Gå til innhold

Brad's fiskelogg!


Brad

Anbefalte innlegg

Ja, har stor interesse for fisking.

Har gjort det i mange år nå, og det er ingenting jeg syntes er bedre enn å fiske om sommeren!

 

Fisker så og si bare fjellørret. Bor i Hemsedal hvor det er masse gode fjellvann rundt omkring.

Vi har også et område vi leier på Hemsedalsfjellet hvor det befinner seg 6 småvann og et veldig stort vann. I det store vannet har vi båt. Men liker best å fiske fra land.

 

Størrelsen på fiskene i området ligger på alt fra 300g - 2,4 kg (min personlige rekord).

 

Vil i denne tråden oppdatere med bilder og diverse fra mine fisketurer gjennom sommeren.

 

Vist det er noe dere lurer på er det bare å spørre i vei :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årets første fisketur vart i går!

Turen gikk til i det område vi leier. Er 30 minutter å kjøre inn hit, og 30 minutter å gå opp til det vannet jeg var i går.

 

ei07rd.jpg

 

2hokyaa.jpg

 

 

Bra start på sessongen, isen hadde nettop gått og det var veldig kaldt i vannet.

Lå fortsatt igjen noen isflak i enden av vannet. Men bittet var det ikke noe å si på!

 

Fikk 5 fisker som du ser på bildet, og 1 til som jeg slapp uti pga. liten størrelse.

Hadde også utallige napp og 2 fisker som slo seg av nærme land.

 

Den lengste på bildet var en jager. Utrolig stort hode og slank kropp.

Skulle minst vært 1 kilo etter størrelsen på hodet.

Første gang jeg har fått en jager i dette vanner.

 

Den andre som det var litt størrelse på var en fin en. 520gram veide den. Feit og fin.

De andre var helt greie steikefisk.

 

Godt å være i gang med sessongen!

Endret av Brad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, er veldig fornøyd med å ha disse omgivenhetene ikke langt i fra meg.

Det er virkelig en gave.

 

Nei, fisker for det meste med spinnere og sluker.

Kan fiske med flue også, men er ingen ekspert, men har tenkt å øve litt på det i sommer :)

Lenke til kommentar

Ja, hvordan er det i marka i Oslo egentlig? Er det skog?

Det er vell ikke høyt nok opp for å komme over tregrensa og plantene ogsånt?

 

Det er helt klart det er noe spesielt å fiske med flue.

Har som mål å få en fisk på flue i år :)

 

Marka rundt oslo er preget av skog ja, men veldig enkelt å komme seg rundt da det går traktorveier og stier overalt.

Oslomarka har ca 450 vann med fisk i, da hovedsaklig ørret og abbor så masse å ta av.

Mye matfiskstørrelse, men en og annen slugger blir tatt opp hvert år også.

 

Flue er definitivt noe eget ja, men krever jo mye av deg som fisker og er en egen kunst å bli god på det.

Det å få fisk på flue er en følelse som ikke kan måles med så mye :)

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Fangsten var ikke den beste, men området ser helt fantastisk ut. Rundt tusen meter over havet?

 

Da er vi tre som helst fisker kun fjellørret.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Vil nå ikke si at fangsten var dårlig på ca. 1 times tid fisking og så tidlig på sessongen.

 

Fisker kun fjellørret fordi det er det eneste man kan få her jeg bor.

Bor langt i fra sjøen, men er med noen kompiser på ferie innimellom, da fisker jeg selvfølgelig andre type fisk.

 

Fiskene blir som regel tatt på Myran spinnere.

Som disse

 

I mange forskjellige slag. Men bruker også andre spinnere som Blue Fox, Droppen og meps osv..

 

Men har absolutt tatt best på myran spinnerene. Når vi fisker i det store vannet i båt bruker jeg ofte rappala. Men spinnere er gode der også.

 

Glemte også å nevne at jeg har hytte i Tunhovdfjorden, 10 meter fra vannet.

Her har vi båt og får lov til å fiske med garn, oter og stang. Men har blitt lite fisking der enda. Men der er det hvertfall stor fisk! Den ene bestefaren min fikk en ørret på 8kg der, som jeg har sett bilde av. Og er vell her Norges største ørret er tatt, eller det var hvertfall det før.

 

Så må jo prøve å få fiska litt der også :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Får vell dele min nyeste fangst! Var på fisketur på Onsdag i et fjellvann oppi her.

 

Fikk mine to største fjellørret noensinne. Den ene veide 1,5 kg akkurat, og den andre 1,375 kg.

 

 

 

Bilder:

24llkr4.jpg

 

a1pet4.jpg

 

2mc8yki.jpg

 

1p87f8.jpg

 

 

 

 

 

 

Den ser ikke så stor ut på bildene, men den var stor.

Var herlig når jeg fikk den i land, det var kraftig krefter i den og brukte noen minutter før den var i land!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dæven steike, denne loggen var ikke dum. Jeg fisker ikke så "godt" som dere, da. Men fisker en del på åsen. Får stort sett abbor, men også noe ørret. Men de er ikke så svære. Her er et bilde som en kompis la ut etter at vi hadde vært på en liten fisketur. De tre største og den desidert minste av dem var min fangst (bare så det er klart!!! haha)

 

261756_2122019927840_1166083070_2632952_8343235_n.jpg

 

Har lyst til å fiske i vann som du gjør, trådstarter. Men har ikke muligheten herover, så må da reise på en liten "ferie".

 

:)

Endret av jigaplow
Lenke til kommentar

Nopros: Herlig, du får ta deg en tur innom tråden etter turen å dele fangsten! Skitt fiske :)

 

 

Henning: Ikke dum den der. Må til med fluefiskinga selv nå, er litt på latsiden, men må absolutt prøve litt snart.

 

 

WeebeNFY: Aldri sett lignendes sluk :p

Hva fisker du med den? Ørret? Hvor mye veier den, er den fin til å kaste med?

 

 

jigaplow: Ikke dårlig fangst det! Hvordan er abboren på kroken? Er det noe futt i dem?

 

archongamer: Godt og høre du er til fjells! Ingenting som slår fint vær og fisking på fjellet!

 

 

Til dere som lurer så fisker jeg alltid med spinnere. Mest med fargen sølv og blåe prikker på. Merket er Myran, og det er så og si det jeg alltid fisker med. Utrolige gode sluker som spinner meget bra og er et bredt utvalg av dem og god kvalitet!

 

 

Skal på hytta i morgen, ved Tunhovdsfjorden, så da blir det til å fiske litt i båt der.

Kanskje jeg drar opp en av disse:

 

http://www.youtube.com/watch?v=mFvww_n4ooI&NR=1

 

http://www.youtube.com/watch?v=gCiKM2H_c8U&feature=related

 

Skal vist være noen jævelig store fisker der. Tror rekorden er på 17kg eller noe sånt. Men jeg har enda ikke fått noe særlig til fangst der.

Lenke til kommentar

jigaplow: Ikke dårlig fangst det! Hvordan er abboren på kroken? Er det noe futt i dem?

 

Noen av dem kan rykke til ganske godt, men det er aldri noe problem å dra dem i land. Men de spreller noe jævlig når de når båtkanten (glemmer alltid å ta med håv), så man må være kjapp, hvis ikke er de tapt om de sitter dårlig. Hehe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...