Gå til innhold

Den massive Galaxy tab 8.9 og 10.1 tråden


Gjest

Anbefalte innlegg

Siden du har erfaringer med å flashe Tab 10.1 3G, så kan du vel si om dette blir rette måten å flashe.

 

1.Last ned firmware (single file P7500xxx.md5)

2.Last ned pit file P7510 (Vist lenger opp her)

3.Kjør Odin, velg pit fil

4.Sett Tab i download mode

5.Kryss av på Re-partition, Auto reboot, F.Reset time

6.Trykk start vent på PASS

7.Velg PDA fil (P7500xxxx.md5) - Inneholder bootloader etc

8.Kryss vekk Re-partition

9.Ta vekk pit fil fra odin

10.Trykk start

11.Be til høyere makter om at Tab'en ikke er ødelagt

 

Er det slik oppskriften er?

Kanskje jeg ikke forstår hvordan dette skal gjøres, eller så er forklaringene om hvordan dette gjøres tungvint forklart.

Jeg har flashet min SG2 flere ganger med Odin, og det har fungert smertefritt, da jeg har lest oppskrifter på hvordan det skal gjøres, og har aldri følt meg usikker på hvordan det flashes.

Men når det gjelder Tab'en føler jeg at noe ikke stemmer, og er redd for å ødelegge Tab'en, bare for å slippe unna svenske Telia.

For ordens skyld kan jeg nevne at jeg ikke har erfaring med å flashe 3G-varianten. Jeg har selv Wi-Fi utgaven, så husk å bruke filer beregnet for GT-P7500, og ikke GT-P7510.

 

Punkt 7-10 skal ikke være nødvendig. Alt du trenger ligger i en full firmware (bootloader og alt som er). Legg pit-filen under PIT og firmware under PDA. Kryss av re-partition som du sier (dette rensker absolutt alt!) og trykk start.

 

Jeg har selv gjort dette feil en gang og da gikk det helt fint å bare flashe på nytt. I de fleste tilfeller er det bare software du roter til ved å gjøre det feil, og software kan lett installeres på nytt.

 

Lykke til! :)

Endret av jenskristian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Hvis du mener FLing så funker de ved at de suger seg fast i skjermen og har en analog stick-liknende dings som skjermen reagerer på. har et par og de fungerer jo greit not, kommer an på spillet

Lenke til kommentar

Siden du har erfaringer med å flashe Tab 10.1 3G, så kan du vel si om dette blir rette måten å flashe.

 

1.Last ned firmware (single file P7500xxx.md5)

2.Last ned pit file P7510 (Vist lenger opp her)

3.Kjør Odin, velg pit fil

4.Sett Tab i download mode

5.Kryss av på Re-partition, Auto reboot, F.Reset time

6.Trykk start vent på PASS

7.Velg PDA fil (P7500xxxx.md5) - Inneholder bootloader etc

8.Kryss vekk Re-partition

9.Ta vekk pit fil fra odin

10.Trykk start

11.Be til høyere makter om at Tab'en ikke er ødelagt

 

Er det slik oppskriften er?

Kanskje jeg ikke forstår hvordan dette skal gjøres, eller så er forklaringene om hvordan dette gjøres tungvint forklart.

Jeg har flashet min SG2 flere ganger med Odin, og det har fungert smertefritt, da jeg har lest oppskrifter på hvordan det skal gjøres, og har aldri følt meg usikker på hvordan det flashes.

Men når det gjelder Tab'en føler jeg at noe ikke stemmer, og er redd for å ødelegge Tab'en, bare for å slippe unna svenske Telia.

For ordens skyld kan jeg nevne at jeg ikke har erfaring med å flashe 3G-varianten. Jeg har selv Wi-Fi utgaven, så husk å bruke filer beregnet for GT-P7500, og ikke GT-P7510.

 

Punkt 7-10 skal ikke være nødvendig. Alt du trenger ligger i en full firmware (bootloader og alt som er). Legg pit-filen under PIT og firmware under PDA. Kryss av re-partition som du sier (dette rensker absolutt alt!) og trykk start.

 

Jeg har selv gjort dette feil en gang og da gikk det helt fint å bare flashe på nytt. I de fleste tilfeller er det bare software du roter til ved å gjøre det feil, og software kan lett installeres på nytt.

 

Lykke til! :)

 

Da var min Tab flashet til 3.2. Det ble ikke helt problem fritt.

Etter at Odin var ferdig restartet tab'en og utførte oppdateringen, med feil. Jeg tok en factory reset / wipe, og tab'en startet nå opp slik den skal.

