Gå til innhold

Test: 26 smarttelefoner


Anbefalte innlegg

Det du sier selv er vel at tilgangen til programmer er det om er bra med en smartphone. Og da er Apples iPhone urivalisert. :) Og jo, menyene i iOS er betraktlig mer responsive enn i Android (Gingerbread).

 

Til og med min Desire er minst like kjapt som iPhone, jeg må jo tilstå ikke ut av boksen(men den var veldig god i responsen da også), men igjen så er det muligheter med Android. Og de nyste Android mobiler er sikkert like eller tilnærmet like god som iPhone. Alt henge jo selvfølgelig av hvordan du behandler mobilen, har sett uresponsive og laggende iPhones og Android mobiler.

 

Og som allerde nevnt apps er ikke alt, iMovie og Game center finnes det sikkert Android alternativer til, men det er jo bare show off apps, for videoredigering burde du bruke en PC(helst stasjonær), bare tull å gjøre det på en liten touchscreen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de tok med Desire S..

De kunne sikkert tatt med desire, men da vil man etter min mening også "måtte" ta med iPhone 3GS og galaxy S.. Når det er kommet en forbedret og nyere utgave av alle 3 modellene så er kanskje ikke så mye vits og ta med tideligere modeller..

 

De burde tatt med Desire slik at de som er på jakt etter ny telefon ser den i oversikten, og ser at den er bedre enn iPhone :p

 

Noe som er litt vesentlig med Desire er da at den er billigere enn de nyeste modellene. Pris spiller ofte inn.

Lenke til kommentar

Ikke bare kanskje. Det eksisterer så vidt oppgaveorienterte apps i Android Market. Slagordet "There's an app for it" gjelder kun for iOS. Du finner apps for bylivet, reising, fjernstyring, pengeformidling, studenter, matlaging, musikk og spill. Egentlig alt mulig rart, og i samtlige tilfeller har man mer "skikkelige" apps med mye innhold og et fint grensesnitt. For Android er utvalget rådmagert i forhold. iOS dominerer mer på kvalitet enn kvantitet, selv om de også er et godt stykke foran på sistnevnte.

 

Oksygen ROM begrenser deg jo til det. Ikke alle som liker den, og vi snakker altså om vanlig Android her - uten å ha gjort kirurgiske inngrep som har tatt en halv dag å forberede. Og iPhone 4 koster cirka det samme som Galaxy S II for 16GB-utgaven. 4900 kroner. Så lenge det ikke er en gastronomisk forskjell, vil den altså være best blant de to.

Det finnes mange veldig gode apps for bla. PC-styring over WiFi osv. Jeg ser ikke helt denne mangelen du snakker om på det området. Men kvalitetsspill er ikke så lett å finne på Android, nei.

 

Personlig synes jeg UI-et på GS(II) ser litt jalla ut, og reagerer på touch på en merkelig måte. Men likevel ville jeg valgt hvilken som helst av dem over Iphone 4, fordi begge har så stor skjerm... og GSII sin skjerm kommer ikke noe annet i nærheten av engang.

Lenke til kommentar

En grunn til at iphone brukere ikke bytter like ofte kan jo være apples evne til lockin. Du skal være motivert for å gå til et nytt system.

 

Jeg er ingen apple hater, men syns heller ikke at Jobs er guds gave til menneskeheten. Keynote-talene minner om vekkelsesmøter , ugh...

Lenke til kommentar

En grunn til at iphone brukere ikke bytter like ofte kan jo være apples evne til lockin. Du skal være motivert for å gå til et nytt system.

 

Jeg er ingen apple hater, men syns heller ikke at Jobs er guds gave til menneskeheten. Keynote-talene minner om vekkelsesmøter , ugh...

Jeg liker keynote-ene hans. Han er den fødte presentasjonsmann. Det eneste som slår en Apple keynote er Microsoft sine E3-show.

 

Dette fra en Android-bruker, vel og merke. Jeg bare elsker det at folk lager ståk og show rundt teknologi også! :) Synes de kunne tatt i enda litt mer jeg, på show-faktoren.

Lenke til kommentar

Helt grei test dette og er enig i det aller meste. Valg av mobil er jo også veldig avhengig av hvilke behov man har. Personlig ville jeg rangert Samsung Galaxy S II og Nokia N8 høyest av disse ;)

 

Men stusset på en ting ang. Iphone,

og du kan ikke dele filer via bluetooth
høres meget rart ut på mobil i 2011.. :cry:

Noen som har Iphone som kan bekrefte att dette stemmer ??

Lenke til kommentar

For de tok med Desire S..

De kunne sikkert tatt med desire, men da vil man etter min mening også "måtte" ta med iPhone 3GS og galaxy S.. Når det er kommet en forbedret og nyere utgave av alle 3 modellene så er kanskje ikke så mye vits og ta med tideligere modeller..

 

De burde tatt med Desire slik at de som er på jakt etter ny telefon ser den i oversikten, og ser at den er bedre enn iPhone :p

 

Noe som er litt vesentlig med Desire er da at den er billigere enn de nyeste modellene. Pris spiller ofte inn.

