Gå til innhold

Junifest 2011 - Breni - Macro og litt annet stæsj


Anbefalte innlegg

Flott arbeid i Drøbak, ja. Jeg blir imponert over både resultatene og alt arbeidet som ligger i det, både før, under og etter. :thumbup:

 

Ellers synes jeg du har en artig vri på makrobildene, i stedet for den klassiske artsfotosjangeren. Likte veldig godt snyltevepsen i untitled-41 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dag 2 - bilde 2

Denne dagen fikk jeg omsider dratt meg ut i skogen med macro objektivet. Mye vind, lite insekter og ny med macro gjorde ikke situasjonen noe lettere men noe ble det alikevel.

Ekstern blits med ark festet for å få lyset ned er brukt. Litt lysjusteringer i lightroom og that's it.

Nice! Du er meget flink på makro, jeg har aldri hatt tolmodighet til insektsmakro :(

 

 

Dag 4 - bilde 4.

Oppsettet er følgende: Jeg satt opp en blits på bakken foran vognen pekende mot vegen. 10 sekunders selvutløser, løpe bort til vognen og posere og ta bilde.

(bildet er altså kun en skygge på veggen)

Jeg digger dette bildet. Du har virkelig en god fantasi :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det har blitt altfor hektisk denne måneden og uventede reisemål ødela en del for junifesten.. Poster likevel de få bildene som ble tatt :)

Kommer sterkere tilbake neste fest!

15 juni:

 

5857391774_3a87346ba7_b.jpg

IMG_0406-Edit.jpg by Petter Brenni, on Flickr

Alternativt:

 

 

Jobber med hdr teknikken.. ikke helt fornølyd dog :p

5850780342_1d470d2f2b_b.jpg

Untitled by Petter Brenni, on Flickr

 

5856835421_b0f585c02c_b.jpg

Green is beautiful by Petter Brenni, on Flickr

 

 

 

20 juni:

Denne dagen gikk til litt urbex med en venninne!

En liten pip-pip dukket også opp i den gamle fabrikken vi besøkte.

 

5871094432_cdb0e168a9_b.jpg

IMG_0505-Edit.jpg by Petter Brenni, on Flickr

 

 

Litt hdr igjen..

 

5871099448_d87d7e7ffa_b.jpg

IMG_0702-Edit.jpg by Petter Brenni, on Flickr

 

 

 

28 juni:

Avslutter med litt seascape. Bildene er tatt med sveiseglass festet foran objektivet :)

 

5887547710_6dfeb3bc85_b.jpg

IMG_0851-Edit.jpg by Petter Brenni, on Flickr

Alternativer:

 

 

 

5886978899_9b7d7d82e9_b.jpg

Free falling by Petter Brenni, on Flickr

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd det ble så hektisk, for her er det veldig høy kvalitet. Du viser veldig godt blikk og komposisjonevne, du utnytter lyset veldig godt og ser fantastisk forskjellige motiver. Herlige bilder :thumbup:

 

Både de store og den lille fuglen er vakkert skildret. Det bildet av den lille er brutalt i all sin enkelhet.

 

Ikke ofte jeg liker hdr, men du gjør veldig solid og smakfult håndverk og hdr-låven er flott.

 

Kult med sveiseglass-seascape, igjen veldig godt jobbet. Og så igjen noe helt annet i Free falling, herlig forvirrende fysikk! :)

Lenke til kommentar

Synd det ble så hektisk, for her er det veldig høy kvalitet. Du viser veldig godt blikk og komposisjonevne, du utnytter lyset veldig godt og ser fantastisk forskjellige motiver. Herlige bilder :thumbup:

 

Både de store og den lille fuglen er vakkert skildret. Det bildet av den lille er brutalt i all sin enkelhet.

 

Ikke ofte jeg liker hdr, men du gjør veldig solid og smakfult håndverk og hdr-låven er flott.

 

Kult med sveiseglass-seascape, igjen veldig godt jobbet. Og så igjen noe helt annet i Free falling, herlig forvirrende fysikk! :)

Takk for hyggelige ord Kaian :) Settes stor pris på.

 

Bildet av den lille fuglen 20.juni var utrolig virkningsfullt...takk for følget i Junifesten... :yes:

Takk for det RandiA!

 

Her var det mye flott. Men fuglungen, i sin \¨å+7r* hjelpeløshet, var nydelig rørende. Kunne ha vært plakat eller cover på enhver sosialrealistisk kulturbegivenhet.

 

*) hilsen fra katta som gikk over tastaturet

Hehe, takk skal du ha :)

 

Fantastisk supre bilder i festen din, Breni! Du ligger et par hakk over "bermen" (dvs de fleste av oss andre) når det gjelder fototalent, det er helt sikkert. Synd det ikke holdt helt inn, men du kommer selvagt ennå sterkere tilbake ved neste anledning :)

 

Takk Evenseth! Veldig hyggelig å høre - hjelper godt på motivasjonen blush.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...