Gå til innhold

Ny HD til bærbar?


Anbefalte innlegg

Jeg har en HP 6715b som er rundt fire år gammel. Jeg vil nå sprite den litt opp, med 4GB minne, Win7/64 bit...og ny HD.

 

Jeg har blitt litt ør av å lese reviews av 2,5" HD'er. Ideelt vil jeg jo ha en billig HD med stor lagringskapasitet, høy ytelse, lite strømforbruk og lite støy...men i pose og sekk får en vel aldri.

 

Maskinen har formfaktor sata-150, og vil vel derfor ikke gi nyere HD'er full uttelling

 

Noen som har gode eller dårlige erfaringer med noen av disse? Eller med andre HD'er for den del?

 

Samsung SpinPoint MP4 7200 640GB

Seagate Momentus 5400.7 640GB

Seagate Momentus 7200.4 750GB

Western Digital Scorpio Blue 5400 640GB

Western Digital Scorpio Blue 5400 750GB

Western Digital Scorpio Black 7200 750GB

 

SSD er ikke aktuelt på grunn pris/kapasitet.

Er litt skeptisk til SSD-hybrider også, etter å ha lest litt varierende anmeldelser.

Endret av aaad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.....koster vel rundt 1200 kr.

 

Vel, ser vel etter noe som gir "mest HD for pengene"...eller best forhold mellom kost-nytte om du vil.

 

1200 er nok litt i overkant av hva jeg ser for meg. Størst mulig disk er vel prioritet én, men iallfall uten at ytelse/strømforbruk blir noe dårligere/høyere enn disken som står i originalt. Enhver bonus i de forskjellige variablene er jo selvsagt av det gode...

 

...men vil være tålig sikker på at jeg ikke kjøper den berømmelige "katta i sekken".

Lenke til kommentar

Velociraptor tatt ut av WD's IcePak måler 15mm høyde og får ikke plass da HP6715b spesifikasjon for 2.5" drives er 9.5mm.

 

Legger ved service manualen til 6715b om du ikke har den.

Takker for opplysningen. Kjøpte nesten "Western Digital Scorpio Blue 1TB" for litt siden, men fant ut at denne også var litt større enn 9.5mm-standarden...

 

Service-manualen lastet jeg ned selv her en dag, fordi jeg lurte meg grønn på hvor den ene porten for minnebrikker lå. Fant den under tastaturet (!) ...og fikk installert 4GB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...