MrLee Skrevet 16. juni 2011 Skrevet 16. juni 2011 Terningkast er unyansert. Det er ett terningkast 1 spill, men på en skala fra 1-10 ville jeg ikke gitt det en 1er...
ATWindsor Skrevet 16. juni 2011 Skrevet 16. juni 2011 Litt ironisk at anmeldere først tør å latterliggjøre nok et gjennomsnittelig FPS når det er et spill som har en 15 år gammel utviklingshistorie som innbyr til mobbing. Hadde spillet vært gitt ut under et annet navn, uten noen forhistorie, hadde det sikkert strømmet på med 8ere og 9ere og blitt kalt banebrytende og revolusjonerende og jeg vet ikke hva. Tror du det? Jeg tror ikke det, store titler har en tendens til å, om noe, få bedre kritikk enn de fortjener. AtW
Hr. Jenssen Skrevet 16. juni 2011 Skrevet 16. juni 2011 Hadde spillet vært gitt ut under et annet navn, uten noen forhistorie, hadde det sikkert strømmet på med 8ere og 9ere og blitt kalt banebrytende og revolusjonerende og jeg vet ikke hva. Nei. Feil.
MrLee Skrevet 16. juni 2011 Skrevet 16. juni 2011 Jeg tror motsatt, hadde det kommet med ett ukjent navn, så hadde det ikke fått 6'ere engang, men ~4 eller så.
oerhört Skrevet 16. juni 2011 Skrevet 16. juni 2011 Er det noe DNF ikke er, så er det banebrytende og revolusjonerende. Revolusjonerende dårlig, kanskje. Psilo! Long time no see! Attentusen innlegg ja. De gamle er eldst. Godt å se at jeg ikke er helt alene om å mene at det er et brukbart actionspill. 6/10 for min del også tror jeg.
Keiseren av Grønland Skrevet 16. juni 2011 Skrevet 16. juni 2011 Terningkast er unyansert. Det er ett terningkast 1 spill, men på en skala fra 1-10 ville jeg ikke gitt det en 1er... Jeg gir deg terningkast én.
MrLee Skrevet 16. juni 2011 Skrevet 16. juni 2011 (endret) Personangrep mottas med takk! Men mer seriøst. det var ett par morsome øyeblikk. Bare så synd det var så mye filler materiale som ikke hadde trengt å være der. Det faktum at de hadde scriptet det slik at du måtte se på hver forbanna newsbulletin eller stoppe for hver npc som jatter til deg var frustrerende nok til at man nesten stopper å spille. Men jeg kjempet meg gjennom til slutt. Må si at slutten var lite inspirerende, traust og lite krevende. Endret 16. juni 2011 av MrLee
Fredrik Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 https://kickback.no/blogg/41164/duke-nukem-forever
Goodbye Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Jeg synes det er artig så langt, jeg. Har dog satt meg fast, men det er ikke noe nytt med meg. xD
Windoge Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 https://kickback.no/blogg/41164/duke-nukem-forever Er første gang jeg ser at noen tilbyr folk pengene tilbake fordi spillet regelrett suger. Har akkurat klart å pine meg gjennom spillet, og det er kun fordi at det er Duke Nukem. Spillet fortjener absolutt de dårlige karakterene, og burde helst vært utgitt for mange, mange år siden. Greit nok at de vil selge spillet, men de trenger ikke å ta full pris for dette.
Fredrik Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Ganske kult PR-stunt. Og Kickback.no har ikke engang solgt spillet, bare fortalt om sine samarbeidspartnere som selger det
Leo_Khenir Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 ...som for norske kunder stort sett kun er cdon og play, så vidt jeg ser?
