også utstyret man bruker har mye å si for følelsen av å ha fisk på kroken.

Uansett, er fisken rød og fin og ikke ser skadet ut på noe vis er det ikke noe galt med den selv om den var kjedelig å dra på land :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Riktig, ville tenke at det måtte være noe sånn..

 

Sånn som jeg føler det, er Ørret som lever i innlandselver mye mer livlig enn de jeg har fått i sjøen.

 

Og utstyret har også veldig mye å si, tidlig i sommer var jeg å fisket nord i hordaland i nesten åpent hav med klar bane til england. Der fikk jeg noen fine makrell på rundt kiloen med en skikkelig badass sjøstang,merket knapt at jeg hadde fisk. Senere fikk jeg flere lyr på en myye mindre stang,fikk jo lyren til å virke som en sverdfisk i forhold til makrellen jeg fikk. Sånn ellers er jo lyr jævlig kjedelig å få :p

Lenke til kommentar

Kunne jo kanskje endret navnet på tråden til mer passende siden alle "blogger" om sine fangst her. :p

 

har hatt 2 turer på noen timer hver gang til en fiskespott der det er muligheter for rømlinger og fått fiske begge gangene.

 

Første var en FEIT laks på 5.3kg tatt på en håndspikket finsk wobbler.

 

285590_10150748923265287_881400286_20149744_2541329_n.jpg

 

Neste laks var betydelig større og eg hadde fisket på den i 20-25min før eg klarte å provosere den nok til å ta kroken med makk og reke. :p 10.2kg veide denne hunnlaksen som var full i rogn og som heldigvis ikke fikk videreført genene sine. :)

 

185435_10150758695185287_881400286_20267741_5753281_n.jpg

 

Ellers er det nå 13dager igjen til ny laksetur der vi har fått 2 døgnkort å fiske på. Dagen etter fisketuren er sesongen over og da blir det en grusom lang vinter å vente på neste sesong. :(

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...