Gå til innhold

Utfordring til et klokt hode: ustabil nettlinje fra dataguard


Anbefalte innlegg

hei

 

tenkte å servere dere en nøtt som jeg ikke finner ut av, og kundeservice ikke finner ut av. Det gjelder en internett linje.

 

linjen skal være 23000 / 1500

har hatt linjen i 1,5 år.

det meste jeg har fått på trådløs er 12000 og på kablet 14000

jeg er fornøyd med det.

når jeg går inn på routeren viser den 17500 / 1400

linjen hopper mye og ligger som oftest på 8000 / 1400 det vil si

at opplinjen hopper ikke. kun nedlinjen.

hvis jeg snakker på skype virker ikke den dataen til noe mer surfing men jeg kan lett da sitte på en annen data og 360 samtidig.

 

siste loggen over nett:

virket fint en god stund helt til

mandag liten linjne 250 / 1400 opp

tirsdag liten linje 360 / 1400 opp

bedre linje onsdag 10 000 / 1400 men til kvelden da blir det 250 / 1400 opp

torsdag 150 / 1400 opp

 

om linjen er bra eller dårlig sliter jeg alikavel med å se videoer i 360, jeg opplever at den loader hakkete. at den trenger en pause hver 5 sekund.

 

ringte kundeservice og vi prøvde masse forskjellig. jeg har to identiske rutere som heter Thomson TG585 v7. samme resultat på begge to.

han justerte tonene til lange og korte, og i et øyeblikk hadde jeg masse linje. når han justerte dette fikk han link til meg på 23000 1500 i en liten periode, men nettet mitt var det samme.

 

videre prøvde han forskjellige ting som resulterte i masse reset og venting på ny link fra ham, men det ble ikke bedre. til slutt sa han at det kanskje bare var slik at de ikke kunne levere noe mer stabilt til meg.

 

Dette selv om jeg plutselig har stabilt igjen og det virker bra en periode. Det som jeg finner rart er jo at han hele tiden får skikkelig rask link til ruteren, men at det skjer noe der og videre kanskje? Ikke er det pcene, jeg har prøvd med to smart telefoner og med tre pcer og en 360.

 

jeg har en liten teori om at noe kan være galt i den lille koblingsboksen nede i veien, ikke sentralen, men en sånn liten boks som fordeler ting til naboene. For når de skulle inni der for å gjøre det slik at jeg fikk nett gjorde de en feil og alle husene rundt meg hadde ikke telefon og ikke nett. jeg måtte ringe dem tilbake og når de først kom stresset de masse. dette var to lærlinger ute på tur alene. Plutselig fikk de link fra uttaket mitt og boksen nede i veien og så dro de. dette var for et år siden.

 

Linjen har hele tiden vært ustabil, men ikke slik at jeg har merket det på mitt bruk. har lastet ned torrents med 1 mb i sekundet og har kunnet spilt surfet og kost meg.

 

noen kloke hoder som har en ide?

Endret av Solosuper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det at nedhastigheten faller ned kan være at ruteren ikke kjører ADSL 2+, men ADSL 2. Ta en sjekk i ruteren når det skjer.

 

Du logger inn via telnet på den og skriver inn: "adsl info" (er ihvertfall den kommandoen på eldre speedtouch-modeller)

 

Se hvor det står enten Modulation eller Operation mode. Skal da stå G.992.5 for ADSL 2+. Står det G.992.3 eller lignende, så ligger den på ADSL 2. ADSL 2 gir ikke like god hastighet som ADSL 2+.

 

 

Driver du en del med nedlasting mens du opplever disse problemene?

 

Det virker litt merkelig at du skal oppleve problemer med 1 PC, men ikke med en annen. Sikker på at PC'en er helt ok?

 

Bruker du egen ruter mellom Speedtouch og PC?

 

Siste spørsmålet: er det forsøkt med en annen ruter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...