Men nå er det slik at Kies ikke godkjenner den, dermed vil jeg ikke kunne oppdatere min tab via Kies. Er det noen måte å fikse dette på? Roote og sette opp produkt kode NEE foreks?

Lenke til kommentar

Da var min Tab flashet til 3.2. Det ble ikke helt problem fritt.

Etter at Odin var ferdig restartet tab'en og utførte oppdateringen, med feil. Jeg tok en factory reset / wipe, og tab'en startet nå opp slik den skal.

Men nå er det slik at Kies ikke godkjenner den, dermed vil jeg ikke kunne oppdatere min tab via Kies. Er det noen måte å fikse dette på? Roote og sette opp produkt kode NEE foreks?

Dersom du oppdaterer til en offisiell firmware fra Samsung med Odin skal du fortsatt motta oppdateringer med Kies for den regionen du flashet firmware for. Rooter du brettet kan det være du mister denne muligheten, men jeg fikk selv fortsatt oppdatert med Kies om mitt nettbrett var rootet.

Lenke til kommentar

Da var min Tab flashet til 3.2. Det ble ikke helt problem fritt.

Etter at Odin var ferdig restartet tab'en og utførte oppdateringen, med feil. Jeg tok en factory reset / wipe, og tab'en startet nå opp slik den skal.

Men nå er det slik at Kies ikke godkjenner den, dermed vil jeg ikke kunne oppdatere min tab via Kies. Er det noen måte å fikse dette på? Roote og sette opp produkt kode NEE foreks?

Dersom du oppdaterer til en offisiell firmware fra Samsung med Odin skal du fortsatt motta oppdateringer med Kies for den regionen du flashet firmware for. Rooter du brettet kan det være du mister denne muligheten, men jeg fikk selv fortsatt oppdatert med Kies om mitt nettbrett var rootet.

 

Skal være den offisielle NEE som er tilgjengelig via Kies, men blir usikker på det nå da.

Lurer på om kanskje det hadde vært en fordel å flashet uten pit filen jeg bruke, og kun valgt firmware filen som bootloader uten re-partition krysset av.

 

Dette står det om fila jeg valgte å flashe. Den ble hentet hos sammobile.com

 

P7500XWKK4 ##	3.2	2011 November	P7500NEEKK1	Nordic countries

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det er noen Android nettlesere som støtter java, men når det gjelder nettbank, så har banken din helt sikkert en egen app, søk i Market, det samme gjelder poker også.

 

Nei sparebank1 har ikke kommet med noe enda.. ikke til tablets! poker er heller ikke mulig, da alle bare leverer live betting i market ... kjedelig !!!!

 

Jo, de aller fleste SpareBank1-banker står bak appen "Mobilbank". Her kan du bruke BankId på mobil, engangskode på mobil eller personlig passord for å logge inn. Her finner du selvsagt saldo på alle innskudd- og utlånskonti, kan godkjenne e-fakturaer, overføre penger og betale regninger og en hel del annet.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg sliter litt med å forstå hvordan jeg kan bruke Polaris Office, som ligger ferdig installert på Galaxy Tab 10.1. Jeg har opprettet en bruker på Box.net, og når jeg klikker på Legg til konto får jeg bare Misslykket innlogging nettserver. Og ja, jeg er sikker på at jeg skirver inn brukernavn og passord korrekt.

Lenke til kommentar

Har testet ADW Launcher EX, men den krasjer hele tiden så jeg har avinnstallert den. Noen andre som har samme problem?

 

Kasta ut de fleste av Widgetene som lå inne originalt (har bare vær og klokke igjen, men har lagt til et par nye) og da ble laggingen borte selv med TouchWiz. Får lagging med noen av de levende bakgrunnene, Snowfall funker heldigvis bra.

Lenke til kommentar

Skal være den offisielle NEE som er tilgjengelig via Kies, men blir usikker på det nå da.

Lurer på om kanskje det hadde vært en fordel å flashet uten pit filen jeg bruke, og kun valgt firmware filen som bootloader uten re-partition krysset av.

 

Dette står det om fila jeg valgte å flashe. Den ble hentet hos sammobile.com

 

P7500XWKK4 ##	3.2	2011 November	P7500NEEKK1	Nordic countries

Ser helt riktig ut det. Prøv å koble telefonen til PC'en og start Kies. Du kan da sjekke om du får melding om at Kies ikke kjenner igjen telefonen din eller om den er oppdatert til siste versjon.

 

ICS kommer i første kvartal neste år.

