Gå til innhold

Asus EEE Pad Transformer - den store TILBEHØR tråden.


Qumad

Anbefalte innlegg

Dette er diskusjon rundt TILBEHØR til Asus EEE Pad Transformer

 

Gennerell diskusjon rundt Asus EEE Pad Transformer tas i denne (følg lenke) tråden.

 

 

 

Offisielt Asus tilbehør (ikke bekreftet)

| Kilde:
| Selger: NA

Beskyttelse mapper
| Selger:

 

Bærevesker (som passer)

For nettbrett med tastatur
(Ikke bekreftet)

| Selger:

 

 

Skjerm beskyttelse

| Selger:

 

 

Diverse kabler

| Selger:

| Selger:

| Selger:

| Selger:

 

 

Diverse adaptere

| Selger:

 

Tenkte vi kunne kjøre i gang enen tråd angående tilbehør til Asus EEE Pad Transformer hvor vi kan prøve og samle alt relevant i første posten slik at man slipper og lete seg gjennom en hel tråd rundt generelt prat om brettet, det være seg skjermbeskyttelse, case (i mangel på bedre ordforråd på norsk), bæreveske osv.

 

Kjør på så skal jeg oppdatere førsteposten.

Flott hvis Dere kommer med linker til rewievs, nettbutikker og ev. legger til egne vurderinger når den tiden kommer.

 

For gennerell diskusjon se den store Asus EEE Pad Transformer tråden her.

Endret av Qumad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har en del av oss fått bekreftelse på at brettene er sendt, og jakten på utstyr kan begynne.

Jeg er hovedsakelig ute etter to ting.

 

En skjermbeskyttelse film (har sett at de selger filmer til baksidene også så det hadde vært ønskelig)

Filmene hjelper på og beskytte mot riper (på et allerede kraftig glass) men noen filmer har også egenskaper som gjør at man får mindre "speil-effekt", gjør at friksjonen blir mindre som gjør at fingeren glir bedre og vil hjelpe på når det kommer til fingeravtrykk

Ønsker aller helst orginalt tilbehør da dette har korrekte huller for høytalere, kameraer osv.

Jeg ser at ett firma som heter Skinomi selger noe som jeg ser man kaller for "wet skin" pga at man bruker fukt for og sørge for at den skal være håndterlig når man setter den på.

Man kan se video av hordan konseptet fungerer i denne Youtube videoen

Noen som vet om ulike fabrikanter av dette og ev. har erfaringer med de forskjellige med tanke på "speil-effekten", friksjon osv.?

 

Det andre jeg er på jakt etter er en "sleeve" til og beskytte selve enheten når den ikke er i bruk.

Muligens det ikke er _så_ nødvendig hvis man får film på begge sidene men det er jo ekstra beskyttelse rundt hele brettet da.

Her er jo spørsmålet hva som passer (noe som blir holdt på plass ved hjelp av strikk i hjørnene er uaktuelt for oss da dett _vil_ bli slapt med tiden og den vil henge dårlig på plass.

Utfordringen med en mappe som man putter den i er tilgang til alle kontaktene, samt om man må slite den ut av mappen hvis man vil koble den til tastaturet.

Her er det vel egentlig bare og vente på gode tilbakemeldinger fra brukere som har prøvd ut forskjellig.

Lenke til kommentar

Jula har HDMI til miniHDMI (type C??) kabel til en billig penge (89,-), eneste var at jeg gjerne kunne tenkt meg større utvalg i lengde på kabelen de har kun 2 mtr.

Kabel med HDMI til HDMI mini 2 mtr

 

Ellers er Asus sitt offisielle sleeve (hva blir korrekt Norsk her?) og se hos Amazon UK men de har den ikke inne, det er tilgjengelig hos Amazon US

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

Da har jeg gått til innkjøp av:

Skinomi TechSkin™ Asus EEE Transformer Tablet Screen Protector fra Skinomi USA

Har lest litt at denne filmen ikke reduserer fingeravtrykk så mye som ønskelig samt at den ikke er så glatt. Dette er også en våt film som mange "frykter" men så lenge dette er det ensete som er tilpasset TFen nå så blir det denne.

Muligens jeg kjøper en glattere som minsker gjenskinnet mer senere hvis det kommer slike som er tilpasset TFen.