 

Litt enig :) Selv den dag i dag så hadde jeg valgt HTC Desire fremfor iPhone.

Lenke til kommentar

Okei, det hadde jeg ikke trodd.. Hm, tror jeg må tilbake til 2005 for å finne en mobil jeg ikke hadde denne funksjonen på.. Idag er det jo meget vanlig å kopiere filer/bilder etc jevnlig til PC`n, å lete etter USB-kabel for dette hver gang virker helt utrolig tungvindt.. :cry:

Det er ganske spesielt ja - er vel ingen andre enn Apple som tviholder på kabelen lenger. Bortsett fra oppgraderinger av OS'et har jeg ikke koblet noen mobiltelefon fysisk til PC'en min på flere år

Endret av satchman
Lenke til kommentar

Okei, det hadde jeg ikke trodd.. Hm, tror jeg må tilbake til 2005 for å finne en mobil jeg ikke hadde denne funksjonen på.. Idag er det jo meget vanlig å kopiere filer/bilder etc jevnlig til PC`n, å lete etter USB-kabel for dette hver gang virker helt utrolig tungvindt.. :cry:

Det er ganske spesielt ja - er vel ingen andre enn Apple som tviholder på kabelen lenger. Bortsett fra oppgraderinger av OS'et har jeg ikke koblet noen mobiltelefon fysisk til PC'en min på flere år

 

Ja oppgraderinger av OSèt skal jo helst gjøres med kabel, men sjelden man gjør det da..

Jeg tar det som en selvfølge på mine mobiler att jeg bare trykker på en knapp og vips så er filene inne på min PC ;)

Den jeg har nå (N8) er den første jeg har med bluetooth 3.0 og det er superkjapt å overføre også i forhold til 2.0 :)

 

Hm, ja da lærte jeg noe nytt idag også, trodde ikke det fantes mobiler som ikke hadde bluetooth overføring lenger...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Jeg bruke fortsatt USB kabel, til filøverføring og sync, det er så mye raskere en med Bluetooth og jeg bruke ganske ofte å overføre større filer, har prøvd en del Wlan løsninger, men ingen som jeg likte noe særlig til nå. Skulle jo finnes en som legg ut minnekorte som en localfilserver over wlan? WLan er kanskje ikke så rask heller, men det har jeg alltid påslått og vis det hadde vært slik kunne jeg se meg rundt på mobilen via windows explorer/nautilus noe som jeg foretrekke.

Lenke til kommentar

Jeg bruke fortsatt USB kabel, til filøverføring og sync, det er så mye raskere en med Bluetooth og jeg bruke ganske ofte å overføre større filer, har prøvd en del Wlan løsninger, men ingen som jeg likte noe særlig til nå. Skulle jo finnes en som legg ut minnekorte som en localfilserver over wlan? WLan er kanskje ikke så rask heller, men det har jeg alltid påslått og vis det hadde vært slik kunne jeg se meg rundt på mobilen via windows explorer/nautilus noe som jeg foretrekke.

 

Ok, kan det være du har den gamle BT 2.0 på din mobil ? Det er iallfall stor forskjell på 2.0 og 3.0...

Bluetooth 3.0 + HS bruker nettopp WLAN (802.11)

 

Version 3.0 + HS of the Bluetooth Core Specification[38] was adopted by the Bluetooth SIG on April 21, 2009. Bluetooth 3.0+HS supports theoretical data transfer speeds of up to 24 Mbit/s, though not over the Bluetooth link itself. Instead, the Bluetooth link is used for negotiation and establishment, and the high data rate traffic is carried over a colocated 802.11 link. Its main new feature is AMP (Alternate MAC/PHY), the addition of 802.11 as a high speed transport. Two technologies had been anticipated for AMP: 802.11 and UWB, but UWB is missing from the specification
Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

 

Ok, kan det være du har den gamle BT 2.0 på din mobil ? Det er iallfall stor forskjell på 2.0 og 3.0...

Bluetooth 3.0 + HS bruker nettopp WLAN (802.11)

 

 

Jeg har nå original Desire, som tror jeg ikke har 3.0. Men det jo ikke bare det, jeg vil også helst har tilgang på minnekorte fra pc slik at jeg har den i windows explorer/ nautilus.

Lenke til kommentar

 

Ok, kan det være du har den gamle BT 2.0 på din mobil ? Det er iallfall stor forskjell på 2.0 og 3.0...

Bluetooth 3.0 + HS bruker nettopp WLAN (802.11)

 

 

Jeg har nå original Desire, som tror jeg ikke har 3.0. Men det jo ikke bare det, jeg vil også helst har tilgang på minnekorte fra pc slik at jeg har den i windows explorer/ nautilus.

 

Minnekort og internt minne kommer jo opp i explorer på PC når mobilen er tilkoblet via bluetooth. Når min PC står på og jeg befinner meg innen ca 10m fra min PC vises alt i explorer på PCèn :) kan ikke bli enklere det :cool:

 

Dette er likt uansett hvilken versjon bluetooth du har, kun hastigheten er forskjellig. Vet ikke hvilken versjon Desire har men ville tro den har 3.0, min Nokia N8 har iallfall 3.0 ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...