Gå til innhold

Test: Sandberg USB Multi Hard Disk Link


Anbefalte innlegg

Hvis det er noen som ikke forstår budskapet mitt så er det følgende.

 

Om en dock/adapter/eksternHD kabinett ikke har firmware støtte i chip/controller for store disker ( > 2.1TB) så omgås denne fw begrensningen med å bruke en boks/adapter med eSATA tilkopling i tillegg til USB.

Man går da "utenom" begrensningene i firmwaren i ekstern boksen , disk er direkte tilkoplet hovedkorts sata host kontroller.

 

 

For å illustrere dette har jeg koplet opp eksternboks med eSATA på min egen maskin hvor disken klart og tydlig er "direkte" tilkoplet hovedkortets inten pci bus sin sata kontroller.

Og det er opp til plattform HK / OS / UEFI og supportere 3TB (ikke firmwaren i ekstern enheten.

post-35394-0-68488400-1307206836_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er noen som ikke forstår budskapet mitt så er det følgende.

 

Om en dock/adapter/eksternHD kabinett ikke har firmware støtte i chip/controller for store disker ( > 2.1TB) så omgås denne fw begrensningen med å bruke en boks/adapter med eSATA tilkopling i tillegg til USB.

Man går da "utenom" begrensningene i firmwaren i ekstern boksen , disk er direkte tilkoplet hovedkorts sata host kontroller.

 

 

For å illustrere dette har jeg koplet opp eksternboks med eSATA på min egen maskin hvor disken klart og tydlig er "direkte" tilkoplet hovedkortets inten pci bus sin sata kontroller.

Og det er opp til plattform HK / OS / UEFI og supportere 3TB (ikke firmwaren i ekstern enheten.

 

Vi forstår budskapet ditt, men jeg tror ikke du forstår budskapet til ATW...

 

Det ATW sa var at man kan ikke utnytte både usb og sata med en 3TB disk om ikke delen for usb støtter 3TB.

 

Så vidt jeg kan se har du ikke med ditt eksempel koblet til disken med usb?

Lenke til kommentar

I likhet med Robbansvenske så handlet jeg en tilsvarende greie på DX, kom i posten i går etter bare et par uker, og kostet ikke mer enn noenogseksti kroner. Fungerte helt gull, fikk "reddet" en disk fra et eksternt kabinett der kontrolleren var gått i stykker. Veldig enkelt og greit, bare å plugge i - og det er alt. Anbefales!

 

Har forresten dessverre ikke en 3TB disk ledig som jeg kan teste med, men fungerte helt problemfritt på en 500GB disk.

 

 

Lenke til kommentar

Hm. Den var litt stor og klumpete?

 

Har en lignende sak med 100% ekstern strømforsyning, som tar SATA, IDE 3" og IDE 2,5" (med strøm) - den funker flott, har også egen backupknapp/software, og tar ca. 1/3 av plassen til denne saken her.

 

Men de er veldig praktiske da! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...