 

http://www.sammobile.com/2011/12/20/ice-cream-sandwich-for-galaxy-line/

http://www.engadget.com/2011/12/20/samsung-galaxy-s-ii-and-note-get-late-ics-christmas-presents-ar/

Lenke til kommentar

Ser helt riktig ut det. Prøv å koble telefonen til PC'en og start Kies. Du kan da sjekke om du får melding om at Kies ikke kjenner igjen telefonen din eller om den er oppdatert til siste versjon.

 

ICS kommer i første kvartal neste år.

 

http://www.sammobile.com/2011/12/20/ice-cream-sandwich-for-galaxy-line/

http://www.engadget.com/2011/12/20/samsung-galaxy-s-ii-and-note-get-late-ics-christmas-presents-ar/

 

Jeg tror det har skjedd en liten feil når jeg flashet, siden jeg fikk feilmeldinger når Tab'en oppdaterte filene etter flashingen. Kanskje var det noe med pit filen som ikke er riktig, da den er fra P7510, men ifølge sammobile.com sitt forum, skal det være samme fil til både P7510 of P7500.

Så jeg tror jeg skal prøve å flashe igjen uten pit fil, og kun bruke firmware filen i bootloader og så velge uten re-partition.

Lenke til kommentar

Har testet ADW Launcher EX, men den krasjer hele tiden så jeg har avinnstallert den. Noen andre som har samme problem?

 

Kasta ut de fleste av Widgetene som lå inne originalt (har bare vær og klokke igjen, men har lagt til et par nye) og da ble laggingen borte selv med TouchWiz. Får lagging med noen av de levende bakgrunnene, Snowfall funker heldigvis bra.

 

Har du prøvd Go Launcher EX, jeg har prøvd den litt hos meg, men liker egentlig den best til vanlig telefon.

 

Edit: Tror kanskje Go Launcher Ex ikke fungerer på HC 3.1.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Hei og takk for alle svar :) Sparebank1 har kommet med egen app til tab !

 

Men da har jeg ett annet dilemma :

 

Jeg synes tabben min "henger" seg ganske ofte !? Spesielt vis jeg er på Youtube ( App som fulgte med ) , hva kan dette komme av ? Må inn på oppgavebehandling får å lukke programmet !

Den kan også låse seg vis jeg surfer på internett .. synes dettet er litt kjedelig når man kjøper det beste nettbrettet !

Noen som har hatt samme problem ? Og hva kan gjøre ?

 

Takk :)

Lenke til kommentar

 

Har du prøvd Go Launcher EX, jeg har prøvd den litt hos meg, men liker egentlig den best til vanlig telefon.

 

Edit: Tror kanskje Go Launcher Ex ikke fungerer på HC 3.1.

 

Stemmer at Go Lanucher Ex ikke funker. Jeg har denne på telefonen, men den er ikke tilgjengelig i fra Tab'en min.

Lenke til kommentar

Hei og takk for alle svar :) Sparebank1 har kommet med egen app til tab !

 

Men da har jeg ett annet dilemma :

 

Jeg synes tabben min "henger" seg ganske ofte !? Spesielt vis jeg er på Youtube ( App som fulgte med ) , hva kan dette komme av ? Må inn på oppgavebehandling får å lukke programmet !

Den kan også låse seg vis jeg surfer på internett .. synes dettet er litt kjedelig når man kjøper det beste nettbrettet !

Noen som har hatt samme problem ? Og hva kan gjøre ?

 

Takk :)

 

 

Jeg hadde også lignende problemer som du beskriver (diskutert tidligere i denne tråden).

Ble så frustrert og forbanna at jeg sendte den inn til service, fikk fremdeles feil når den var ferdig på første "reparasjon".:thumbdown:

 

Jeg godtok ikke at den var sånn go sendte den like gjerne inn på nytt, med en omfattende beskrivelse - det endte med at de byttet hovedkort.

 

Nå har jeg ingen problemer, og tab'en står ofte på i 5-600 timer før jeg restarter den.

(Har testet forskjellige custom ROMs, men etter alle problemene jeg fikk ble jeg lei! kjører jeg nå stock ROM og er happy med det.)

 

Konklusjonen er vel at det finnes noen crappy eksemplar i mengden...

Lenke til kommentar

Fatter'n fikk en ny tab 10.1 av jobben idag. Etter noen minutter fikk jeg tafset på den som den mobil og nettbrett entusiasten jeg er. Jeg ble dessverre skuffet. Alt fløt dårligt, vertfall i androidmarket og litt treg til noen programmer. Det var ikke det store jeg fikk testet, så hvordan den ellers oppleves vet jeg ikke. Internettet var treigere, faktisk en del treiger enn 4S min. Er dette noe startsproblem som er vanlig og dabber av med litt bruking eller er dette vanlig ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...