AltF4 Skrevet 20. juni 2011 Skrevet 20. juni 2011 Jeg er i casinoet nå, og jeg har elsket hvert sekund frem til nå. Hadde det ikke vært for at jeg har arbeidsdag i morgen hadde jeg sitti oppe til langt på natt, dette er underholding til tusen. Nei, spillet er ikke fantastisk men det er tanketom moro og forbanna herlig. Jeg syns det er konge! Det har ikke det beste gameplayet, det beste lydbildet og folk som griner på nesa over litt eldre grafikk syns vel dette er håpløst, men for min del er spill bedre om de er morsomme å spille og det er der Duke leverer. 1
Hr. Jenssen Skrevet 21. juni 2011 Skrevet 21. juni 2011 (endret) Jeg er i casinoet nå, og jeg har elsket hvert sekund frem til nå. Hadde det ikke vært for at jeg har arbeidsdag i morgen hadde jeg sitti oppe til langt på natt, dette er underholding til tusen. Nei, spillet er ikke fantastisk men det er tanketom moro og forbanna herlig. Jeg syns det er konge! Det har ikke det beste gameplayet, det beste lydbildet og folk som griner på nesa over litt eldre grafikk syns vel dette er håpløst, men for min del er spill bedre om de er morsomme å spille og det er der Duke leverer. Problemet med spillet er at det ikke ER ren tanketom moro. Spillet har sine upsides, definitivt - men hovedproblemet er at de virkelig har havnet i 'the uncanny valley' gameplay-messig, i dette spillet. Det er ikke et seriøst skytespill som f.eks Call of Duty's singleplayerkampanje (som tar seg selv helt latterlig seriøst), men så er det ikke like løssluppent som for eksempel Bulletstorm og Serious Sam. Det er jo tydelig at spillet ikke tar seg selv særlig seriøst, og det er bra. Men det har flere designvalg som er helt i motsatt retning igjen. Ting som at man tåler såpass lite, kun kan bære to våpen og kan bære svært lite ammunisjon er nesten utilgivelige valg i et slikt spill. Man ønsker å gå gjennom brettene mens man finner nye våpen og slakter hundrevis av fiender - da er det ikke morsomt at man konstant må gå og lete etter ammunisjon og bytte ut våpen med dårligere våpen fordi du har gått tom for ammo. Jeg skal ikke kverluere på din personlige oppfatning - har du det gøy med spillet er jo det kjempeflott... men jeg personlig føler at spillet ikke treffer på noe som helst. De som vil ha et nytt vulgært, barnslig skytespill á la Serious Sam, Painkiller og Bulletstorm, de får ikke det de vil ha. De som vil ha et velfungerende, variert skytespill á la Call of Duty får ikke det heller.... Og ingen får den multiplayer-delen de ønsker. Mens noen spill har funksjoner som føles påklistret i siste liten, så føles Duke Nukem Forever ut som et helt spill som utelukkende er satt sammen av slike klistremerker. Det er rett og slett ødelagt. ... Men igjen, det har sine lyse punkter. Jeg har hatt det en del moro med spillet her. Dette er den typen moro du blir positivt overasket over når du kjøper deg visse budsjett-spill eller kanskje et gammelt spill i billigkurven. Desverre er det ikke dette de fleste forventer eller fortjener når de punger ut en halv tusenlapp. Endret 21. juni 2011 av Hr. Jenssen
oerhört Skrevet 21. juni 2011 Skrevet 21. juni 2011 Du kan si mye om Duke Nukem Forever, men det er da helt åpenbart mer variert enn Call of Duty, og mer løssluppent enn Bulletstorm. Om variasjonen og løssluppenheten er av det riktige slaget er et annet spørsmål.
Hr. Jenssen Skrevet 21. juni 2011 Skrevet 21. juni 2011 (endret) Du kan si mye om Duke Nukem Forever, men det er da helt åpenbart mer variert enn Call of Duty, og mer løssluppent enn Bulletstorm. Om variasjonen og løssluppenheten er av det riktige slaget er et annet spørsmål. Hvor finner du variasjon i Duke Nukem Forever? Det er godt mulig CoD er et dårlig eksempel, men der har du i det minste seksjoner hvor du løper og skyter gjennom trange gater, løper og skyter i store åpne slagmarker, kjører biler, båter, snøscootere og motorsykler, styrer helikoptere, sitter i MG-posisjoner, dykker under vann (som om det finnes en annen form for dykking), sneaky-stealthy sniking, osv. I Duke Nukem Forever - i et nøtteskall - går du og skyter på griser, leter etter bensinkanner eller kaster avføring på veggene. Du har knapt ti våpen å velge mellom, antallet forskjellige fiender kan omtrent telles på én hånd og så kan man gjøre med antallet forskjellige lokaler også. Spillet har slettes ikke variasjon, og JA jeg sier at CoD-serien har langt mer variasjon enn DNF. Alle skytespill handler om å skyte folk og fe, det er ikke der man ser etter variasjon. Det er i måten det gjøres. I tillegg til at variasjonen inne i selve DNF er laber, blir det desto verre når knapt ett eneste våpen i spillet faktisk er nytt. Omtrent alle disse våpnene fantes allerede i Duke Nukem 3D. VELDIG få av fiendene i DNF finnes ikke i DN3D allerede, og de som faktisk er nye, er de dårligste, kjedeligste eller mest frustrerende i hele spillet, slik som de der "Impregnators"-ene (eller hva de nå heter). DNF er ikke løssluppent heller. I Serious Sam og Painkiller møter du flere titalls av fiender på samme tid som du meier ned med latterlige