Gå til innhold

Kule tactical FPS til PC?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Er på utkikk etter noen kule tactical FPS-spill til PC. Call of Duty blir for hjernedødt for meg, er jo bare løping og plaffing jo :(

 

Hva jeg har prøvd: BF:BC2, Operation Flashpoint: Dragon Rising, Hidden and Dangerous 2 (fytti grisen for et bra spill forresten)...

 

Noen flere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler Crysis 2. Her har du en nanosuit som kan gi cloak / armour og muligheten til å sprinte / hoppe over hele mapet på kort tid, altså uendelige taktiske muligheter for å nå målet som demonstrert her:

http://www.youtube.com/watch?v=vTdfNfQ0k3Y

 

En kamerat og jeg spiller i 2v2 Crash Site ladderen på ESL. Da er det altså 2 mot 2 og om å gjøre å holde Crash Site (som er ala headquarters i MW2) lengst mulig i løpet av runden som varer 10 minutter. Vannvittig gøy! Anbefaler deg på det varmeste å få med en kompis på det. Har dessverre ikke laget noen videor fra det enda, men det kommer!

 

Her er en runde vi spiller på en public server med 16 spillere hvor vi dominerer matchen grunnet taktisk teamplay oss to i mellom.

http://www.youtube.com/watch?v=MZJzjM5RwTo

Lenke til kommentar

Takker for tipsene!

 

Brothers in Arms skal jeg sjekke ut :) Har ikke spilt det siden det første men da prøvde jeg bare demoen...

 

Crysis 2 har jeg spilt litt, kom til en plass med masse ailiens så ble jeg litt lei. Men tror jeg må prøve meg igjen :) Så det er å anbefale for online spilling altså?

Lenke til kommentar

Ingen aliens i multiplayeren nei ;) . Det er virkelig å anbefale. Mye bra maps og game modes, samt de har lagt inn perks og weapon attachment-systemet fra MW og det er den samme farten som i MW. For meg blir BC2, Op. Flashpoint alt for trege spill, og som deg syntes jeg COD ble for hjernedødt - derfor er Crysis 2 løsningen på verdens problemer.

Lenke til kommentar

Multiplayer:

Project reality mod hvis du har en gammel BF2 dvd liggende. Det fine med Project reality er at det er enkelt å få til lagarbeid på public servere(hvis du går på en bra server og joiner en snakkesalig squad.)

 

http://www.youtube.com/watch?v=baC7IW-SMh8

 

Andre ting du kan vurdere er Arma 2 Operation arrowhead, men i Arma må du nesten bli med en klan som NoPryl eller Victrix for å få noe lagarbeid, da de fleste public servere er lite taktiske.

 

http://www.youtube.com/watch?v=CvQK3qL8d44

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var Operation Flashpoint: Dragon Rising runnet. Kanonstilig kampsimulator.

Skjønner godt at mange synes spillet er "stivt" men det gjør meg ingenting. Skikkelig taktisk krigføring :)

 

Crysis 2 er stilig, men hvis jeg vil spille tactical online holder BF:BC2 i massevis for meg ;) Skal teste Brothers in Arms nå

Lenke til kommentar

arma 2 duger vel, hvis ikke så ghost recon adwanced warfighter.

 

Ghost Recon AW 2 står for tur :)

Arma 2 har jeg prøvd en gang før, fikk det ikke helt til... (Er en stund siden, skal teste det på nytt etterhvert).

 

hmm, prøvd call of duty serien?

 

Jada har spilt det en god del (Runnet CoD2, MW og MW2. Black Ops syns jeg var gørr...).

Men Call of Duty er vel strengt tatt så langt fra taktisk som man kommer. Hjernedød run&gun kaller jeg det :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden du har spilt H&D2, så er det vel bare eneren og det originale Operation Flashpoint: Cold War Crisis som duger.

 

Hvis ikke du må ha krigsspill, så er jo SWAT 3 ganske bra. Har ikke prøvd fireren selv. Det originale Rainbow Six var jo ganske taktisk også. Samme med det første Ghost Recon....

Lenke til kommentar

Viss du får tak i det,(noe som er vansklig bør du prøver The Regiment.

 

Dragon Rising er ikke spesielt taktisk eller realistisk, veldig hollywood action blandet med realisme, fremdeles bedre enn mye annet, men ikke et ekte taktisk spill som de eldre Rainbow six spillene, det første ghost recon spillet, eller OFP1 og Arma spillene.

 

Og ghost recon adwanced warfighter er ikke taktisk i det hele tatt.

Lenke til kommentar

tom clancys rainbow 6 husker jeg var veldig digg. kan være verdt å sjekke ut.

hidden & dangerous er nevnt tidligere.

americas army var ult, dog veldig bugag sist gang jeg dyppa fingern i det, men potensialet er awsome bare gjennomførelsen som suger balle.

 

gleder meg til heroes of stalingrad kommer, men i mellomtiden kan red orchestra være verdt et forsøk. Dog jeg blir ofte frustrert over silly bugs og rage slutter å spille i perioder.

 

insurgency kan også være gøy i perioder.

Lenke til kommentar

Multiplayer:

Project reality mod hvis du har en gammel BF2 dvd liggende. Det fine med Project reality er at det er enkelt å få til lagarbeid på public servere(hvis du går på en bra server og joiner en snakkesalig squad.)

 

http://www.youtube.com/watch?v=baC7IW-SMh8

 

Kan skrive under på Project Reality mod til BF2. Fantastik mod hvor folk flest sammerbeider bra. Er relativt ny i spillet, men jeg nyter hvert sekund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...