Gå til innhold

Asus EEE Pad Transformer - den store TILBEHØR tråden.


Qumad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som bor i nærheten av en eplebutikk og kan sjekke om TenOne Fling passer til Transformeren? Ev. kjenner noen som har slike "kontroller" og kan få lånt dem.

Tenkte muligens at grillen på sidene vil gjøre at man ikke får plass nok til sugekoppene.

 

Youtube video:

 

 

 

Dungeon Defenders er et gratis spill med slik kontroller. Spiller er forøvrig også Tegra optimert.

 

[edit]

Har lagt Youtube videoen i spoiler da jeg opplever at det ofte går litt tregere når den ligger åpen i tråden

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

Fikk Skinomi skinnet i posten nå i dag (Postlagt 6 Juni i usa)

Skal se om jeg ikke får mannet meg opp til å montere det på Transformeren, er redd for å gjøre det galt og ende opp med ett dårlig resultat eller en film jeg ikke får festet på igjen etter å ha gjort feil x antall ganger.

 

YouTube video hvordan man monterer Skinomi skjerm beskyttelse:

 

 

Lenke til kommentar

Komplett har et par stylus inne. Skal du bare ha en slik koster det deg 30 kr i frakt.

 

Ellers så synes jeg dette prosjektet ser spennende ut:

*snip*

Kan ikke skjønne hva som er så nyskapende med det der:p samme "konsept" som alle andre berøringsstyluser, bare litt tykkere.

Lenke til kommentar

Komplett har et par stylus inne. Skal du bare ha en slik koster det deg 30 kr i frakt.

 

Ellers så synes jeg dette prosjektet ser spennende ut:

*snip*

Kan ikke skjønne hva som er så nyskapende med det der:p samme "konsept" som alle andre berøringsstyluser, bare litt tykkere.

Tror ikke det er så mye som er nyskapende med den ?

Det jeg likte med den var at hele enheten ser ut til og være av gummi eller annet mykt materiale slik at man slipper og være nervøs for hakk og merker i skjerm (joda har gorilla glass) ramme osv. på nettbrettet.

Samt at den har formen som en tykk farvestift som ofte er litt bedre og holde kontra en tynn kulepenn.

 

Jeg har bestilt JustMobile AluPen Silver fra komplett, samt gått amok på DealExtreme. Skal komme med tilbakemelding og legge det til i førstepost når jeg har fått enhetene.

 

Nå har jeg ingen erfaring med styluser men skulle tro at det var noen som hadde mindre myk tupp slik at man lettere kunne få ett presist trykk på det eksakte stedet man ville.

De eneste jeg har sett med tynn tupp er de pennene med hard tupp, og jeg leste en plass at disse ikke ville gjøre noenting på tafseskjermene.

Lenke til kommentar

Har bestilt meg denne, er ikke så glad i skinn-case :)

Pussig, slik som jeg ser det så er det første bildet på siden deres faktisk bilde av Asus sin orginale sleeve

Avlangt hull til front kameraet samt den tynne "rammen" rundt brettet.

Hvis man blar lenger ned på Sikai sin sleeve så ser man at sleeven deres plutselig har fått to hull til front kameraet samt at "rammen" bygger ganske mye mer.

 

På det første bildet (Asus orginal) så ser man at det er ganske mye sort utenfor selve skjermen også under Android menyen og på topp.

Hvis man så ser på Sikai sine bilder i slutten så ser man at det ikke er noen sort glass ramme rundt selve bildet.

Jeg tenker da om man kan være så uheldig og få en som er sydd litt trangt slik at man faktisk mister litt av skjermen.

 

Men prisen var god i forhold til orginalen, og jeg er som det ikke begeistret for disse "Lær" sleevene og har mer sansen for denne type sleeves.

Lenke til kommentar

Qumad; du får fortelle hvordan skjermbeskytteren er. om den gir mer motstand enn uten.

Har aldri montert en slik skjermbeskytter verken vet eller tørr, denne er en så kalt vår-film.

Foruten at det høres skumelt ut så virker det på meg som en langt mer tilgivelig skjermbeskytter i og med at man har muligheten til og ta den opp igjen hvis den er fuktig.

Føler også at den ikke så lett vil tiltrekke seg støv på den våte siden som en tør-film ville gjort men det er kun synsing.