våpen, og i Bulletstorm fokuserer du mest på å få kule kills. "Kill with skill", teit som det høres ut. Kort og godt handler det ikke om å holde seg i live, men mer om å ha det moro mens du slakter alt og alle du møter på. I Duke Nukem Forever, når du ikke leter langs alle vegger og gulv etter et nytt interaktivt objekt, så handler det om å legge seg i dekning og kaste granater mens du venter på at livet skal komme tilbake, eller å ransake et område for ammo før og etter enhver kontakt med grisepurkene. Så jo, jeg sier også at spillet ikke er løssluppent. Det er HENSIKTEN at det skal være det, men det er ikke det. Duke Nukem er et veldig gammeldags spill, og ikke på en god måte. Og nei, jeg prater ikke om grafikken. Spillet er jo litt løssluppent, selvfølgelig. Vulgært språk, barnslig humor (for oss som liker det) og nakne bryst i overflod. Problemet er at det liksom havner mellom to stoler. Det virker som at de har tatt litt fra mer seriøse spill, og litt fra mindre seriøse spill... men det virker samtidig som at de har tatt de verste aspektene ved hver type! Endret 21. juni 2011 av Hr. Jenssen
oerhört Skrevet 21. juni 2011 Skrevet 21. juni 2011 (endret) For meg teller radiobilkjøring, pinball, bilkjøring, western, autografskriving, heisekran, miniduke, holoduke, krympegevær, digre bosser, alien-tue og strippeklubb som mer variert enn skyting i små grå områder vs. skyting i litt større grå områder, som var det COD2 og COD3 stort sett gav meg. Hva 'løssluppent' gjelder så snakker jeg om at Bulletstorm forsøker å presse deg inn i en historie (med mellomsekvenser) du ikke bryr deg om; Duke er bare fjas og lar deg stort sett styre selv. Har ikke sagt et negativt ord om Serious Sam eller Painkiller. Endret 21. juni 2011 av oerhört
AltF4 Skrevet 21. juni 2011 Skrevet 21. juni 2011 Problemet med spillet er at det ikke ER ren tanketom moro. Spillet har sine upsides, definitivt - men hovedproblemet er at de virkelig har havnet i 'the uncanny valley' gameplay-messig, i dette spillet. Det er ikke et seriøst skytespill som f.eks Call of Duty's singleplayerkampanje (som tar seg selv helt latterlig seriøst), men så er det ikke like løssluppent som for eksempel Bulletstorm og Serious Sam. Det er jo tydelig at spillet ikke tar seg selv særlig seriøst, og det er bra. Men det har flere designvalg som er helt i motsatt retning igjen. Ting som at man tåler såpass lite, kun kan bære to våpen og kan bære svært lite ammunisjon er nesten utilgivelige valg i et slikt spill. Man ønsker å gå gjennom brettene mens man finner nye våpen og slakter hundrevis av fiender - da er det ikke morsomt at man konstant må gå og lete etter ammunisjon og bytte ut våpen med dårligere våpen fordi du har gått tom for ammo. Jo da, når jeg har kommet litt lenger ser jeg poenget ditt. Har forøvrig aldri likt to-våpen systemet, er det en fyr som kan bære et lass med våpen er det Duke. Dessuten stemmer det så dårlig overens med resten av karen. Men jeg har egentlig aldri savnet ammunisjon, de fleste fiendene dropper våpen og går jeg tom, vel så bytter jeg. Eneste jeg alltid prøver å ha er Ripper-ammunisjon, jeg liker det våpenet. Jeg skal ikke kverluere på din personlige oppfatning - har du det gøy med spillet er jo det kjempeflott... men jeg personlig føler at spillet ikke treffer på noe som helst. De som vil ha et nytt vulgært, barnslig skytespill á la Serious Sam, Painkiller og Bulletstorm, de får ikke det de vil ha. De som vil ha et velfungerende, variert skytespill á la Call of Duty får ikke det heller.... Og ingen får den multiplayer-delen de ønsker. Mens noen spill har funksjoner som føles påklistret i siste liten, så føles Duke Nukem Forever ut som et helt spill som utelukkende er satt sammen av slike klistremerker. Det er rett og slett ødelagt. Jeg syns Duke leverer varene hva humor angår. Litt mye dårlig Bulletstorm-humor (som jeg storkoste meg med når den leverte) til tider, men ellers enten smiler eller ler jeg av det som måtte komme stort sett. Kopierte nettopp rumpa mi for eksempel. Ingen stor historisk bragd, men så vidt jeg vet er det første gangen jeg gjør noe sånt i et spill (og så vidt jeg husker har jeg aldri gjort det i virkeligheten heller). Jeg flirte godt allikevel, Duke fornekter seg ingenting og jeg liker det. Klistremerkene dine kan jeg være litt enig i, men jeg syns allikevel resultatet er godt. Jeg syns variasjonene er gode, alt fra styring av radiostyrt bil til kjøring av radiostyrt bil, til mer vanlig gå fremover og skyte til mer skinnegående skyting i en heisekran. elementer som sammen skaper en variasjon dagens spill lett kan overse. Har enda til gode å se hva som er ødelagt med spillet, jeg har fått det jeg har forventet meg. Et spill som er gammelt. Skytingen er ironisk nok ikke helt top notch, jeg syns den er litt for svømmende. Desverre er det ikke dette de fleste forventer eller fortjener når de punger ut en halv tusenlapp. Nu vel, jeg har betalt fullpris for titler jeg ahr spilt betraktelig mindre. Dessuten kjøpte jeg samlerutgaven og føler den var vel verdt pengene.
