Gå til innhold

Hva skjer hvis man ikke henter varer i postoppkrav?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må betale for frakten begge veier i tillegg til et gebyr for jobben det tar å plukke varene fra lageret og sette det på plass. Mener du har rundt 14 dager på å hente pakken før den blir sendt tilbake. Mener du kan kontakte posten eller butikken om du ikke kan hente pakken innen den tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som skrevet over.

 

Du får faktura på 2 x frakt (frem og tilbake) + gebyr for jobben med å legge varene tilbake i hylla osv. Betaler du ikke den regningen går den til inkasso som enhver annen regning.

 

Henter du derimot pakken og returnerer den på angrefristen så får du pengene tilbake igjen for varene, mye "greiere". ;)

Lenke til kommentar

Jeg har lite erfaringer her, men er det ikke en grunn for vi har postoppkrav gebyr?

 

Mange nettbutikker tilbyr bare bestilling med visa eller forhåndsbetaling for å slippe risikoen her.

 

Siden i prinsippet er det mange personer som faktisk dropper å hente pakker fordi personen fant en vare billigere et annet sted.

 

Husk man kan vel sikkert bare ringe posten å få varen returnert på åpen kjøp.

Da betaler man vel bare retur kostnadene som ofte blir 150 kr i frakt for postpakke.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Husk man kan vel sikkert bare ringe posten å få varen returnert på åpen kjøp.

Komplett har ikke åpent kjøp. Derimot følger de norsk forbrukerkjøpslov mht angrefrist. De har også beskrevet i sine salgsbetaingelser hvilke vilkår som gjelder ved kjøp på postoppkrav.

 

Husk at ved bruk av angrerett er det kjøper som betaler returporto.

Bruk av angrerett meldes selger innen 14 dager etter mottak av varen.

Lenke til kommentar

Kan man da ikke bare si ifra til komplett at man vil bruke 14 dagers åpen kjøp uten å gå på postkontoet å returnere pakken.

 

Dermed får man bankgiro man betaler returfrakten og problemet ble løst?

Altså da slipper man å betale frakt begge veier og pakke opp og ned pakken igjen?

 

Nå gjelder dette ikke komplett spesielt men alle nettbutikker.

Selgerne kan jo da bare få posten å endre navn/adresse på pakken eller selge pakken til noe andre.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Husk man kan vel sikkert bare ringe posten å få varen returnert på åpen kjøp.

Komplett har ikke åpent kjøp. Derimot følger de norsk forbrukerkjøpslov mht angrefrist. De har også beskrevet i sine salgsbetaingelser hvilke vilkår som gjelder ved kjøp på postoppkrav.

 

"Misfornøyd med kjøpet? Hos Komplett.no får du hele 45 dagers ÅPENT KJØP!

Så lenge varen er i samme tilstand som da den ble kjøpt kan du returnere den til oss innen 45 dager og få pengene tilbake!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...