 

Pr. nå er jeg i fjerne boble-stadiet og hvis det ikke blir drastisk bedre over natten blir det e-post til Skinomi og forhøre meg om det er normalt og om det kommer til og bli vesentlig mye bedre i løpet av de kommende dagene og ev. hvordan jeg best fjerner den og vasker av limet fra skjermen.

 

Jeg måtte ta filmen av igjen, og slik ser også filmen ut. Den ser ut som jeg hadde forventet at en tør-film hadde sett ut hvis den hadde blitt lagt på for så å blitt tatt av igjen og påført på ny. Man ser liksom masse mikrobobler

 

Ps. Mikroboblene skal vist forsvinne i løpet av noen timer til noen dager.

 

Jeg sier ikke at filmen nødvendigvis er dårlig, men at jeg er dårlig til dette er hevet over enhver tvil. (ingen av butikkene jeg har snakket med som selger slike beskyttelser til iTing selger våt-applikasjons filmer eller har vært borti dette. Jeg hadde håpet på og godsnakke med noen som kunne dette og fått dem til og hjelpe meg.

 

Oppdatering vil følge.

Lenke til kommentar

Min skjerm tåler heldigvis riper, så jeg trenger ikke skjermbeskytter.

Jaha? Det var da en pussig setning.

Hva ligger i at skjermen Din tåler riper? At det ikke gjør noe at den får riper?

Jeg tåler vann men jeg blir våt for det.

 

Ut over det så er Du klar over hvilke egenskaper en skjermbeskytter har?

Lenke til kommentar

Utover din manglende forståelse, du er klar over at Asus-en kommer med Gorilla Glass?

Det var da volsomt da.

 

Joda jeg er fult klar over at Transformeren har Gorilla glass og har bla. nevnt det her.

Som Du sikkert vet så er gorilla glass ripe motstandig, men det er ikke det samme som at det er ripe fritt. Ergo man kan få riper osv. i glasset men det er mer motstandsdyktig i forrhold til vanlige glass. (kilde)

Argumentet med Gorilla glass er ett standard argument som blir slengt ut i de fleste tråder som nevner/omhandler skjerm beskyttelse hvor man tror at gorilla glasset er ripe sikkert.

I de samme trådene så får man også høre om de uheldige sjelene som har fått skrapet opp sine skjermer. (kilde kilde kilde)

Hvis man føler at man ikke ønsker en skjerm beskyttelse og satser på at glasset skal holde seg ripefritt (ev. konkluderer med at mindre riper kan man leve med) så er en annen ting.

 

I tillegg til og være en beskyttelse mot riper så er det vel 3 andre hoved ting som gjør at folk kjøper skjermbeskyttelse, friksjon (man ønsker en glattere overflate), man vil redusere speilefekten f.eks ved bruk og så er det dette med redusering av fingeravtrykk og smuss på skjermen.

 

[Edit]

Skrivefeil (det er helt sikkert flere som ikke er rettet opp i også)

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

nå vet jeg ikke hvordan dere behandler deres mobile enheter, men for min del går det fint uten skjermtape:) selv min htc hero klarte seg ganske bra i lomma med nøkler i nesten et år. noen få ubetydelige riper som kom til syne i en bestemt vinkel:)

 

Men fins det skjermtape som gir mindre friksjon? alle de få jeg har testa har gikk økt friksjon.

Lenke til kommentar

nå vet jeg ikke hvordan dere behandler deres mobile enheter, men for min del går det fint uten skjermtape:) selv min htc hero klarte seg ganske bra i lomma med nøkler i nesten et år. noen få ubetydelige riper som kom til syne i en bestemt vinkel:)

 

Men fins det skjermtape som gir mindre friksjon? alle de få jeg har testa har gikk økt friksjon.

Min filosofi er, bedre føre var en etter snar (eller noe slikt)

Man prøver jo til en vet tid og behandle det man har forsiktig, man bulker ikke bilen eller knuser rammen på mobilen for morroskyld. På lik linje med at man gjerne har en sleeve eller lignende rundt enheten sin for og beskytte selve rammen til brettet mot støt og skarpe enheter har man gjerne en skjermbeskytter som ekstra beskyttelse på skjermen (i tillegg eller kun for noen av de andre nevnte grunnene)

 

Har lest at det er noen clear skins som er glattere slik at man skal få mindre friksjon ja.

Jeg føler ikke at dette skinnet har gjort det verken bedre eller verre.