Hr. Jenssen Skrevet 22. juni 2011 Skrevet 22. juni 2011 (endret) Desverre er det ikke dette de fleste forventer eller fortjener når de punger ut en halv tusenlapp. Nu vel, jeg har betalt fullpris for titler jeg ahr spilt betraktelig mindre. Dessuten kjøpte jeg samlerutgaven og føler den var vel verdt pengene. Jeg ser poenget ditt, og jeg har definitivt betalt like mye (om ikke mer) for mindre verdige spill... men det er en unnskyldning. Det gjør ikke dette spillet noe bedre. For meg teller radiobilkjøring, pinball, bilkjøring, western, autografskriving, heisekran, miniduke, holoduke, krympegevær, digre bosser, alien-tue og strippeklubb som mer variert enn skyting i små grå områder vs. skyting i litt større grå områder, som var det COD2 og COD3 stort sett gav meg. Hva 'løssluppent' gjelder så snakker jeg om at Bulletstorm forsøker å presse deg inn i en historie (med mellomsekvenser) du ikke bryr deg om; Duke er bare fjas og lar deg stort sett styre selv. Har ikke sagt et negativt ord om Serious Sam eller Painkiller. Autografskrivingen varer i to sekunder. Det er en artig liten detalj, men det er like fullt kun en detalj. Pinball-spillet er ødelagt. ØDELAGT. Det er *UMULIG* å få steam-achievement'n for 1mill poeng i pinball'en. I det minste om du spiller det som om det var ekte pinball. Fysikken på kula er helt utrolig dårlig. Strippeklubben er dog i seg selv en artig greie, dog mer artig som en idé enn i den faktiske utførelsen. Basketball-spillet er også temmelig ødelagt. Airhockey var det jeg likte mest, men selv det var også omtrent ødelagt. Man kunne ikke spille det slik man kan i virkeligheten. man måtte spille etter DNF's buggy, ødelagte regler. Det føltes som at jeg lekte med en bortskjemt liten drittunge. De fleste av disse variasjonsmomentene du nevner her er helt legitime momenter i teorien. Når man putter disse sammen, virker det som at Duke Forever er et veldig variert spill med god "pacing", rytme. Men det er jo ikke slik. GTA4 er et spill som har mange artige sidemissions og miniaktiviteter du kan begi deg ut på. Noen av disse funker bra, noen funker mindre bra. Men dette er i et svært spill, et åpent spill hvor disse tingene ikke blir satt rett foran deg. I Duke Nukem Forever går du rett forbi disse. Du MÅ jo selvsagt ikke gjøre noe av dette, men hvorfor skulle du IKKE prøve dem når de faktisk er rett opp i ansiktet ditt? Det er tydelig at utvikleren ønsker at du skal gjøre disse miniaktivitetene. Desverre er de fleste av dem helt forferdelige, og da kan de omtrent ikke telles opp mot variasjonsargumentet. Jeg vil heller ha et godt spill som er monotont, enn et dårlig spill som er variert. Variasjonen jeg prater om når jeg sammenligner dette med spill som (for eksempel) Call of Duty er mer gameplay-messige dog, og mindre "funny side-activities". En annen ting jeg synes er helt utrolig: Duke gjør narr av "Valve-puzzles" og sier at han hater dem, men så må du faktisk LØSE en slik puzzle selv! Hva faen? Og om "power armor is for pussies" er et faktum, HVORFOR ER DET DA SLIK AT SPILLET BENYTTER SAMME JÆVLA HEALTH REGENERATION?! Mellomsekvenser får vi ikke presset på oss, men til gjengjeld får vi latterlige lasteskjermer - eller kanskje vi skal kalle dem lastesekvenser, siden de varer så lenge. Usynlige vegger finnes i overflod, og usynlige vegger som stopper deg fra å fortsette videre bare fordi at en annen karakter skal si noe meningsløst tullball, er MINST like irriterende som mellomsekvenser. Mellomsekvensene kan du heldigvis hoppe over i de fleste spill. Jeg kan fortsette i flere år, men jeg er elendig i kunsten å ordlegge seg, så jeg ønsker å la Angry Joe ta over for meg med , ettersom han har samme syn som meg (om mange spill). Endret 22. juni 2011 av Hr. Jenssen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå