Gå til innhold

Trenger jeg et delefilter?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tenker på å lage en festivalstereo bestående av 2 P.audio HP-10T og 2 P.audio PHT-409.

Disse tenker jeg på å paralellkoble til en Lepai TA2020 forsterker. Forsterkeren kobles så videre i et fritidsbatteri.

 

Trenger jeg noe delefilter eller noe annet for å få dette til å fyngere?

 

 

P.audio HP-10T: http://www.ljudia.no/hyttalerelementer-s82124/bredband-c78505/paudio-hp-10t-p78506/

P.audio PHT-409: http://www.ljudia.no/hyttalerelementer-s82124/horndiskant-c78552/paudio-pht-409-p78554/

Lepai TA2020: http://cgi.ebay.com/Version-Lepai-Class-Tripath-TA2020-Amp-20WX2-Amplifier-/320710730644?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aabd96394

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du må ha et 2 veis filter som deler på rundt 1500Hz (2 ordens filter) eller 3000Hz (1 ordens filter)..

ehhmm men.. den forsterkeren til ca 60 norsk kroner.. hva skal du koble den til av signalkilde? IKKE regn med et nirvana av lyd på dette oppsettet du har valgt.. En brukt boomblaster til rundt 1000 lappen vil spille bedre enn dette..

 

om jeg var deg så hadde jeg heller kjøpt feks en slik en: finn: JVC

 

Men er det kun for prosjektet sin skyld, så kjør i gang :) .. men ville nok lest litt om høyttaler bygging først, du finner mye på nettet (google) søk feks DIY loudspeakers (DIY = Do It Yourself)

Lenke til kommentar

Ja du må ha et 2 veis filter som deler på rundt 1500Hz (2 ordens filter) eller 3000Hz (1 ordens filter)..

ehhmm men.. den forsterkeren til ca 60 norsk kroner.. hva skal du koble den til av signalkilde? IKKE regn med et nirvana av lyd på dette oppsettet du har valgt.. En brukt boomblaster til rundt 1000 lappen vil spille bedre enn dette..

 

om jeg var deg så hadde jeg heller kjøpt feks en slik en: finn: JVC

 

Men er det kun for prosjektet sin skyld, så kjør i gang :) .. men ville nok lest litt om høyttaler bygging først, du finner mye på nettet (google) søk feks DIY loudspeakers (DIY = Do It Yourself)

 

Har lest en del på nettet om dette, så vet du tar feil på de fleste punkter uten om delefilteret. Har hele oppsettet klart med hvordan alt skal bygges, sitter kun igjen med om jeg trenger delefilter + om hvordan dette kobles :D

 

Høytaleren var bare et eksempel for å vite om jeg trenger delefilter.

Forsterkeren har direkteuttak til mp3spiller. Problemet med en boomblaster, er at batteriet varer kun i noen timer + at den spiller dårligere enn mitt oppsett.

Lenke til kommentar

Ja du må ha et 2 veis filter som deler på rundt 1500Hz (2 ordens filter) eller 3000Hz (1 ordens filter)..

ehhmm men.. den forsterkeren til ca 60 norsk kroner.. hva skal du koble den til av signalkilde? IKKE regn med et nirvana av lyd på dette oppsettet du har valgt.. En brukt boomblaster til rundt 1000 lappen vil spille bedre enn dette..

 

om jeg var deg så hadde jeg heller kjøpt feks en slik en: finn: JVC

 

Men er det kun for prosjektet sin skyld, så kjør i gang :) .. men ville nok lest litt om høyttaler bygging først, du finner mye på nettet (google) søk feks DIY loudspeakers (DIY = Do It Yourself)

 

Har lest en del på nettet om dette, så vet du tar feil på de fleste punkter uten om delefilteret. Har hele oppsettet klart med hvordan alt skal bygges, sitter kun igjen med om jeg trenger delefilter + om hvordan dette kobles :D

 

Høytaleren var bare et eksempel for å vite om jeg trenger delefilter.

Forsterkeren har direkteuttak til mp3spiller. Problemet med en boomblaster, er at batteriet varer kun i noen timer + at den spiller dårligere enn mitt oppsett.

 

 

okei :) Lykke til uansett..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...