Det og "skyve fingen forran seg" er den bevegelsen som skaper mes friksjon for mine fingre og får fingeren til og "hoppe" (skippe) men føler ikke dette nå.

 

Ellers så ser man små bølger hvis man holder brettet på skrått slik at man får ett lysrør tvers over skjermen men dette kan være at glatter seg ut etter noen dager.

Skinomi selv sier at det tar noen dager før alt har satt seg skikkelig.

 

De tåkete mikroboblene hadde forsvunnet helt i dag morges. men jeg ser (viste det i går da jeg ga meg) at jeg ikke hadde fått ut alle de større boblene så jeg har vel 3 stk (ca 3x4 mm) bobler som jeg ikke har vært flink nok til og få vekk fra skjermen, ellers så er det ett par bobler på denne størrelsen og mindre som er rundt den sorte glass kanten. Begynte og bli trøtt og fortivlet i går så jeg mer eller mindre ga opp ute i kantene.

 

Har fått en ca. 7 støvkorn underfilmen, det største støvkornet så jeg siste gang før jeg satt det på men etter at jeg hadde fuktet det på nytt så jeg det ikke lenger og trodde at det muligens hadde blitt sprayet vekk.

Støv problematikken hadde nok ikke vært ett problem hadde jeg vært mer dreven i og legge på slike filmer da jeg måtte ta den av 2 ganger for og reposisjonere filmen da jeg ikke var helt fornøyd.

Jeg har ikke vært påpasselig nok mht støv da jeg brukte papir til og tørke vekk overflødig veske etter hvert som jeg påførte filmen dette drar med seg støv som da har kommet på "lim siden" av filmen når jeg har dratt den av igjen.

 

Støv og boblene er vanskelige og se når man ikke har hvit/veldig lys bakgrunn. Når jeg bytter fra den vann bakgrunnen og over til standard Asus bakgrunnen med treet så må jeg holde brettet så og si vannrett for å lokalisere de.

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

Skjønner ikke poenget med skjermbeskytter på Transformer, da den har en meget god innebygd beskyttelse i Gorilla Glass. Du kan skrape en nøkkel langs skjermen uten at det etterlater riper. Så en stygg plastikkbeskyttelse styrer jeg LANGT unna. :)

 

Prøvde forøvrig denne 'våtfilmen' på min N1 i sin tid - ble ikke veldig imponert (pga problemene nevnt over; masse bobler, støv, samt mye dårligere farger på skjermen). Endte opp med å ta av filmen; har ikke angret et sekund. N1'en min har knapt en eneste ripe - og den har gått i bakken sikkert 15 ganger... :)

Endret av djorgen
Lenke til kommentar
Tror ikke det er så mye som er nyskapende med den ?

Det jeg likte med den var at hele enheten ser ut til og være av gummi eller annet mykt materiale slik at man slipper og være nervøs for hakk og merker i skjerm (joda har gorilla glass) ramme osv. på nettbrettet.

Samt at den har formen som en tykk farvestift som ofte er litt bedre og holde kontra en tynn kulepenn.

Hvor nyskapende kan en stylus egentlig bli? Videoen på nrkbeta er mer utfyllende egentlig:

http://nrkbeta.no/2011/04/27/kronerulling-i-nettalderen/

Lenke til kommentar
Tror ikke det er så mye som er nyskapende med den ?

Det jeg likte med den var at hele enheten ser ut til og være av gummi eller annet mykt materiale slik at man slipper og være nervøs for hakk og merker i skjerm (joda har gorilla glass) ramme osv. på nettbrettet.

Samt at den har formen som en tykk farvestift som ofte er litt bedre og holde kontra en tynn kulepenn.

Hvor nyskapende kan en stylus egentlig bli? Videoen på nrkbeta er mer utfyllende egentlig:

http://nrkbeta.no/2011/04/27/kronerulling-i-nettalderen/

Det var ett svar til tiboine som ikke kunne skjønne hva som var så nyskapende med den, noe som jeg heller ikke fikk følelsen av at var det posten (din) prøvde og få frem.

 

Er ikke nøkler "mykere" enn glass? Noe som gjør det vanskelig å ripe opp. Prøv heller med en kniv! :D

Stein (sand) osv. er vel noe av noe av det som kan kjøre mest skade sånn sett?

 

On an other note.

Asus ogrinal sleeve ble sendt fra UK i går kveld, blir vel stoppet i tollen så det går vel fort en del ekstra dager med det styret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...