 

Har også gått til innkjøp av den ofisielle sleeven, vil ikke stresse med halveis løsninger hvor man må skjære til selv for og få tilgang til alle utgangene osv.

Official ASUS Eee Pad Transformer TF101 Sleeve Case With Smart Stand fra Amazon UK

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

bestilte 5meter hdmi-kabel fra komplett.no til 299. 3 meter koster 249. vanlig til mini hdmi.

 

Qumad; du får fortelle hvordan skjermbeskytteren er. om den gir mer motstand enn uten.

 

Noen som vet om en slags "case" som vil beskytte skjermen mot harde objekter?

Skal gi tilbakemelding når jeg får det, regner med at det tar sin tid over atlanteren med vanlig transport.

 

Tenker Du case som i bæreveske eller en case som man har TFen i når man bruker den?

Slik som den orginale casen så vil man jo få en kant rundt transformenren som vil være med og beskytte skjermen. Men mot hjørner og slikt gjør den jo ikke så mye nytte.

For meg så virker det som at den orginale casen til Asus er av stoff og virker derfor på meg som at den er lettere og ikke så tykk som en case i f.eks. skinn (ikke er jeg så begeistret for skinn heller)

Lenke til kommentar

Tror det er samme greiene som Invisible shield, og det blir kanskje litt mer motstand, men jeg så ikke på det som noe degativt når jeg hadde det på min Nexus One. Minuset med hele greia var at den ble "skitten" etter et halt år i bruk. Men dette var da en mobil som går opp og ned av kanskje ikke så veldig reine lommer mange ganger om dagen.

Lenke til kommentar

bestilte 5meter hdmi-kabel fra komplett.no til 299. 3 meter koster 249. vanlig til mini hdmi.

 

Qumad; du får fortelle hvordan skjermbeskytteren er. om den gir mer motstand enn uten.

 

Noen som vet om en slags "case" som vil beskytte skjermen mot harde objekter?

Skal gi tilbakemelding når jeg får det, regner med at det tar sin tid over atlanteren med vanlig transport.

 

Tenker Du case som i bæreveske eller en case som man har TFen i når man bruker den?

Slik som den orginale casen så vil man jo få en kant rundt transformenren som vil være med og beskytte skjermen. Men mot hjørner og slikt gjør den jo ikke så mye nytte.

For meg så virker det som at den orginale casen til Asus er av stoff og virker derfor på meg som at den er lettere og ikke så tykk som en case i f.eks. skinn (ikke er jeg så begeistret for skinn heller)

 

tenkte noe mer solid enn den "originale" til asus som er blåkopi av ipad sin. (har ipad med den "casen"). tenker når jeg er utenfor døra, så er skjermen ganske utsatt. tastaturdocken blir jo fin til dette, når enn den kommer ...

Lenke til kommentar

3 mtr lengde var det lengste jeg fant.

Gold Plated 1080P HDMI V1.3 Male to Mini HDMI Male Shielded Connection Cable (3M-Length)

Hadde vært ønskelig med noe som var litt lenger.

 

PS.

Ser at de fra DealExtreme har slike filter i hver ende, dette slipper man med komplett kabelen.

Usikker på om dette er bra eller dårlig for kvaliteten, men man slipper i det minste en tung klumpete plastikk kule på kabelen.

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

Noen som vet om noen gode Stylus penner?

Helst fra butikk med lokaler i Norge, som Elkjøp, Expert osv. slik at det går an og få tak i ASAP.

Så en video (husker ikke hvilken) der de hadde en Stylus med "viskelær" i bak enden. (husker heller ikke om det var til Transformerne men jeg tror nok ikke det var til den, men muligens det vil fungere strålende på den også?)

Den bruker ikke batteri så man slipper styr med det samt ingen ekstra vekt.

Hvis jeg ikke husker helt feil så var det ikke noe metall på enheten som jeg har sett at en del av de andre har da den klemmen som kan brukes til og feste pennen på paipr, skjortelomme osv ser ut til og være av metall.

Jeg mener også på at den hadde spiss ende, de andre jeg har sett nå har hatt en stor "filt pute" i enden av pennen.

 

Noen som har erfaringer med forskjellige type Stylus penner fra før av og kan komme med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...