Gå til innhold

Hvorfor har MBP 13" mere ghz enn MBP 15?


Anbefalte innlegg

For komf. Pengene har jeg tenkt å kjøpe en MAC, til avansert video og bilderedigering, og litt gaming(starcraft 2, the sims 3 o.s.v) hvilken MAC hvil klare denne oppgaven best, den beste 13" eller den dårligste 15", tenker at disse to vil klare dette fint, men har mest lyst på 15" p.g.a større skjerm.

Men så så jeg at den beste 13" har 2.7 ghz mens den dårligste eller beste 15" har mindre.. da er vel 13" bedre?

 

Har og vurdert imac, men er litt usikker siden den er stasjonær

 

Ønsker svar fortest mulig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Klokkehastigheten/GHZ har ikke alt å si.

Den prosessoren med 2,7 GHZ har kun 2 kjerner, eller 2 prosessorer på en og samme brikke.

Den på 2,0(eller 2,2) ghz har 4 kjerner, eller om du vil 4 prosessorer på en og samme brikke.

 

Til redigering o.l er sistnevnte et langt bedre valg, da den yter bedre til tross for lavere "ghz".

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg, og laptop ikke var et must, så hadde jeg kjøpt den rimligste 27" imacen. Min erfaring med videoredigering er at man aldri får nok plass på skjermen. Kjøper du en laptop, så må du sikkert kjøpe en skjerm uansett, spesielt hvis du skal drive med filmredigering. Imacen er også billigere og kraftigere enn macbookene :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme problemet for 2 år siden, jeg hadde komfa meg og hadde masse penger og skulle kjøpe meg en Mac. Startet med å tenke på Mabook Pro men endte opp med å kjøpe en 27" iMac siden den bærbare jeg hadde ble brukt mest på samme sted og vis jeg til nøds trengte å ha med en datamskin ut så kunne jeg bare ta den gamle laptopen.

 

Det du må også tenke på (det som var et stort argument hos meg) er at om litt mer enn 1 år så begynner du på VGS, der får du tilbud om en MBP til en billig pris, mellom 5 og 6 tusen. Varierer sikkert fra hvilket fylke du bor i.

 

Det var det som avgjorde hva jeg skulle kjøpe, er litt kjipt å sitte med to MBP maskiner, den ene 1 år nyere enn den andre.

 

Mitt forslag; kjøp deg en iMac 27" nå og kjøp deg en MBP når du begynner på VGS :new_woot:

Lenke til kommentar

Jeg hadde det samme problemet for 2 år siden, jeg hadde komfa meg og hadde masse penger og skulle kjøpe meg en Mac. Startet med å tenke på Mabook Pro men endte opp med å kjøpe en 27" iMac siden den bærbare jeg hadde ble brukt mest på samme sted og vis jeg til nøds trengte å ha med en datamskin ut så kunne jeg bare ta den gamle laptopen.

 

Det du må også tenke på (det som var et stort argument hos meg) er at om litt mer enn 1 år så begynner du på VGS, der får du tilbud om en MBP til en billig pris, mellom 5 og 6 tusen. Varierer sikkert fra hvilket fylke du bor i.

 

Det var det som avgjorde hva jeg skulle kjøpe, er litt kjipt å sitte med to MBP maskiner, den ene 1 år nyere enn den andre.

 

Mitt forslag; kjøp deg en iMac 27" nå og kjøp deg en MBP når du begynner på VGS :new_woot:

Sikker på at alle får det tilbudet? bor på en liten plass ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg hadde det samme problemet for 2 år siden, jeg hadde komfa meg og hadde masse penger og skulle kjøpe meg en Mac. Startet med å tenke på Mabook Pro men endte opp med å kjøpe en 27" iMac siden den bærbare jeg hadde ble brukt mest på samme sted og vis jeg til nøds trengte å ha med en datamskin ut så kunne jeg bare ta den gamle laptopen.

 

Det du må også tenke på (det som var et stort argument hos meg) er at om litt mer enn 1 år så begynner du på VGS, der får du tilbud om en MBP til en billig pris, mellom 5 og 6 tusen. Varierer sikkert fra hvilket fylke du bor i.

 

Det var det som avgjorde hva jeg skulle kjøpe, er litt kjipt å sitte med to MBP maskiner, den ene 1 år nyere enn den andre.

 

Mitt forslag; kjøp deg en iMac 27" nå og kjøp deg en MBP når du begynner på VGS :new_woot:

Sikker på at alle får det tilbudet? bor på en liten plass ;)

Går ikke på kommune, men fylkeskommune.

Lenke til kommentar

Regner med det fortsatt er Mac du snakker om? Etter min erfaring holder Mac OS x seg kjappere og mere responsivt enn en Windows pc, iver lengre tid. Men igjen, vi er alle forskjellige og vedlikeholder maskinene våres ulikt, ikke minst har vi forskjellge bruksmønster som kan påvirke ytelsen forskjellig.

 

Ekstra ram kan du selv kjøpe utenom, sparer du noen kroner der også. Er heller ingen kunst å bytte ram selv på MBP:)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg spiller litt Minecraft, på iMac`en min med alt få fult. Og det går knirkefint. Ingen lagging eller hopping, untatt når jeg har plasert litt for mange TNT`er på banen og antenner dem :tease:

 

Dette er og da forrige versjons iMac, så den du kjøper kommer til å klare dette fint. Vis du kjøper en iMac altså.

 

 

Ingen fylkeskommuner som jeg vet om tilbyr Mac til elever, bare private gymnas.

 

Dette er ikke sant, det er mange fylker som gjør det.

Cbeng; hvilket fylke bor du i? Du kan enkelt finner ut det på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...