Gå til innhold

Asus EEE Pad Transformer - den store TILBEHØR tråden.


Qumad

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kjøpte denne i dag:

http://www.targus.com/us/productdetail.aspx?sku=AMM01US

 

99,- NOK på Clas Ohlson.

 

Etter ca 1 time bruk så er jeg fornøyd. Den har en spesiell myk og rund ende som fungerer også bra på min gamle HTC Magic og min nye SG2. Har prøvd den litt i et tegneprogam også uten å kunne bedømme om den er egnet til den slags bruk (tegning er ikke min sterke side).

 

Alt i alt tror jeg dette er et bra kjøp og den har en meget god pris.

Lenke til kommentar

Har både skjerm og tastatur. Bestilte nettopp case, som var reklamert over her til $24. Det er definitivt en pris jeg kan leve med, uansett om den er så crappy at jeg må kaste den.

Trenger noe å ha pad'n i, så jeg kan frakte den med meg på buss og t-bane uten at den får så altfor mye riper.

Hvis jeg skal ut på en lenger tur tar jeg med dock, er så kjekt at den lader opp tab'n når den begynner å bli tom. Personlig tipper jeg at tastaturet kommer til å bli lite brukt, da jeg har en meget lett tilgjengelig pc hvis jeg skal skrive noe mer enn et bittelite innlegg et sted

Lenke til kommentar

Dere som har bestilt case, har dere bare skjermen, altså uten tastaturdock? Personlig fant jeg ut at jeg ikke trengte case så lenge jeg har tastatur - jeg bare klemmer den sammen og hiver den i sekken når jeg har behov for å frakte den med meg.

 

 

Jeg har bare pad'en, enn så lenge. Har ennå ikke funnet ut at jeg "må" ha tastaturet. Ekstra batteritid og USB-porter frister selvsagt, men foreløpig holder det med bare plata. Med dockingen ser jeg, som deg, liten bruk for noe case.

Lenke til kommentar

Da det ikke finnes noen 12-24V billader så har jeg bestilt denne:

 

http://www.dealextreme.com/p/100w-car-dc-to-ac-power-inverter-with-usb-power-port-51393

 

Har testet med mange 12V til 5V 2,1A USB, ingen vil lade. Som denne fra TomTom:

 

http://www.tomtom.com/en_no/products/accessories/chargers-connect-cables/high-speed-multi-charger-9UUC.001.04/

 

Har også en fra Kensington, en fra Griffin på 5V 2,1A, ingen lader Transformern.

Lenke til kommentar

Den originale laderen gir ut opp til 15 Volt. Vet ikke hvor mye Transformeren trenger, men det er i alle fall mye mer enn de 5 Voltene som laderen du har bestilt gir ut. Jeg har testet med vanlige 5 Volts ladere med usb-kontakt, de lader IKKE Transformeren...

 

Edit: Så ikke at dingsen hadde AC i tillegg. Funker vel å koble den originale laderen over AC-utgangen, selv om det blir høyt energitap...

Endret av indeksregulert
Lenke til kommentar

Jeg tenkte å kjøpe en slik: http://www.amazon.com/gp/product/B00547IQJQ?ie=UTF8&ref_=sr_1_6&qid=1307284215&sr=8-6&linkCode=shr&camp=213733&creative=393181&tag=bethcr-20

 

Men forhandleren sender ikke til Norge! Har prøvd å søke den opp ellers, men det ser ikke ut til at produsenten har egen nettbutikk og har heller ikke funnet den hos andre forhandlere enn PC Micro Store/Amazon.

 

Noen som har sett denne andre steder?

Lenke til kommentar

USB 3 kabel fungerer som forlenger til ladekabelen.

Det var veldig bastant, så da regner jeg med du faktisk har testet. Tilleggspørsmål: lades pad-en like raskt med forlengerkabelen tilkoblet som uten?

 

Nei, jeg har ikke testet. Men det er bekreftet at det fungerer av brukere både på swedroid.se og transformerforums.com + av kunde på Dealextreme. Vil tro at det ikke vil bli noen forskjell av betydning på ladetiden. Jeg kommer IKKE til å sitte med stoppeklokke for å teste når kabelen ankommer ;)

Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke testet. Men det er bekreftet at det fungerer av brukere både på swedroid.se og transformerforums.com + av kunde på Dealextreme. Vil tro at det ikke vil bli noen forskjell av betydning på ladetiden. Jeg kommer IKKE til å sitte med stoppeklokke for å teste når kabelen ankommer ;)

Trenger ikke å bruke stoppeklokke, men dersom den bruker fem timer på å lade i stedet for to timer er det jo kjekt å vite...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...