Gå til innhold

Coa's treningslogg


Coa

Anbefalte innlegg

Eirik, sorry :p

 

Er vel på tide å begynne å logge igjen:

 

Uke 1 - dag 3

 

Benkpress

5x - 75kg

5x - 72.5kg

3x5 - 70kg

 

Knebøy:

5x5 - 70kg

 

Stående roing

5x5 - 65kg

 

Kommentar

Failet helt på bekpress, har gått endel nedoverbakke den siste tiden, men klarer ikke helt å innse det, så laster ofte på litt for mye. Må også få gjort noe med teknikken i stående roing, kjenner i korsryggen at noe er galt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uke 2 - dag 1

 

Toppsett

 

Benkpress

5x60kg

5x65kg

5x70kg

5x75kg

5x80kg

4x82.5kg

 

Knebøy

 

5x60kg

5x65kg

5x70kg

5x75kg

 

Stående roing

5x50kg

5x60kg

3x 5x65kg

 

Kommentar

Kongeøkt! Har bestemt meg for å fokusere på å øke i knebøy og markløft, men kommer også til å ha et litt ekstra fokus på benkpress. Er ikke helt god på stående roing, men det hjalp endel å bruke belte. Sliter med å unngå svai i ryggen.

 

Kommer trolig til å forsøke meg på periodisk fast om kort tid, så legger ved et før-bilde, for å se om det blir noen resultater. Ikke det beste bildet men det får duge. Ikke særlig fornøyd med formen, men det får heller være.

 

post-160412-0-38008900-1326731971_thumb.jpg

 

Har for øvrig hatt alt for dårlig fremgang foregående halvår. Har ca samme form som i starten av oktober i fjor. På tide å gasse på.

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Uke 2 - dag 2

 

Markløft:

5x5 - 105kg

Knebøy:

5x5 - 57.5kg

 

Chins:

4x5

1x4 - 10 RPE

 

Militærpress:

3x5 - 40 kg - 10RPE

 

Kommentar:

Sitter her med vondt i rygg og nakke, tror teknikken må ha sviktet i mark på siste settet. Kommer fra nå av til å kjøre en pyramide og helle kjøre 3x5 på konstant vekt i stedet for 5x5 på volumdagene. Har satt en fast progresjon på 5 kg fra volumdag til volumdag i markløft. Tar de andre øvelsene mer på "feelingen".

Lenke til kommentar

Takk :)

 

Uke 2 - dag 3

 

Benkpress

5x5 - 72.5kg

 

Knebøy:

2x5 - 72.5kg

3x5 - 60kg

 

Stående roing

5x5 - 65kg

 

Kommentar

Må jobber mer med knebøyteknikken, det er noe som ikke stemmer. Kommer til å kjøre en fast progresjon på 2.5kg volumdag til volumdag i benkpress. Har som mål å klare 85kg 5x5 innen programmet er over. Klarer 82.5 x5 på en god dag, så det er innen rekkevidde.

 

PF går utrolig bra! Dagens matinntak.

 

post-160412-0-14017600-1327088563_thumb.png

Endret av Coa
Lenke til kommentar

Uke 3 - dag 1

 

Toppsett

 

Benkpress

5x60kg

5x70kg

5x75kg

5x80kg

5x85kg!

 

Knebøy

 

5x60kg

5x65kg

5x70kg

5x75kg

5x80kg!

 

Stående roing

5x50kg

5x60kg

5x65kg

5x70kg x 2

 

Kommentar

Ny 5RM i knebøy og benkpress, kan ikke være annet enn fornøyd! Teknikken i benkpress var kanskje ikke helt perfekt, men deilig å kunne øke for en gangs skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uke 3 - dag 2

 

Markløft:

55kg x5

75kg x5

95kg x5

105kg x5

115kg x5

120kg x1

 

Chins:

4x5

 

Knebøy:

5x5 - 60kg

 

Militærpress:

5x5 - 45kg

 

Kommentar:

Umulig å fokusere når senteret er stappfullt og folk står i kø for det eneste racket, så ble bare med en repetisjon i mark. Venter på BCAA så jeg kan begynne å trene tidlig igjen.

Lenke til kommentar

Forsøker å kjøre low bar, men må innrømme at det ikke er noe jeg tenker nevneverdig på når jeg løfter. Ut fra videoen ser det ut som jeg kjører high-bar, men har i det siste lagt stanga mye lenger bak enn det jeg tidligere har gjort. Skal fokusere mer på det fremover, mulig at jeg bare glemte meg denne gangen og la stanga for høyt.

 

Skal prøve pusteteknikk i bøy ved neste trening.

Lenke til kommentar

Er det noen grunn til at du bare tar benkpress, knebøy, militærpress, chins og roing?

Hva med markløft, iso-øvelser for f.eks. biceps og triceps? Eller dropper du å ta med det på loggen?

Trener markløft også, men trener ingenting annet enn det jeg noterer i loggen. Trener etter dette programmet. Ellers oppsummerte Doofenschmitz det godt.

Lenke til kommentar

Pusteteknikk tips: Prøv og trekk godt inn med luft før du går ned, pust ut på vei opp igjen når det blir tungt, evt brøl når det er veldig tungt på vei opp. Samme hjelper benkpress, Tips er å klemme tunga opp i gommen så du ikke slipper ut for mye luft, lett å miste spennet for fort da. På tunge løft kan du iallefall tjene mye på riktig Pusteteknikk. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...