Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bil ... Honda (!)


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

har av en eller annen vakker grunn forelsket meg i merket Honda, trolig er dette arvet fra min far og bror som begge har hatt honda bil og førstnevnte har hatt en motorsykkel av samme merke.

 

Sitter her og tenker på hvilken bil som kunne passet til meg og vil gjerne kjøre en Honda som min første bil. Her er noe å merke seg om valget:

 

- Bilen må bruke lite drivstoff (helst under/ved 0,5 på langkjøring)

- Bilen må ikke koste over 25,000

- Bilen bør være i god stand (bilen bør aller helst ha EU kontrollen i boks for noen måneder/år.

- Jeg må ikke ha en Honda, men foretrekker Civic & Prelude

 

--Ulven

Takk på forhånd for tips og hjelp !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prelude skal i hvert fall bli min første bil så snart jeg er 18 ;)

Elsker bilen utseendemessig, alt annet må du spørre resten i forumet om. Men tror ikke at de er akkurat så bensingjerring og driftsikkere.

flott bil men ikke så meget flott forsikringspris ;)

Lenke til kommentar

stopp en halv. hviss du har en nissan primera slx 2.0 sedan så kan jeg love deg at den ikke er billig å kjøre. isåfall må man kjøpe en nissan med 1.6 liter motor og klare seg med 40 km/h i oppoverbakker:p

 

Ehm, her bommer du. Min far hadde en Nissan Primera 2.0 SLX sedan, den brukte bare 0.5l på mila, er ikke det billig, så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

stopp en halv. hviss du har en nissan primera slx 2.0 sedan så kan jeg love deg at den ikke er billig å kjøre. isåfall må man kjøpe en nissan med 1.6 liter motor og klare seg med 40 km/h i oppoverbakker:p

 

Ehm, her bommer du. Min far hadde en Nissan Primera 2.0 SLX sedan, den brukte bare 0.5l på mila, er ikke det billig, så vet ikke jeg.

Haha, må ha vært på ekstrem sparekjøring under langkjøring.

Lenke til kommentar

stopp en halv. hviss du har en nissan primera slx 2.0 sedan så kan jeg love deg at den ikke er billig å kjøre. isåfall må man kjøpe en nissan med 1.6 liter motor og klare seg med 40 km/h i oppoverbakker:p

 

Ehm, her bommer du. Min far hadde en Nissan Primera 2.0 SLX sedan, den brukte bare 0.5l på mila, er ikke det billig, så vet ikke jeg.

umulig.

 

pappa har en 2.0 slx sedan med automat og den super avgårde.

Lenke til kommentar

Kombinasjonen Honda, 25.000 og lavt bensin forbruk er ikkje noke eg er kjent med.

 

Viss du ønsker billige biler med lavt drivstoff forbruk må du sjå andre plassa i japan, gjerne til Nissan eller Toyota som har kurrantebiler i den prisklassen der.

 

Du må også berkne høy forsikring og mykje dele utskiftning med honda

 

Tull og tøys fra ende til annen. Etter 4 år og 120 tusen km har jeg ikke byttet annet enn slitedeler på min '96 Civic. Forsikring er billig og forbruk lavt med mindre du står på gasspedalen. Du får kurant Civic 96-00 for 25000 men vær klar at det er flere typer.. kort sagt er denne bra mens denne ikke er fullt så bra.

 

Regreim skal byttes hver 100 tusen, dette kan fort koste 5-6000. Du MÅ ikke gjøre det men huff så leit om den ryker.

 

Jeg har hatt Opel, Peugeot, Ford og VW før, Honda er det eneste merket jeg har kjøpt 2 ganger og det blir nok fler.

Lenke til kommentar

Kombinasjonen Honda, 25.000 og lavt bensin forbruk er ikkje noke eg er kjent med.

 

Viss du ønsker billige biler med lavt drivstoff forbruk må du sjå andre plassa i japan, gjerne til Nissan eller Toyota som har kurrantebiler i den prisklassen der.

 

Du må også berkne høy forsikring og mykje dele utskiftning med honda

 

Tull og tøys fra ende til annen. Etter 4 år og 120 tusen km har jeg ikke byttet annet enn slitedeler på min '96 Civic. Forsikring er billig og forbruk lavt med mindre du står på gasspedalen. Du får kurant Civic 96-00 for 25000 men vær klar at det er flere typer.. kort sagt er denne bra mens denne ikke er fullt så bra.

 

Regreim skal byttes hver 100 tusen, dette kan fort koste 5-6000. Du MÅ ikke gjøre det men huff så leit om den ryker.

 

Jeg har hatt Opel, Peugeot, Ford og VW før, Honda er det eneste merket jeg har kjøpt 2 ganger og det blir nok fler.

 

 

Så, min bror har hatt følgende biler; Honda Prelude, Honda Civic 1,6 V-tech og Honda Accord, Civicen var dyr og forsikre + at foringer og andre understellsdeler røyk bare du lata opp garsjeporten, på Preluden røyk girkassa etter nokså kort tid, skifta girkassen og den gikk omtrent 50.000 før den og røyk, bilen ble da brukt som pendlerbil og ble ikkje stygt kjørt.

Accorden var jo en Honda Accord, elektriske feil, måtte bytte både kamaksel toppakning og slipe om ventiler for og få bilen til og gå fortere en ein sur gammal trømoped.

 

På alle bilene var det mye plager med både lekasje, rust og elektriske problemer.

Var også mye støy under kjøring i fra motorene i og med at det er turtallsmaskiner og bilene er/var dårlig isolerte, kjørekomforten var også heller laber.

 

Men såklart alle biler har noen små feil, Honda har bare alle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...